خاکریز
خاکریز

خاکریز

فراموشی فرهنگ در سایه‌ی سنگین تورم و تحریم

فرهنگی اجتماعی

فرهنگی اجتماعی

با توجه به اینکه در نه‌ماهه‌ی منتهی به انتخابات، کشور با موج رو به افزایش تورم روبه‌رو بوده است و افکار عمومی نیز به این مسئله توجه داشته‌اند، نامزدهای ریاست‌جمهوری نیز از حساسیت افکار عمومی به این مسئله استفاده کرده‌اند و موضوع اقتصاد، تورم و تحریم‌های بین‌المللی را به عنوان محور اصلی تبلیغات خود قرار داده‌اند. هر هشت کاندیدا، تمام همت خود را صرف این کرده‌اند که مردم را نسبت به آینده‌ی اقتصادی کشور، در صورت رأی دادن به ایشان، خوش‌بین کنند. چند تن از کاندیداها، با ساده‌انگاری سعی دارند به مردم القا کنند که با اجرای سیاست تنش‌زدایی در حوزه‌ی روابط خارجی می‌توانند تحریم‌های غرب علیه ایران را کم کنند، فارغ از اینکه علت تحریم‌ها نه سیاست یک دولت خاص، بلکه مقاومت اندیشه‌ی انقلاب اسلامی در مقابل اندیشه‌ی غالب و نظم نوین جهانی است.

موضوع یارانه‌ها و چگونگی ادامه‌ی هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر و سایر برنامه‌های اقتصادی نیز از بحث‌های اصلی نامزدهای محترم در چند روز گذشته بوده است. چند تن از نامزدهای محترم حتی کتاب برنامه‌های خود را چاپ و از آن رونمایی کرده‌اند؛ در حالی که نه در کتاب‌های رونمایی‌شده و نه در سخنرانی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، ما اثری از برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی دولت آینده نمی‌بینیم.

تردید افکنی از درون و تهدید از بیرون

تردید افکنی از درون و تهدید از تردید افکنی از درون و تهدید از بیرون

تردید افکنی از درون و تهدید از بیرون

 امروز پس از توطئه های مختلف دشمنان در قالب تهاجم مستقیم، فتنه و انحراف ، شاهد ترفند تردید افکنی از درون هستیم که هماهنگ با تهدید از بیرون پیگیری می شود و به عنوان خط تردید و سازش قابل شناسایی است.

خط تردید وسازش درپی آن است که ظرفیت‌ها ، قابلیت های درونی وقدرت نرم نظام اسلامی را کوچک نمایی و تهدیدها و مشکلات را بزرگ نمایی کند تا ملت و مسئولان را به اشتباه محاسباتی دچار سازد و درنهایت خط مقاومت را از میدان بیرون کند.

مفروضات خط تردید وسازش

در خط تردید وسازش مفروض این است که برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز و تبدیل شدن به قدرت اول منطقه، به ناچار باید با نظام بین‌الملل تعامل صلح‌جویانه داشت؛ هر چند ممکن است از لحاظ اخلاقی و حتی آرمانی خلاف معیارها و موازین باشد. بر این اساس پیگیری آرمان‌ها و تعامل صلح‌جویانه به طور هم‌زمان، چگونه میسر می‌شود؟

نخست اینکه تعاملات و تبادلات بین‌المللی، با وابستگی، سازش و تسلیم در برابر قدرت‌های استکباری بسیار متفاوت است. ما هیچ‌گاه مرزهای‌مان را نبستیم و تعاملات اقتصادی‌مان را با دنیا قطع نکردیم، بلکه همواره این غرب بوده که در قطع روابط، پیش‌گام بوده است.


رایزنی برای فرار از باتلاق سوریه

سوریه


 شکست مخالفان سوریه در حالی آشکارتر می‌شود که ائتلاف ضد سوری رایزنی‌های گسترده‌ای را برای فرار از باتلاقی که در آن گرفتار شده‌اند آغاز کرده‌اند چنانکه بعد از کامرون ، اردوغان راهی آمریکا شده و نتانیاهو نیز به  مسکو رفت ، در حالی که نشست اعراب و ترکیه نیز در امارات برگزار شد
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه ۱۶ می به واشنگتن می رود تا در کاخ سفید با باراک اوباما دیدار و درباره روابط دو کشور ، تحولات منطقه ای و مسائل بین المللی تبادل نظر کند. محور این سفر را رایزنی درباره سوریه و ناکامی در متهم سازی این کشور به دخالت در انفجارهای اخیر ترکیه تشکیل می‌دهد. ترکیه بیشترین هزینه را در سوریه پرداخته اما دستاوردی نداشته است.

"عاشق شهادت" چگونه می خوابد/عکس

در عکسی که می بینید، جوانی بسیجی، با پیشانی بند "عاشقان شهادت" مجالی برای استراحت یافته و پس از آن که در سینه خاکریز، سنگری کوچک برای خود کنده، دقایقی آرام گرفته است.




آری برادر! این گونه در تمنای شهادت باید زیست.

پیروز واقعی،مردم بودند

۱. اول تبریک میگم به مردم کشورم ، به فهمشون ، به موقعیت سنجی شون و به اعتقاد و اعتمادی که به نظام مقدس ج.ا.ا ایران داشتند و  با حضور بالای ۷۰ درصدی خود اولین شعار امسال یعنی حماسه سیاسی رو رقم زدن .

۲. تبریک به رهبرمون که بازم همه ایران برای صحبت ها و توصیه های ایشون ارزش قائل شدند و به عشق ایران و رهبری اومدند در صحنه و این حضور غرور آفرین رو رقم زدند.

۳. تبریک به کاندیدای منتخب مردم و آرزو  توفیق برای ۴ سال ریاست جمهوری ایشون.امیدوارم همه مردم ایران با کنارگذاشتن تعصبات حزبی و جناحی و ... به رئیس جمهور منتخب احترام و بهش اعتماد کنند تا اون راحت تر برنامه و اهدافش رو دنبال کنه...

۴.دوستان همه نفراتی که در انتخابات کاندید شدند ، نظام مقدس ج.ا.ا  ، ولایت فقیه ، ارزش های اسلامی ، اهداف بلند ایران اسلامی و ... را قبول داشته و حتما به این حرف رهبرمون یعنی نداشتن بدی های دولت های گذشته و ادامه خوبی های اونا ، عمل میکنه...

۵. اینکه با آمدن کسی از یه جناحی برخی اصول نظام مقدس ج.ا.ا تغییری اساسی در آن ایجاد شود و یا صحبت دیگه...همش صحبت های دشمنان ایران است و اونا هم خوب می دونند که حضور حداکثری مردم یعنی تایید نظام ج.ا.ا ، یعنی تایید رهبری و ....نه چیز دیگه ای

۶. در آخر از همه دوستان خواهش می کنم که به راحتی همدیگر رو تخریب نکنیم و برای رای مردم ارزش و احترام قائل بشیم و  با  کنار گذاشتن برخی رفتارها برای آبادانی ایران اسلامی  تلاش کنیم.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران شد

به گفته وزیر کشور 50.483.192 نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند که از این تعداد 36.704.156 نفر رای خود را به صندوق انداختند و مشارکت 72.7 درصدی را رقم زدند . از مجموع این تعداد آرا 35.458.747 رای صحیح شمارش شد و آقای حسن روحانی با کسب 18.613.329 حائز اکثرین مطلق آرا شد و به عنوان رئیس جمهور مردم ایران انتخاب شد.

سرویس سیاسی«فردا»:وزیر کشور مشارکت در انتخابات را 72.7  درصد و روحانی را رئیس جمهور اعلام کرد. 

وزیر کشور در نشست خبری اعلام کرد : حسن روحانی با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده است . 

به گفته وزیر کشور 50.483.192 نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند که از این تعداد 36.704.156 نفر رای خود را به صندوق انداختند و مشارکت 72.7 درصدی را رقم زدند . 

مصطفی محمد نجار ادامه داد : از مجموع این تعداد آرا 35.458.747 رای صحیح شمارش شد و آقای حسن روحانی با کسب 18.613.329 حائز اکثرین مطلق آرا شد و به عنوان رئیس جمهور مردم ایران انتخاب شد. 

مصطفی محمد‌نجار وزیر کشور نتایج قطعی آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 1392  را از مجموع 58764 شعبه اخذ رای به شرح زیر اعلام کرد:

کل آراء ماخوذه: 36704156

کل آراء صحیح: 35458747 که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارد:

1- حسن روحانی: 18613329

2- محمدباقر قالیباف: 6077292

3-سعید جلیلی: 4168946

4 - محسن رضایی میرقائد: 3884412

5- علی‌اکبر ولایتی: 2268753

6- سیدمحمد غرضی: 446015

اولین لپ‌تاپ چه شکلی بود؟!/عکس

از اولین دست آورد های اپل، کامپیوتر های قابل حمل مکینتاش بوده است، که از ۳۰ سال پیش تا به همین امروز هم سود زیادی را برای این شرکت به همراه داشته است.





تصویر عجیب هافبک رئال /عکس

سامی خدیرا هافبک رئال مادرید که به همراه هم‌تیمی خود در آفریقا حضور دارد عکس عجیبی از خود منتشر کرد.

بررسی پنجاه انتقال بزرگ تابستان فصل 2014-2013 + عکس

فصل نقل و انتقالات است و خرید و فروش بازیکن توسط باشگاه هایی مانند چلسی، بارسلونا ، رئال مادرید ، پاری سن ژرمن ، بایرن مونیخ ، تاتنهام ، منچستر یونایتد و ... بسیار داغ خواهد بود.

بررسی پنجاه انتقال بزرگ تابستان فصل 2014-2013 + عکس

  ادامه مطلب ...

فواید مناظره‌های انتخاباتی

انتخابات در جمهوری اسلامی فقط اثرات و بعد داخلی ندارد و جدا از رقابت‌ سیاسی بین افراد و گروه‌ها دارای ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی هم هست. رهبر انقلاب اسلامی در کوران رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم، خطاب به مردم ایران تاکید کردند که "من مطمئنم که این انتخابات براى ملتهاى دیگر هم یک نشانه‌اى است...کشورهاى دیگر نگاه میکنند ببینند این پیشکسوت انتخاباتى و انقلابى چه کار خواهد کرد."۹۰/۱۰/۱۹

فارغ از نتیجه انتخابات، نحوه برگزاری آن نیز برای ملت‌های منطقه مهم است و می‌تواند ارائه دهنده الگویی متفاوت با دیگر انتخابات‌های دنیا باشد. در این الگو یکی از ابزارهای اساسی تبلیغ، استفاده از رسانه ملی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.