خاکریز
خاکریز

خاکریز

محضر استاد

آیت الله بهجت

رسیدگی به همسر و فرزندان: یکی از توصیه هایی که حضرت آیت الله بهجت (اعلی الله مقامه) داشتند این بود که می فرمودند: به خانه که می رسید کتاب ها را بگذارید پشت در ولی مواظب باشید که ندزدند! یعنی طوری نشود که وقتی به خانه می روید، تازه بخواهید چیزی بنویسید و کتابی بخوانید و بند کتاب و کامپیوتر و ... بشوید؛ اشتباه است، دیگر الآن باید یک وقتی را بگذارید برای زن و فرزند و اهل خانه.
 

تنظیم برنامه: عمرتان را به سه 8 ساعت تقسیم کنید: 8 ساعت کار و تلاش؛ که کار و تلاش ماها درس خوندن و درس دادن است. در هر حال، 8 ساعت بیرون درست کارکردن است. 8 ساعت هم برای خواب و استراحت؛ و 8 ساعت هم برای لذت های حلال، تفکر و عبادت، کارهای شخصی و... 
روزی حضرت ایشان برنامه بنده را تقریر کرده و فرمودند...

بازی موش و گربه اوباما و کنگره درباره ایران

ایران و امریکا
مواضع متناقض و ناهماهنگ مقام های کاخ سفید و کنگره درباره دولت جدید ایران، اگر نشانه ی نوعی تقسیم کار برای فشار به ایران و امتیاز گیری نباشد دستکم می تواند نشانه ی سر گردانی و تناقض مقامات و دستگاه های دولتی آمریکا در نحوه تعامل با دولت حسن روحانی باشد.

 
ادامه مطلب ...

اعتدال بهترین گفتمان است به شرط ولایت


بالاخره و با تمام حرف و حدیث ها یک روحانی با سابقه و آبدیده در کوران های انقلاب بناست سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست بگیرد و اعتدال شعار اوست که بهترین شعار و سخن قرآن و همه مومنان حقیقی است اما مدار و ملاک اعتدال ،حرکت بر محور ولایت است و لا غیر.

بی شک انتخاب رئیس جمهور منتخب و دست به دست شدن قدرت اجرایی کشور به شخصی نظیر حجة الاسلام روحانی و تیم ایشان که نزدیکی و ارتباط زیادی با دولت های کارگزاران و اصلاحات دارند موهبتی است که مرهون بستر دموکراتیک فراهم شده به برکت خون شهدای سرفراز و همچنین لنگر اعتدال نظام یعنی شخص ولی فقیه و دیگر ایمان و انصاف شورای محترم نگهبان و بالاخص شخص آیت الله جنتی می باشد؛ چرا که سخنگوی شورای نگهبان جناب آقای کدخدایی با تشریح نحوه تایید صلاحیت آقای روحانی فرموده است:

حجة الاسلام روحانی و دکتر عارف تنها 5 رای در شورای نگهبان برای تایید صلاحیت داشتند...هر دو نفر با وساطت آیت الله جنتی تایید صلاحیت شدند.1

و البته از سوی دیگر بی شک آینده نظام اسلامی که تصویر چشم امید مستضعفان جهان و بر پا کننده علم دین حقیقی در دنیاست هم مرهون بصیرت و هوشیاری و استقامت جناب روحانی و تیم منتخب ایشان بر بنیان ها و مبانی عمیق انقلاب اسلامی و پافشاری و نلغزیدن از حق و حقیقت می باشد.

گفتمان اعتدال در مرحله اول با چیدن مهره های معتدل می تواند ادعای خود را به اثبات برساند اما در معنای اعتدال باید توجه داشت که اعتدال قرآنی به آن است که ما نه دنیا زده باشیم و نه تارک دنیا،نه سیاست زده باشیم و نه غیر سیاسی ،نه رهبانیت را برگزینیم و زهد بفروشیم و نه دور از معنویت و انسانیت و رویکرد ها و برنامه ریزی های معنوی عمر خود را هدر کنیم...

البته مطمئنا اعتدال یک مفهوم نسبی است که هر شخصی می تواند مدعی آن باشد و دیگران را افراطی یا اهل تفریط بخواند اما در اعتقاد دینی ما سنگ محک و شاخص واقعیت و صحت این ادعا از یک اعتدال توهمی و باطل و ناصحیح بنا بر نص صریح متون دینی در عصر غیبت رکن ولایت فقیه است که امروز متبلور در شخصیت بی نطیر امام خامنه ای مد ظله العالی است پس هرگونه افراط و تفریط از خط مستقیم ولایتمداری یک انحراف واقعی است که ناشی از جهل و موجب نابودی و نرسیدن به سعادت مطلوب جامعه اسلامی و خدشه در سیر سربلندی ایران بزرگ می باشد.

سیطره "منِ مجازی" بر "منِ واقعی" در ابعاد جهانی

بررسی تهدیدات موجود در فضای سایبر؛
چگونه با به وجود آوردن ملتی ایندیویژوال می‌توان نظام سازی بر مبنای آرمان ها دینی و انقلابی انجام داد؟! و آیا می توان با عدم آسیب شناسی صحیح از شبکه های اجتماعی در حوزه نظام سازی که توسط بالاترین مقام نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است به مدینه فاضله مد نظر دست پیدا کرد؟
 در قرن بیست و یکم کلمات و عباراتی نظیر فضای سایبر، (Cyber Space)، جهان مجازی (Virtual World)، زندگی مجازی(Virtual Life)، زندگی آواتاری(Avatarian Life)، جامعه محتوایی(Content Community) و ... چه در کلام و چه در واقعیتِ زندگی انسان ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. زندگی و روابط اجتماعی در شبکه های اجتماعی(Social Network) نیز تحت تاثیر عناوین ذکر شده جایگاه درخور توجهی پیدا کرده است. این شبکه ها توانسته اند تاکنون بیش از میلیارد ها کاربر سایبورگ شده را ذیل نام های فیسبوک(Face book)، مای اسپیس(My Space)، توئیتر(twitter) و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی عمومی و تخصصی درگیر جاذبه های خود نمایند.
 
در سال های اخیر نفوذ روز افزون فضای سایبر در زندگی تمام ابناء بشر به دلایلی همچون پایین بودن هزینه استفاده از آن، افزایش چشم گیر بهره وری، نداشتن حد یقف در بسیاری از سطوح اجتماعی و نامتقارن بودن در آسیب‌پذیری موجب ‌شده دول مختلف در دوران کنونی، این فضای قدرتمند را به عنوان یکی از مهترین شقوق حکومت خود مد نظر قرار دهند.


او چهارمین فرزند من است . . .

امام هشتم شیعیان(ع) در موارد متعددی به توصیف ویژگیهای ظاهری و جسمی امام مهدی(ع) پرداخته‏ اند تا باب هرگونه شبهه و اشتباه را بر مردم ببندند.

عصای موسی و خاتم سلیمان، که بر آنها درود باد، با اوست و او چهارمین فرزند من است. خداوند او را تا زمانی که بخواهد در پوشش خود غایب می‏سازد، سپس او را آشکار می‏سازد تا زمین را به وسیله او از قسط و عدل آکنده سازد آنچنانکه پیش از آن از جور و ستم پر شده بود.

هلاکت تروریست آدم خوارسوری

فعالان شبکه اجتماعی فیس بوک با انتشار تصویری از یک تروریست سوری اعلام کردند که این عکس متعلق به ابو صقار تروریست آدم خواری است که چندی قبل قلب یک سرباز سوری را بعد از کشتن از سینه درآورده و به دندان کشید.
این تصویر از سوی منابع متعدد مورد بررسی و دقت نظر قرار گرفته و درستی انتساب آن به این فرد شیطانی تایید شده است.

روایت سردار احمدی‌مقدم از عملیات مرصاد

سردار احمدی مقدم  در برنامه تلویزیونی ادعا داشته که فرمانده عملیات مرصاد بوده و صیاد شیرازی تحت امر آن بوده است. این مطلب در خبرگزاری فارس منتشر شده است. در این رابطه ملاحظات زیر قابل دقت است:

۱-انتشار این دسته مطالب نه تنها شان و مقام سردار احمدی مقدم را بالا نمی برد بلکه  فرد تحریف کننده تاریخ  در نزد مخاطبان جلوه می کند.

۲-چنانچه ادعای جناب احمدی مقدم درست باشد چرا منافقین طرح ترور صیاد شیرازی را دستور کار قرار داده و اجرایی می نمایند؟

۳-حداقل اظهارات این گونه مطالب در ماه مبارک رمضان  صحت روزه حضرات را  با اشکال مواجه میکند.

۴- همه مستندات مسلم عملیات مرصاد تایید کننده آن است که نقش محوری و اثر گذار را در شکست تهاجم منافقین به میهن اسلامی حضور سرباز جانباخته امام خمینی صیاد شیرازی بوده است. او بوده است این عملیات را به برزخی برای منافقین مبدل کرده است.

«مرصاد» چگونه به دوزخ منافقین مبدل شد؟

پشتیبان این نظام عوالم بالاست...
مرداد ماه سال 1367 اردوگاه منافقین شاهد تکاپویی برای اقدام خصمانه دیگری علیه انسانیت و در توهم براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود؛ اما به لطف خدا و تدبیر فرماندهان نظامی ارشد جمهوری اسلامی به خصوص امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی اتفاق دیگری افتاد...
خاطره‌ای به روایت شهید سپهبد صیاد شیرازی در مورد عملیات مرصاد

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در یکی از خاطرات خود از دفاع مقدس به خاطره‌ای از عملیات مرصاد پرداخته و شرحی از حضور خود در این عملیات را بیان می‌کند که در ذیل آمده است:

«شبانه خودم را با یک فروند هواپیمای فالکون به کرمانشاه رساندم و صحنه پیشروی دشمن را از نزدیک مشاهده کردم و متوجه اوضاع شدم . . . .
 
ادامه مطلب ...

آنچه که امیر ارتش بر مزار خواهر شهیدش زمزمه کرد

امیر سرتیپ سیدحسام هاشمی می‌گوید: وقتی بحث نامگذاری سال 92 به نام شهیده هاشمی مطرح شد، سرمزار خواهرم رفتم و به او گفتم: «طاهره! بعد از 32 سال ظهور کردی، حتماً یک رسالتی داری و این رسالت تو را به این زمانه کشانده است».

خبرگزاری فارس: آنچه که امیر ارتش بر مزار خواهر شهیدش زمزمه کرد

امیر سرتیپ سیدحسام هاشمی برادر شهیده هاشمی که هم اکنون مسئولیت‌های مشاور فرماندهی کل قوا در امور حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی را بر عهده دارد، در این دیدار به بیان خاطراتی از خواهر شهیدش پرداخت.


  ادامه مطلب ...

فراموشی سیاسی نگرفته‌ایم/احمدی‌نژاد فرزند انقلاب است

احمدی‌نژاد بسیاری از آرمان‌ها و شعارهای اصلی انقلاب را که حسرت تحقق آن به دل انقلابیون و امت حزب‌الله مانده بود را زنده و در راه احیای آن بی‌وقفه تلاش کرد، او فرزند انقلاب است و هیچ‌گاه نباید او را از انقلاب جدا کرد.

خبرگزاری فارس: فراموشی سیاسی نگرفته‌ایم/احمدی‌نژاد فرزند انقلاب است

توفیقات نظام اسلامی در مدت بیش از 3 دهه از حیات و زیست خود چنان بارز و مشهود است که کتمان آن توسط هر شخص و گروهی اساساً انکار روشنایی و منطق و خلاف مشی اهل خرد و عقلاست.

انقلاب اسلامی از آن حیث که در مقام نظر و عمل داعیه‌دار تحول و دگرگونی ذهن و دل بدنه اجتماعی مردم به سمت قرب الهی بود، توانست بر همین مبنا مدل جدیدی از حکومت داری و اداره جامعه در محضر جهانیان و مستکبران به نمایش بگذارد.


استراتژی براندازان در جنگ نرم

استراتژی دشمنان در جنگ نرم بر دو محور اصلی و اساسی استوار است :

الف) ایجاد نارضایتی عمومی.

ب ) همگام کردن افراد ناراضی با خود و در نهایت به معارضه کشاندن آنان.

دشمن برای دسترسی به اهدافش از روش های زیر در جنگ نرم تا کنون استفاده کرده است:

1) دشمن می خواهد نام و عکس شهدا باشد ولی راه و روش و منش آنان نباشد ! زیرا روحیه ایثارگری و گذشت از منافع برای اعتلای کشور و انجام تکلیف بزرگترین سد در مقابل نارضایتی مردم می باشد.

2) طراحان براندازی نرم می خواهند به هر روش ممکن مردم را ناراضی کنند . سوء استفاده از غفلت های نیروی های خودی بهترین هدیه برای آنان است.

3) نفوذ عناصر بدلی در موقعیت های اجرایی که ارتباط بی واسطه با مردم دارند ، به منظور ایجاد شائبه ی فساد اخلاقی و مالی در بدنه مدیریت اجرایی کشور در نزد اذهان عمومی.

4) سلب امنیت روانی از جامعه با افزایش سرقت ، زور گیری ، تجاوز به نوامیس و گسترش اخبار مربوطه .

5) ترغیب مدیران اجرایی به پرداختن به معلول به جای برخورد اصولی با ریشه و علت ناهنجاری ها. مانند : به جای جلوگیری از قاچاق رسیور و ال ام بی به داخل کشور ، با مصرف کننده برخورد کنند.


حماسه ی عاشورایی 19 لاله ی گلگون کفن

ایستگاه رادار پدافند هوایی سوباشی

ایستگاه رادار سوباشی که زیر مجموعه ی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)ارتش ج.ا.ا محسوب می گردد  درطول دوران دفاع مقدس ضمن رهگیری هواپیماهای دشمن، کنترل و هدایت هواپیماهای ورودی و خروجی به مرزهای غرب کشور، کنترل آتش سایت های موشکی ارتش و سپاه، کنترل آتش پدافند هوایی مستقر در . . . 

  ادامه مطلب ...