خاکریز
خاکریز

خاکریز

پاسخ سرلشکر فیروزآبادی به درخواست موشکی نمایندگان مجلس:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر مصوبات مقام معظم فرماندهی کل قوا در زمان خود انجام خواهد شد.
آزمایش‌های موشکی ایران برابر مصوبات رهبری در زمان خود انجام می‌شودبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر از سر گیری آزمایش‌های موشکی سردار سرلشکر "سیدحسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر مصوبات مقام معظم فرماندهی کل قوا در زمان خود انجام خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری کرد.

دنیا از پیشرفت نیروی دریایی ایران متعجب خواهد شد

امیر سیاری در بازدید از صنایع الکترونیک شیراز:

ناوهای موشک‌انداز جدید به نداجا ملحق می‌شوند/ دنیا از پیشرفت نیروی دریایی ایران متعجب خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز این نیرو به یگان‌ها و تجهیزات جدید شامل ناو موشک‌انداز، ناوشکن جدید و یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ خبر داد.

خبرگزاری فارس: ناوهای موشک‌انداز جدید به نداجا ملحق می‌شوند/ دنیا از پیشرفت نیروی دریایی ایران متعجب خواهد شد
 به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا با حضور در محل صنایع الکترونیک شیراز از توانمندی‌ها و دستاوردهای جدید بخش های مختلف این سازمان شامل محصولات راداری و سوناری، تجهیزات رزمی آبی اعم از زیر آب، سطح آب و بالای دریا و ساحل بازدید کرده است.

سیاری طی سخنانی در این خصوص گفته است: این تجهیزات درون ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها، ناوهای پشتیبانی، زیر دریایی‌ها و وسایل و تجهیزات پروازی کاربرد دارد.

فرمانده نداجا از تجهیز این نیرو به یگان ها و تجهیزات جدید شامل ناو موشک انداز، ناوشکن جدید و یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی در سال 94 و 95 خبر داد و گفت: این اقدام مهم که نشانگر خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در تامین تجهیزات دفاعی دریایی است، قطعا جهانیان را بار دیگر متعجب خواهد کرد.
وی توانمندی و تخصص متخصصان صنایع الکترونیک شیراز را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: پیشرفت های این صنعت در شیراز با رشدی جهشی پیش می رود.
سیاری، صنایع الکترونیک شیراز را یکی از مهمترین و اثرگذارترین منابع تامین تجهیزات نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در دریای آزاد دانست.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پهلو گیری سی‌و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی بعد از 50 روز ماموریت در خلیج عدن اشاره کرد و افزود: این ناوگروه که در بندر سلاله عمان پهلو گرفته است بعد از 3 روز، بار دیگر ماموریت 50 روزه خود را در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ آغاز خواهد کرد.

در صورت جنگ با ایران وارد طوفانی می‌شویم که خروج از آن به‌شدت دشوار خواهد بود

اوباما کیفیت خوب

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: جایگزین توافق با ایران جنگ بود که در این صورت و با توجه به شرایط منطقه وارد طوفانی می‌شویم که خروج از آن به‌شدت دشوار خواهد بود.

شیعه واقعی چه کسی است+پاسخ رئیس مذهب جعفری

امام صادق(ع) فرمود: شیعه ما کسی است که آنچه را نیک می‌شمارند، پیش می‌برد و از آنچه را که زشت می‌داند، خودداری می‌کند، خوبی‌ها را آشکار می‌سازد و از سر شوق و اشتیاق به رحمت خدای بزرگ به کارهای سترگ می‌شتابد.

هشتادمین سالگرد تأسیس دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران

مراسم گرامیداشت هشتادمین سالگرد دافوس با حضور امیر سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر فرمانده و جانشین فرماندهی دافوس، امیر سرتیپ دوم ستاد بازنشسته عباسعلی منصوری آرانی فرمانده اسبق دافوس، فرماندهان دافوس از زمان پیروزی انقلاب تا کنون و جمع کثیری از دانشجویان، کارکنان و بازنشستگان این دانشگاه حضور داشتند.

شهید خوشتیپ از لباس خلبانی تا کفن + تصاویر

مجموعه تصاویر قدیمی و کمتر دیده شده از دوران جوانی سردار رشید اسلام شهید بابایی را در حال قرائت قرآن، مداحی، کار یدی و همچنین در کنار خانواده، دوستان، همرزمان و در محضر امام و رهبری مشاهده می کنید.
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
وی در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در شهر قزوین و در ۱۴ آذر ۱۳۲۹ متولد شد. دوره ابتدایی را در دبستان «دهخدا» و دوره متوسطه را در دبیرستان «نظام وفا» گذراند. پس از گرفتن دیپلم، در سال ۱۳۴۸ در رشتهٔ پزشکی پذیرفته شد، اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی برای تکمیل تحصیلاتش در سال ۱۳۴۹ به آمریکا اعزام شد.
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
 وی با دختردایی‌اش  در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۵۴ ازدواج کرد و صاحب دختری به نام سلما و دو پسر به نام‌های محمد و حسین شد. 
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سرپرستی انجمن اسلامی پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان را بر عهده گرفت. با شروع جنگ ایران و عراق، عباس بابایی به انجام عملیات جنگی هوایی مشغول شد. در سال ۱۳۶۰ ضمن ارتقا به درجهٔ سرهنگ دومی به عنوان فرمانده « پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان»  منصوب شد.
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
وی مدارج نظامی را تا درجه «سرتیپی» به سرعت طی کرد و سرانجام در سن ۳۶ سالگی و پس از ۶۰ ماموریت جنگی موفق در ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ به شهادت رسید و در جنوب شاهزاده حسین قزوین به خاک سپرده شد.
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 
شهید خلبانی که مداحی می‌کرد + تصاویر
 

آیا جنگنده "قاهر 313" سال 2018 عملیاتی می‌شود؟ + تصاویر

سایت میلیتاری فاکتوری (Military Factory) با اشاره به جنگنده "قاهره 313" نوشت: ایران یک جنگنده بومی به کمک صنایع نظامی خود از جمله "قدس"، "هسا"، "پنها"، "صها" و ... را ساخته است که این یک جنگنده استیلز (با توانایی رادار گریزی) است.




آیا جنگنده


*** مشخصات جنگنده "قاهر 313"

این سایت ادامه داد: این جنگنده با طول بیش از 15 متر، عرض 8 متر، وزن کلی 9000 کیلوگرم با سرعت 1500 کیلومتر بر ساعت، با موتور "توربوفان" است.

سایت میلیتاری فاکتوری (Military Factory) تصریح کرد: تسلیحات این جنگنده بمب‌های هدایت شونده 500 تا 1000 کیلوگرمی "او آر 6 " و موشک‌های هوا به هوا (کلاس‌های مختلف بسته به نوع استفاده) خواهد بود.

آیا جنگنده


آیا جنگنده


آیا جنگنده


این سایت درباره زمان عملیاتی شدن در خدمت این جنگنده در یگان‌های نیروی هوایی ایران نوشت: جنگنده "قاهر 313" در سال 2018 آغاز به خدمت خواهد داشت.


*** بیزینس اینسایدر: "قاهر 313" شبیه فانتوم آمریکایی است
سایت بیزینس اسنایدر (Business Insider) درباره جنگنده "قاهر 313" با اشاره به شباهت این جنگنده به جنگنده‌های F22 و F35 نوشت: جنگنده تک صندلی ایرانی با داشتن بال‌های کوچک و شکل خارجی ویژه دارای قابلیت‌های خاصی است.

شبکه پرس تی وی (Press TV) درباره جنگنده "قاهر 313" نوشت: جنگنده "قاهر 313" شباهتی از نظر طراحی و ساخت به جنگنده "F18" دارد که برای ماموریت‌های تهاجمی و جنگ‌های هوا به هوا کاربرد دارد.
آیا جنگنده


آیا جنگنده

*** جینس: قاهره 313" به روز شده "آذرخش" است

مجله دفاعی جینس (Janes) درباره جنگنده "قاهر 313" معتقد است: "قاهر 313" یک جنگنده بومی ایرانی است که نسخه به روز شده جنگنده "آذرخش" است.

*** سردار دهقان: در تامین و پشتیبانی مورد نیاز نیروهای مسلح قابلیت‌های لازم وجود داشت

سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع در نشست خبری شهریور سال گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان تحویل جنگنده "قاهر 313" اظهار داشت: هواپیمای آذرخش به عنوان جنگنده در اختیار بخش هوایی قرار داده شده است و در تامین و پشتیبانی مورد نیاز نیروهای مسلح در بخش هوایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لازم وجود دارد.  
آیا جنگنده

**سردار کاظمینی:جنگنده پیشرفته "قاهر" با هواپیماهای اف- 16 آمریکا مقابله می‌کند 
سردار "محسن کاظمینی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات رسانه‌های خارجی مبنی بر توانایی"جنگنده قاهر 313" در مقابله با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس اظهار‌ داشت:‌ امروز به لطف خداوند فناوری ما در عرصه هوافضا بسیار پیشرفته‌تر از پنج یا 10 سال پیش است و در زمینه راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره و هواپیماهای جنگی، این پیشرفت دیده می‌شود.
  
وی افزود: توانمندی کشورمان در این زمینه، در سطح منطقه و حتی در قیاس با برخی کشورهای اروپایی بی‌نظیر است.
 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: این جنگنده پیشرفته قابلیت‌های زیادی دارد که با هواپیماهای اف- 16 آمریکا مقابله می‌کند، لذا ما در فضای کشورمان موفق به کسب این توانمندی شده‌ایم.
آیا جنگنده



آیا جنگنده
البته توان عملیاتی  "قاهر 313 " در توان هجومی پرواز در ارتفاع پست، رادارگریزی، مقابله هوا به هوا با اهداف متخاصم و سرعت عمل بالا است. البته برخی رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند این جنگنده را کپی جلوه دهند و یا به طور کامل ساخت آن را زیرسوال می‌برند که در پاسخ باید پروازهای "صاعقه" و "آذرخش" را مثال زد.

آیا جنگنده


آیا جنگنده

از زمان عملیاتی کردن این جنگنده در نهاجا اطلاعاتی موجود نیست، اما سوالی که مطرح است اینکه آیا این جنگنده بنا به گفته یکی از رسانه‌های غربی نظامی (میلیتاری فکتوری) سال 2018 عملیاتی می‌شود یا این جنگنده زودتر به یگان‌های تابعه تحویل داده می‌شود یا تولید انبوه آن به سال 2018 بازمی‌گردد؟ 

این سخنان رهبر ی خطاب به کیست؟

مذاکره برخلاف تصورات برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند.

رهبری/ ۲۲/ ۵ / ۹۳

نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها،مطلقا تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.

مقام معظم رهبری ۲۲ / ۵ / ۹۳


با عقب نشینی،
با تعلیق غنی سازی، 
با عقب افتادن کار،
با تعطیل کردن بسیاری از کارها، مشکل حل نمیشود.
طرف مقابل دنبال مطلب دیگری است.

مقام معظم رهبری، دیدار با دانش آموزان و دانشجویان، ۲۲ / ۸ / ۹۲


من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه ای که ملت ایران انتظار دارد، بدست بیاید. لکن تجربه ای است و پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد.
ایرادی ندارد اما
لازم است ملت بیدار باشد!

مقام معظم رهبری، ۲۲ / ۸ / ۱۳۹۲


... اما در مجموع معلوم شد مذاکره بر خلاف تصور برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند.

مقام معظم رهبری
دیدار با مسئولان وزارت خارجه، ۲۲ / ۵ / ۱۳۹۳


این وظیفه مسئولین کشور و مسئولین دولتی است،
چشم ندوزند به دست بیگانه،
بیگانه یک وقت مایل است فشار وارد بیاورد،
شما هرچه عقب نشینی کنید، می آیند جلو.
هرچه شما یک قدم عقب بروید، آنها یک قدم می آیند جلو... فکر اساسی بکنید.

مقام معظم رهبری. ۱۷ / ۱۰ / ۱۳۹۳


مذاکره کنند، 
تا هر وقت میخواهند مذاکره کنند!
من معتقدم باید دل را به نقطه های امیدبخش حقیقی سپرد، 
نه به نقطه های خیالی،
آنچه لازم است این است.

مقام معظم رهبری. ۶ / ۹ / ۹۳


رونق اقتصادی با تولید حاصل می شود،
با فعال کردن ظرفیتهای درونی کشور حاصل می شود، نه با چیز دیگر.

مقام معظم رهبری. ۱۶ / ۴ / ۹۳


آمریکایی ها با کمال وقاحت دارند میگویند : اگر در قضیه هسته ای، ایران کوتاه هم بیاید، تحریمها یکجا و همه برداشته نخواهد شد.
این را صریح دارند میگویند.

مقام معظم رهبری، ۱۷ / ۱۰ / ۹۳


دشمنی دشمنان ما بخاطر این است که نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاده است...
بقیه چیزها بهانه است.

مقام معظم رهبری. بیانات در دانشگاه افسری امام حسین. ۳۱ / ۲ / ۹۳


هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد. حتی آن کسانی که دوست آمریکا بودند.

مقام معظم رهبری، ۱۲ / ۸ / ۹۲


آن روزی اینها راضی میشوند که ایران یک ملت 
ضعیف،
کنارمانده،
منزوی،
بی اعتبار و بی احترام باشد.
مسئله، مسئله هسته ای نیست.

مقام معظم رهبری. ۱۲ / ۸ /92

بعضی کشورهای 1+5 سابقه خوبی در تعهداتشان ندارند

علی‌اکبر ولایتی  در رابطه با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر جمع‌بندی مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است و مراجع قانونی به بررسی آن می‌پردازند و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه‌ای برسند که برای ملت ایران مطلوب باشد.

بعضی از کشورهای 1+5 سابقه خوبی در انجام تعهدات خودشان ندارند/ باید در اجرای جمع‌بندی مذاکرات مراقبت لازم انجام شود

وی در ادامه افزود: در نهایت مذاکرات هسته‌ای به هر نتیجه‌ای برسد قطعا مورد تبعیت بقیه کسانی است که منتظر نتیجه این مذاکرات هستند.

ولایتی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای کار بسیار مهم و حساسی است، گفت: اگر تصمیم گرفته شد که جمع‌بندی مذاکرات پذیرفته شود، امیدواریم در اجرا مراقبت لازم انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: بعضی از کشورهای 1+5 سابقه خوبی در انجام تعهدات خودشان ندارند، از این رو باید مراقب باشیم در حین عمل و اجرای توافقنامه با شرط تائید مراجع قانونی، طرف مقابل زیاده‌خواهی نداشته باشد و برای ما مشکل ایجاد نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین همانقدر که در انجام مذاکرات دقت لازم و مهم بود، در اجرای نتایج مذاکرات هم دقت اهمیت بسیاری دارد.

دکترین دفاعی ما مبتنی بر بازدارندگی است

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در جمع دانشجویان سیزدهمین دوره رزم مشترک دانشجویان دانشگاه افسری ارتش اظهار داشت: مراتب احترام خود را به شما فرزندان کشور و ذخیره‌های امید و آینده‌سازان ارتش اعلام می کنم و حضور شما را در جمع دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم عرض می کنم و امیدوارم این حضور شما برای نیروهای مسلح منشا خیر باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: دکترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دفاعی و امنیتی و مبتنی بر بازدارندگی است و نیروهای مسلح بر مبنای این نقشه راه، هدفگذاری و برنامه ریزی کرده و در این مسیر حرکت می کنند. یعنی ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم؛ در جنگ با صدام هم به کشور ما حمله شد و ما از خود دفاع کردیم. ما با ساختن انواع سلاح و تجهیزات و نیروهای آماده بازدارندگی ایجاد می‌کنیم تا هیچ کس خیال خام تجاوز به کشورمان را در سر نپروراند

تحت هیچ شرایطی سامانه‌های موشکی خاموش نمی‌شوند

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به همراه چند تن از معاونین به منظور ارزیابی سامانه‌های پدافندی موجود در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور از این منطقه پدافندی بازدید کرد.

تحت هیچ شرایطی سامانه‌های موشکی خاموش نمی‌شوند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) پس از بازدید از سایت‌های راداری و موشکی این منطقه گفت: پدافند هوایی همواره در حال مأموریت است و تحت هیچ شرایطی سیستمهای راداری و الکترونیکی و سامانه های موشکی و دیده‌بانی آن خاموش نمی‌شوند و به طور مداوم در حال انجام وظیفه هستند.
 
وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی 24 ساعته و بدون تعطیلی همواره در حال رصد نقطه به نقطه آسمان کشور است به طوریکه امروز با تلاش تمامی همکاران به گسترش بالای 3600 نقطه در کشور رسیده است و ما بسته به نوع تهدیدات و نوع گسترش نیروهای فرامنطقه‌ای، فضای کشور را رصد می‌کنیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: موضوع پدافند هوایی یک موضوع دانش بنیان است و تجهیزات آن هم کاملاً تخصصی و از تکنولوژی بالایی برخوردار است.
 
 وی افزود: به لطف خدا توانسته‌ایم این تجهیزات پیچیده را در داخل کشور تولید و در نقاط مختلف کشور از آنها بهره برداری کنیم.
 
وی در پایان گفت: امنیتی که امروز در کشور داریم امنیت بی نظیری است و مطمئناً یکی از عوامل ایجاد و پایداری این امنیت، در کنار سایر نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند هوایی است.

ارتش ایران، انقلابی، دیندار و ولایتمدار است

به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، این مطلب را امیر سرلشکر عطاالله صالحی در جمع رزمندگان تیپ مستقل 388 پیاده مکانیزه شهید سرلشکر حیدر شهرکی ایرانشهر عنوان کرد و از آمادگی رزمی یگان‌های مستقر در تیپ بازدید به عمل آورد.
 
وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را از سایر ارتش های جهان متمایز خواند و گفت: وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران از سایر ارتش های جهان، انقلابی بودن، ولایتمداری و دینداری است.
 
امیر صالحی در ادامه این بازدید، همچنین از یکان بهداری و شهرک شهید نامجو بازدید و در دیداری چهره به چهره با خانواده های محترم کارکنان، مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را برای رفع موانع صادر کرد.
 
قرار است فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به تیپ 388 پیاده مکانیزه ایرانشهر، از یکان های خودرویی و لجستیک و یکان های رزمی بازدید کند.

تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای غواص در خوزستان

رییس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در خوزستان، از تشییع پیکر چند شهید غواص همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در این استان خبر داد.

به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، حسین عشقی گفت: پیکرهای چند تن از شهدای غواص، 20 مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در خوزستان تشییع خواهد شد.
 
وی افزود: پس از انجام بررسی​های نهایی و تکمیل مراحل احراز هویت شهدای غواص، پیکر تعداد دیگری از این شهدا علاوه بر استان خوزستان، در استان​های مازندران، گلستان، کرمان و اصفهان تشییع می شود.
 
چندی پیش پیکرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی انتقال یافت که این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.
 
از این تعداد، 175 نفر شهدای غواص بودند که اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یک گور دستجمعی در منطقه ابوفلوس عراق کشف شد.

تهدیدکنندگان بیاندیشند RQ-170 چگونه به دام افتاد؟

یسامانه‌های ناوبری ما منحصر به GPS نیست / آن‌هایی که ما را تهدید می‌کنند، بیندیشند که RQ-170 آن‌ها چگونه به دام افتاد؟

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیاء گفت: مزیت مهم سامانه‌های موشکی و ناوبری ما بومی بودن آن‌هاست و آن‌هایی که فکر می‌کنند با اخلال در GPS برای ما ایجاد مشکل می‌کنند، بیندیشند که RQ-170 آن‌ها چگونه به دام افتاد؟

وی پیرامون سخنان مقامات آمریکایی علیه کشورمان گفت: خود آن‌ها باید بدانند که وقتی جمهوری اسلامی ایران بدون کمک کسی در فضای تهدید از انواع طیف‌های گوناگون راداری بهره می‌برد یکی از علت‌هایش این است که طرف مقابل او از همین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند.