خاکریز
خاکریز

خاکریز

گرانی،قحطی،تحریم،خودباوری

اوایل دهه شصت نوجوانی بیش نبودم،

اما خوب به خاطر دارم آن روزهایی را که تنها شامپوی موجود

شامپوی خمره ای زرد رنگ داروگر بود
.




تازه آن را هم باید از مسجد محل تهیه می کردیم و اگر شانس

یارمان بود

و از همان شامپوها یک عدد صورتی رنگش که رایحه سیب داشت

گیرمان می آمد حسابی کیف می کردیم.

سس مایونز کالایی لوکس به حساب می آمد و پفک نمکی و ویفر

شکلاتی یام یام تنها دلخوشی کودکی بود.



صف های طولانی در نیمه شب سرد زمستان برای 20 لیتر نفت!



.

.

صف های کپسول گاز که با کامیون در محله ها توزیع می شد

.
.
خالی کردن گازوئیل با ترس و لرز در نیمه های شب
جیره بندی روغن، برنج و پودر لباسشویی ...
نبود پتو در بازار ، تازه عروسان را برای تهیه جهیزیه به دردسر

می انداخت
.
و پوشیدن کفش آدیداس یک رویا بود

همه اینها بود، بمب هم بود و موشک و شهید و ...

اما کسی از قحطی صحبت نمی کرد



یادم هست با تمام سختی ها وقتی وانت برای جمع آوری کمک های

مردمی وارد کوچه می شد
بسته های مواد غذایی، لباس و پتو از تمام خانه ها سرازیر بود

.

.



.

.همسایه ها از حال هم با خبر بودند، لبخند بود، مهربانی بود،

خب درد هم بود...







و اما امروز
امروز فروشگاه های مملو از اجناس لوکس خارجی در هر محله و

گوشه کناری به چشم می خورند و هرچه بخواهید و نخواهید در

آنها هست.

از انواع شکلات و تنقلات گرفته تا صابون و شامپوی خارجی، لباس

و لوازم آرایش تا

موبایل و تبلت و ...
داروهای لاغری تا صندلی های ماساژور، نوشابه انرژی زا و البته

بستنی با روکش طلا !

.

.


.

.

و حال ، این تن های فربه، تکیه زده بر صندلی های نرم اتومبیل های

گران قیمت

از شنیدن کلمه قحطی به لرزه افتاده به سوی بازارها هجوم می بریم.

مبادا تی شرت بنتون گیرمان نیاید!

مبادا زیتون مدیترانه ای نایاب شود!

مبادا فریزرمان از مرغ! خالی شود!
.
.
.
متاسفانه اشتهایمان برای مصرف، تجمل، فخر فروشی و له کردن

دیگران سیری ناپذیر شده است ...!!



.

.

و بعضی چیزها را هم

بهتره نگیم






.

قحطی امروز که در این روزگاران آن را به وضوح لمس می کنیم :



قحطى ایمان است

قحطی اخلاق است



قحطی عشق و محبت است

قحطی انسانیت است

تیم والیبال نظامیان ایران قهرمان مسابقات سیزم شد


تیم والیبال نظامیان ایران قهرمانی مسابقات سیزم شدتیم ملی والیبال نیروهای مسلح ایران با پیروزی مقابل تیم نظامیان کره جنوبی موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات والیبال نظامیان جهان را از آن خود کند.

هیچ عاقلی نیروی دفاعی را کنار نمی گذارد؛

رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران:

هیچ عاقلی نیروی دفاعی را کنار نمی گذارد؛ تنها عامل رفع تهدید اقتدار نظامی است/ باز کردن راه مذاکره با امریکا نه تنها زمینه‌ساز نفوذ بلکه مانع پیشرفت کشور است

بی اعتمادی مطلق به امریکا، نتیجه عقلانیت ناشی از فکر و تجربه

ایشان، لازمه رفع تهدیدهای نظامی را اقتدار روزافزون نیروهای مسلح دانستند و افزودند: در طول سالهای گذشته گاهی اوقات سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح شده مبنی بر اینکه رفع تهدید نظامی و جنگ به دلیل فلان اقدام بوده است، در حالی که این سخنان صحیح نیست، زیرا تنها عامل رفع تهدید نظامی، «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود.


رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرهای اخیر مبنی بر اینکه علت پیشرفت برخی کشورها، جمع آوری سازمان های نظامی آنها بوده است، تأکید کردند: باور این سخنان از کسانی که به آنها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: کشورهایی که گفته می شود سازمان نظامی خود را جمع آوری کردند، به اختیار خود این کار را نکردند بلکه آنها در جنگ جهانی نابود شده بودند و به آنها اجازه ندادند که سازمان نظامی داشته باشند.

ایشان تأکید کردند: هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد، بنابراین باید قدرت دفاعی کشور را روز به روز استحکام بخشید.

شهید ستاری مبدع «پدافند هوایی متحرک» در دفاع مقدس بود

شهید ستاری در رادار بندر امام، بر اساس طرح «زمان بندی» به مجرد کشف هواپیما، دستور خاموش کردن رادار مادر را به صورت لحظه‌­ای صادر می­‌کرد. در این شرایط با روشن شدن رادار جستجو و ره­گیر هاوک و مشخص شدن سمت و زاویه، عملاً این امکان را که دشمن بتواند با شناسایی رادار مادر، تهدید اولیه هواپیماهایش را از بین ببرد، سلب می­‌کرد. پیروی از این شیوه است که منجر می‌­شود در عملیات والفجر 8 بیش از 70 فروند هواپیما و بالغ بر 10 فروند بالگرد دشمن ساقط شود.»

سرلشکر صالحی با صدور پیامی، شهادت امیر شیرانی را تسلیت گفت.

سرلشکر صالحی

سرلشکر صالحی با صدور پیامی، شهادت امیر شیرانی را تسلیت گفت.

به مناسبت شهادت امیر دریادار شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر دریادار دوم شیرانی از فرماندهان بی نظیر در عرصه جهاد بود که لباس خدمت و حراست در منطقه ای حساس از ایران اسلامی را بر تن کرده و در لبیک به ندای رهبر و مراد خود، تمام تلاش خود را بکار بُرد و سرانجام در راه آنچه که به آن اعتقاد داشت به لقالله پیوست.

وی با تعهد، ولایتمداری، تدین و ایثارگری و در راه سربازی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) از مصادیق بارز فرماندهان جهادی و شهید اقتصاد مقاومتی بود که سعی و تلاشی وافر در جهت آبادانی سواحل مکران و نیز افزایش اقتدار دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت و با حضور جهادگرانه خود نقش مهمی در منطقه حساس و راهبردی جاسک ایفا نمود.

یقین داریم سوابق درخشان این امیر بزرگوار در حوزه‌های عملیاتی و افزایش توان دفاعی ارتش و همچنین عمران و آبادانی منطقه مهم جاسک و نیز مجاهدت های مخلصانه این عزیز ازدست رفته که اعتلای نام اسلام عزیز و پاسداری از حریم مقدس میهن اسلامی را هدف خویش قرار داده بود همواره در یاد و خاطره همرزمان ایشان در ارتش جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند و ان شاءالله این خدمات مقبول درگاه ایزد منان قرار خواهد گرفت.

اینجانب با نهایت تأثر و تألم پیوستن این امیر سرافراز ارتش اسلام به یاران شهیدش را محضر حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا له الفدا) و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و نیز خانواده محترم دریادار شیرانی و همرزمانم در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تهنیت و تسلیت عرض نموده و برای آن فرمانده رشید علو درجات و برای خانواده ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.    

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر ستاد عطاءالله صالحی

اس ام اس و پیامک تبریک عید قربان 22 شهریور 1395, جملات زیبای عید قربان, طرح لایه یاز مذهبی عید قربان, کارت پستال عید قربان, متن تبریک عید سعید قربان 10 ذی الحجه

عید قربان آمد و باز آ که قربانت شوم
همچو اسماعیل به فرمان خدا رامت شوم
حاجیان اندر دیار کعبه گشتند مهمان
میزبان من بیا تا من که مهمانت شم
عید قربان است و هر کی میدهد قربانی اش
آرزو دارم که قربانی قربانت شوم

امیر دریادار شیرانی درگذشت

امیر دریادار غلامرضا شیرانی که در میان همرزمانش به ولایتمداری و جهادگری معروف بود همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در حین اجرای مأموریت دعوت حق را لبیک و عرشه را به مقصد عرش وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

امیر دریادار شیرانی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش درگذشت


امیر دریادار غلامرضا شیرانی که در میان همرزمانش به ولایتمداری و جهادگری معروف بود، در راستای اجرایی شدن تدابیر ولی امرش مبنی بر لزوم حضور در سواحل مکران و توسعه و آبادانی این مناطق محروم، در زمره نخستین علمداران مجاهد، بیش از یک دهه از دوران خدمت و عمر خود را با بهره گیری از حداکثر توان و تلاش های فراوان با تکیه بر اصل خودکفایی بی هیچ چشمداشتی صرف امدادرسانی به هموطنان محروم بندرجاسک کرد و به معنای واقعی کلمه، عبارت سکاندار عرصه آبادانی منطقه جنوب شرق کشور شایسته این مجاهد خاموش است. تا جایی که اقدامات این «امیر آبادگر» همواره مورد تأیید و تشویق سلسله مراتب ستاد کل نیروهای مسلح در پی بازدید از این مناطق واقع می شد.

آل سعود همان شجره ملعونه است

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌‌های خارجی

پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمان و حجاج بیت‌الله حرام در سرتاسر جهان، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.
بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌‌های خارجیرسانه‌های خارجی پیام آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، را در خصوص بی‌کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج بازتاب دادند.
 
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، امروز  در پیامی از مسلمانان جهان خواستند تا در مدیریت سعودی‌ها بر اماکن مقدس اسلامی در این کشور تجدید نظر کنند. 
 
شبکه تلویزیونی الاتجاه نیز گزارش داد: «(آیت الله) سید علی خامنه‌ای فرمودند: حکام سعودی دفاع از مستکبران جهان و ائتلاف با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را راه باقی ماندن خود در این حکومت ظالمانه می دانند.»
 
در همین حال شبکه المنار نیز در خبری فوری اعلام کرد: امام خامنه‌ای فرمودند: حاکمان سعودی با تاسیس گروه‌های تکفیری، جهان اسلام را وارد جنگ‌های داخلی کرده‌اند. حاکمان سعودی در فاجعه سال گذشته منا و مسجد الحرام مقصرند.
 
از سوی دیگر، شبکه العالم نیز در خبری فوری اعلام کرد  آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی مهم به مسلمانان سراسر جهان با آغاز موسم حج بیت‌الله الحرام فرمودند یک سال از حادثه منا که در آن هزاران نفر مظلومانه جان خود را به خاطر کوتاهی حاکمان سعودی از دست دادند گذشت. حکام سعودی در ائتلاف خود با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از هیچ خیانتی برای دستیابی به اهداف خود فروگذار نمی کنند. حاکمان سعودی که راه خدا و مسجد الحرام را بر ایرانی‌ها بسته اند بقاء خود را در دفاع از مستکبران می دانند. هزاران خانواده از کشورهای مختلف عزیزان خود را در فاجعه منا از دست دادند از جمله حدود 500 نفر از ایرانی‌ها شهید شدند. حکام سعودی به جای ابراز ندامت از فاجعه منا و پیگرد مقصران آن حتی از تشکیل کمیته حقیقت یاب نیز خودداری کردند. آنها به جای اینکه متهم باشند خود را مدعی نشان دادند و دشمنی دیرینه خود با ایران را پنهان نکردند.

خشم رسانه های عربستان وقطر از کنفرانس . . .

طی بیانیه ی علماء "اهل السنة والجماعة" برای  اولین بار وبشکل رسمی بامشارکت  ۲۰۰ عالم وداعی دینی .. با  حمایت مفتی الأزهر،. از وهابیت اعلام بیزاری کردند.

Image result for ‫

 

کنفرانس"  أهل السنة والجماعة"  که درشهر  گروزنی  پایتخت جمهوری چچن  بمدت سه روز از ۲۵  تا ۲۷ آگوست ۲۰۱۶، با حضور بیش از ۲۰۰ عالم ومفتی از  مناطق مختلف  جهان اسلام، کشورهای عربی  ، اسلامی وغربی ،منعقد گردید،   خواستار  توقف  بجث و جدل و مشغول شدن به امور وقضایای کوچک ، که عملاً موجب تفویت  فرصت گروههای تروریستی در بهره برداری از آن  برای کشتار و ویرانی بوده، گردیده است
این کنفرانس ( أهل السنة والجماعة)  با تاکید بر مذاهب «الأشاعرة والماتریدیة در اعتقاد، واهل مذاهب چهارگانه درفقه،اهل التصوف  علمی  وأخلاقًی وتزکیه » براین مذاهب تائید دوباره داشت ،و  گروههای سلفی  و وهابیت  را  از  "دائرة اهل السنة والجماعة"  خارج دانست ، در این کنفرانس با ایجاد تعریف برای هریک از مذاهب رسمی مذکور  در حلقه ی »أهل السنة والجماعة»پس از رسیدن به نتایجی  با صدور بیانیه و توصیه های به کار خود پایان داد: که در این بیانه بر محوریت قران تاکید شده و وبا رد  انحراف خطرناکی که بوسیله ی افراطی ها  با توجه به نوع ربودن برداشت های انحصاری از قلب این دین حسب دلخواه خود و بیرون دیدن دیگر مذاهب رسمی وشرعی  از دایره ی دین اسلام را عبور از جریان شرعی "أهل السنة والجماعة"دانست بدین ترتیب مرزبندها با گروههای تکفیری مشخص گردید.

تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیروی زمینی ارتش

از خانواده های شهدای مدافع حرم نیروی زمینی ارتش تجلیل شد

جمعی از ممتازین و خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیروی زمینی ارتش با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جانشین فرمانده نزاجا تجلیل شدند.

از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیروی زمینی ارتش تجلیل شد


آئین اختتامیه چهاردهمین دوره همایش تجلیل از کارکنان و خانواده های ممتاز نیروی زمینی ارتش صبح چهارشنبه 27 مرداد در مهمانسرای ثامن الائمه قرارگاه منطقه ای شمال شرق این نیرو و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی آجا و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی در این همایش به تشریح ویژگی های فرد ممتاز از دیدگاه قرآن کریم اشاره و دراین خصوص تصریح کرد: برگزیده قرآنی فردی است که به خودسازی رسیده و در جهت اصلاح خود و جامعه گام بردارد، از این رو ممتازین برای ایجاد تغییر در خود باید دارای ویژگی های خاصی باشند که عدم تأثیرپذیری از محیط و تأثیرگذاری بر آن، از جمله این ویژگی هاست.

اطاعت و شکرگزاری دومین ویژگی فرد ممتاز بود که نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره و در این باره خاطرنشان کرد: فرد نمونه همیشه به یاد پروردگار خود است و این شکرگزاری و اطاعت، از اوصاف نخبگان و ممتازینی است که همواره خود را در محضر خدا می بینند.

وی در پایان تواضع و خشوع، حلم و خویشتنداری، اعتدال در انفاق و شب زنده داری خالصانه را در کنار علم و توانایی از مهم ترین ملاک های افراد برگزیده و ممتاز برشمرد و افزود: خداوند نیز در قرآن کریم مقام علم را در جامعه انسانی و تشکیل حکومت به عنوان نخستین زیربنا معرفی کرده است.

در پایان این همایش تعدادی از جانبازان و خانواده های شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تجلیل شدند.

انتخاب کلاه سبزهای ارتش به عنوان تیم برتر اراده آهنین

در جریان مسابقات نظامی روسیه 2016 داوران با در نظر گرفتن آیتم‌هایی از جمله نظم عملیاتی، عدم بروز خطای عملیاتی و همچنین انضباط و همکاری تیمی در میان تیم‌های مختلف شرکت‌کننده در مسابقات، ایران را به عنوان تیم برتر اراده آهنین انتخاب کردند و این عنوان از سوی وزیر دفاع روسیه به نمایندگان کشورمان اعطا شد.
 
ایران با هفت تیم منتخب و 168 نفر شرکت کننده در رشته های پامچه بیاتریون، سوگارو، هوابرد ، کوهستان، تهاجم دریایی، تک تیرانداز، غواصی عمیق در این مسابقات شرکت کردند.
امیر محمدحسن باقری در حاشیه مراسم استقبال از تیم های نظامی شرکت کننده در مسابقات نظامی روسیه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آموزش و تجربه میادین بین المللی از دستاوردهای این مسابقات بود، اظهار داشت: توسعه دیپلماسی دفاعی بزرگترین دستاورد مسابقات نظامی روسیه بود که موجب آشنایی کارکنان نیروهای مسلح با قابلیت ها، تجهیزات و توانمندی دیگر کشورها است.
وی افزود: خوشبختانه به تمام اهداف از پیش تعیین شده در این مسابقات دست یافتیم و تجربه خوبی برای شرکت در سایر میادین بین المللی نظامی خواهد بود.
معاون آموزشی ستادکل نیروهای مسلح با رضایت‌بخش ارزیابی کردن نتایج بدست آمده توسط تیم نظامی کشورمان گفت: صرفنظر از رتبه های بدست آمده از هفت تیم شرکت کننده، پنج تیم جزو تیم های برتر بودند و یک تیم نیز موفق به کسب رتبه دوم شد.
 

امیر باقری با بیان اینکه در جریان برگزاری این مسابقات به برخی تفاوت های آموزشی دست یافتیم تصریح کرد: بطور کلی تفاوت ها بسیار ناچیز بود اما به برخی نکات از جمله ترکیب مهارت های نظامی دست یافتیم که لزوم افزایش مهارت ها برای نظامیان را مشخص ساخت.
معاون آموزشی ستادکل نیروهای مسلح در پایان گفت: همکاران ما در این مسابقات خوش درخشیدند به طوری که رسانه های کشور میزبان نیز به این موضوع صحه گذاشتند.