خاکریز
خاکریز

خاکریز

شهادت هنر مردان خداست

افسران - شهادت هنر مردان خداست
شهادت  لیاقت و هنری  است که سالکان  الی ا... در مصاف  با زر , زور  وتزویر کسب می کنند این انسان ها با رشادت و نثار جان خویش   خط درگیری با دشمنان ملت ایران و اسلام را فرسنگ ها از کشور دور کردند و این شهادت ها  ما را در راه خود مصمم تر و پایدار تر می کند.

فرار ابوبکر البغدادی به نزدیکی مرز سوریه

پایگاه سومریه نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «ابو بکر البغدادی» سرکرده و خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به همراهی شماری ازسرکردگان طراز اول این گروه تروریستی مقر اصلی خود را به منطقه ای میان عراق و سوریه منتقل کرده است.
این منبع همچنین اعلام کرد که البغدادی در یک مکان مشخص مستقر نیست و به منظور دور ماندن از هدف قرار گرفتن محل اختفای خود، مخفی گاه های متعددی دارد.

الظواهری: خلافت ابوبکر بغدادی جرم و جنایت شرعی است

رهبر القاعده مجددا سرکرده گروه تروریستی داعش را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که خلافت ابو بکر بغدادی جرم است.
 ایمن الظواهری، رهبر القاعده در فایلی ویدیویی می‌گوید: انتخاب خلیفه تنها باید با رضایت همه مسلمانان صورت بگیرد. در اختیار گرفتن امارت با قدرت شمشیر و به زور یک جرم و جنایت شرعی است.
 
وی افزود: ما ملزم به این نیستیم که با کسی بیعت کنیم، ما و همچنین ابو بکر بغدادی، رهبر داعش به گردنمان بود که با ملا عمر بیعت کنیم، اما بغدادی این بیعت را نقض کرد و منکر آن شد اما ما بیعت را نقض نمی‌کنیم.
 
ظواهری در سخنانش خلافت بغدادی را خلافت انفجار و بمبگذاری خواند و با بیان این که داعش "جریان جهاد" را از هم پاشید، گفت: داعش فتنه بزرگی را ایجاد کرد.

ﻓﺮﺍﺭ 3000 ﺩﺍﻋﺸﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﺭﯾﻪ

ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺭﻭﺳﯿﻪ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻥ

ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 3000 ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩﻫﺎﯼ ﺩﺍﻋﺶ ، ﺟﺒﻬﻪ ﺍﻟﻨﺼﺮﻩ ﻭ ﺟﯿﺶ ﺍﻟﯿﺮﻣﻮﮎ ﺩﺭ ﭘﯽ ﭘﯿﺸﺮﻭﯼ ﺳﻬﻤﮕﯿﻦ ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ ، ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﺩﻥ ﮔﺮﯾﺨﺘﻨﺪ .

ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﮑﺸﻨﺒﻪ ‏( ﺩﯾﺮﻭﺯ ‏) ﺑﺎ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩﻫﺎﯼ ﺭﻭﺱ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺿﻊ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺷﻬﺮ ﺩﻣﺸﻖ ، ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﺮﺍﻟﺰﻭﺭ ، ﺣﻤﺺ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺨﺶﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ ﺗﺪﻣﺮ ‏( ﭘﺎﻟﻤﯿﺮﺍ ‏) ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻋﻘﺐ ﺭﺍﻧﺪﻧﺪ .
.

ﺩﺭ ﺣﻤﻼﺕ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﺮﺍﻟﺰﻭﺭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 160 ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺑﻪ ﻫﻼﮐﺖ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺸﺮﻭﯼﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﻤﺺ ﻭ ﭘﺎﻟﻤﯿﺮﺍ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻓﺮﺍﺭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺩﺍﻋﺸﯽﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺮﺯﯼ ﺍﺭﺩﻥ ، ﺣﺪﺍﻗﻞ 17 ﺷﺒﻪﻧﻈﺎﻣﯽ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ .
.

ﺻﺒﺢ ﺍﻣﺮﻭﺯ ‏( سهﺷﻨﺒﻪ ‏) ﻧﯿﺰ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺑﺎ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﺑﺮﮔﻪﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻤﺎﻩ ، ﺿﻤﻦ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻮﺝ ﺷﺪﯾﺪ ﺣﻤﻼﺕ ، ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﻨﻨﺪ...

"ایران یا عربستان"؛"نیروهای مسلح" کدامیک قوی تراست؟+تصاویر


آیا عربستان باوجودهزاران مستشارنظامی وخریدهای میلیاردی ازهمپیمانان بلوک غربی خود می‌تواندساده‌ترین محصولات نظامی راتولیدیاحتی مونتاژکند؟

 

***ایران تمام قد در برابر همپیمانان عربستان ایستاده است

*** شکست عربستان در پشتیبانی لجستیکی از "صدام"

*** حتی حزب‌الله هم از ارتش عربستان قوی‌تر است

 

*** توانمندی عربستان در مقابل بودجه نظامی‌اش بسیار ناچیز است

**بخشی از تجهیزات نظامی ساخته شده ایرانی

 ایران در ساخت انواع اسلحه‌های ضدنفر همچون "شاهر"، "باهر" سلاح و موشک‌های ضد زره "توفان"، "دهلاویه" و "RPG 29" (با ضریب نفوذ 500 تا 1000 میلی)، سامانه‌‌های رزم توپخانه‌ای (توپ 155 میلی متری هویزه، توپ‌های 105 متری خود کششی  و ...)، سامانه‌های رزم زرهی (تانک کلاس "ذوالفقار"، "مبارز"، "صمصام"، نفربر "براق"، "فلاق"، خودروهای تانک‌بر، موشک‌های دوش پرتاب "میثاق"، "سامانه‌های ضدهوایی 23 میلی‌متر"، همچون "قیام"، "قدر F و H"، "شهاب 1 تا 3"، "زلزال"، "هرمز 1 و 2 "، "خلیج فارس"، "فاتح 110"، "کروز نصر"، "یا علی"، "سجیل"، "ظفر"، "صاعقه"، "کروز SS-N-4"، "فکور 90"،  "هاگ"، "بمب 2000 پوندی قاصد"، "راکت فجر3 و 5 "، بهینه‌سازی موشک "HY2" و ...، انواع سامانه‌های پدافندی همچون "رعد"، "سوم خرداد"، "باور 373 "، سامانه "صیاد" و موشک‌های پدافندی تلاش و ...، انواع پاترول کرفت‌ها، شناورهای موشک‌انداز با سرعت های 40 تا 110 نات، مین‌های دریایی لنگردار، چسبان و کف‌خواب، قایق‌های پرنده، انواع پهپاد "صادق"،  "فطرس"، "ابابیل 3"، "سایه"، "سریر" و ...، انواع جنگنده "صاعقه"، "آذرخش"، "قاهر 313"، جت آموزشی "کوثر"، سامانه‌های راکتی کوتاه‌برد، اورهال جنگنده‌ها و بالگردها و انواع ادوات نظامی در زمان مقتضی و ...، ساخت ناوشکن جماران، دماوند، بندرعباس، انواع زیردریایی، رادارهای دریایی و ... خودکفاست. البته این همه توانایی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه تنها بخشی از توانایی‌های ساخت تجهیزات متخصصین نیروهای مسلح است.

*** آیا عربستان محصول نظامی تولیدی دارد؟

*** آل‌سعود عددی نیست

**عربستان یک کشور 100 در 100 وابسته است

هولوکاست خونین مخالف آمریکا در کره جنوبی

شصت و چهار سال پیش یکی از بزرگ‌ترین نسل‌کشی‌ها، کشتار زندانیان مخالف آمریکا در کره جنوبی بود. دولت دست نشانده آمریکا هر کسی که بر ضد امریکا سخنی می گفت یا انتقادی می نمود را دستگیر و به زندان می انداخت.آن‌ها ۱۰۰ هزار زندانی مخالف سیاستهای آمریکا بودند که توسط دولت دست‌نشانده ایالات‌متحده در کره جنوبی تیرباران و در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شدند. آمار این ۱۰۰ هزار نفر درحالی از سوی کمیسیون حقیقت و آشتی کره مورد تأیید قرارگرفت که سایر منابع تعداد قربانیان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام می‌کنند.آسمان هنوز تاریک است، ۲۷ ژوئن ۱۹۵۰، بسیاری از قربانیان شهروندان عادی بودند که از سوی نیروهای امنیتی آمریکایی کره ای، متهم به ارتباط با کمونیست‌ها و عضویت در حزب کارگران کره و لیگ بودو شده بودند. آن‌ها را پیش از مرگ به روی زمین می‌خواباندند و سپس به آن‌ها شلیک می‌کردند.ایسونگمن رئیس‌جمهور دست نشانده آمریکایی کره جنوبی دستور مستقیم این کشتار را بدون هیچ‌گونه محاکمه‌ای صادر کرده بود، او پس سال‌ها اقامت در امریکا و به دنبال بمباران اتمی ژاپن، توسط آمریکا به این کشور منتقل و مدتی بعد قدرت را در کره جنوبی به دست گرفت.حکومت کره جنوبی به مدت چهار دهه این کشتار را پنهان و نزدیکان قربانیان را برای جلوگیری از افشاگری سرکوب می‌نمود. در سال ۱۹۹۰ سرانجام کره جنوبی این کشتار را پذیرفت و اجازه کاوش گورهای دسته‌جمعی را صادر کرد، غم انگیزتر این است که در دسامبر ۲۰۰۸ در میان کاوش‌های جدید بخشی از گورهای دسته‌جمعی، اجساد چند کودک را پیدا کردند.در حین کشتار سربازان ارتش آمریکا حضور داشتند و تصاویر موجود با دوربین سرگرد ابوت، نیروی تحت خدمت ارتش امریکا ثبت شده‌اند. آمریکا و دولتهای دست نشانده کره جنوبی هرگز عذرخواهی نکردند.

ﭘﺎﺳﺦ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﺷﮑﻦ ﻣﺠﺮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ

ﻣﺤﻤﺪ ﭘﯿﺸﮕﺮ " ﻣﺠﺮﯼ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ ﺍﺯ " ﻓﻬﺪ ﺍﻟﺸﻠﯿﻤﯽ " ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﺴﺖ ﮐﻮﯾﺘﯽ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﺳﻌﻮﺩﯼ ﻫﺎ ، ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﭼﺮﺍ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ، ﻓﯿﻠﻢ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﻫﺎﯼ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻓﺎﺟﻌﻪ ﻣﻨﺎ ﺿﺒﻂ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ . " ﺍﻟﺸﻠﯿﻤﯽ " ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﺠﺮﯼ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ، ﺳﻌﯽ ﮐﺮﺩ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﻓﮑﻨﯽ ، ﺍﺯ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﺠﺮﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻨﺪ ، ﮔﻔﺖ : ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯾﯽ ‏( ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺮﺩﻡ ‏) ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻭﺍﺗﺲ ﺁﭖ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭﺍﺗﺲ ﺁﭖ ﻭ ﺗﻮﯾﺘﺘﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ! ﻣﺠﺮﯼ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﺳﺘﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﺯﺩﻧﯽ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﺍﺗﺲ ﺁﭖ ، ﺑﻠﮑﻪ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﺴﺖ ﻋﺮﺏ ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﺷﮑﻦ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ، ﺑﻪ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﻭ ﺑﻪ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮔﻔﺖ : ﺑﻠﻪ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺖ !... ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺖ .

چهار عاملی که سقوط آل سعود را سرعت می بخشد

در طی یک سال گذشته عربستان سال بسیار پر تلاطمی را پشت سر گذاشت. پس از فوت ملک عبدالله، حوادث و بحران های سعودی ها نیز سرعت بیشتری گرفت. این بحران ها که عربستان به دنبال بهره برداری از آن ها بود خود به عامل و ابزاری علیه موجودیت سعودی ها تبدیل شده است. چرا که این خاندان با بی تدبیری و بدون آینده نگری سیاست خارجی و داخلی خود را بنا نهاده است و به همین جهت نتیجه کار مطابق پیش بینی ها محقق نخواهد شد. در این میان چهار مشکل و بحران بیش از دیگر مشکلات برای عربستان هزینه بر خواهد بود:

⭕️ کاهش قیمت نفت
عربستان برای مقابله با قدرت روز افزون ایران در منطقه به صورت عمدی اقدام به کاهش قیمت نفت کرد. چرا که تصمیم گیران سعودی با رصد تحریم ها علیه ایران به این نتیجه رسیده بودند که در صورت قطع درآمدهای نفتی و کاهش بی سابقه آن، ایران از بسیاری از حوزه های نفوذ و خواسته های خود در منطقه نیز دست خواهد کشید. اما بر خلاف پیش بینی ها این اقدام نه تنها تاثیری بر رفتار ایران در یک سال گذشته نداشته است بلکه سیر حوادث کاملا در راستای منافع ایران در منطقه پیش می رود. از سوی دیگر عربستان با کسری بودجه بسیار بالایی روبرو شده است که روزنامه فایننشال تایمزآن را ٧٣ میلیارد دلار می داند .

⭕️ حمایت از داعش
حمایت عربستان از تروریست های داعش نیز اشتباه دیگری بود که سعودی ها در عرصه خارجی مرتکب شدند. سقوط نظام سوریه به تنها هدف عربستان در چند سال گذشته تبدیل شده بود. آن ها برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند و هزاران تروریست داعشی را مجهز و روانه سوریه کردند. حاصل و نتیجه این کار کشته شدن ده ها هزار از مردم سوریه بود و بشار اسد در این کشور نه تنها سقوط نکرد بلکه پس از گذشت چهارسال از بحران سوریه، کشورهای غربی سرانجام در برابر بشار اسد کوتاه آمده و دیگر خواستار سقوط وی نیستند. در این میان عربستان وجهه خود را بار دیگر به عنوان حامی تروریسم نشان داد و به هیچ هدفی در این مورد دست نیافت. اکنون به نظر می رسد تروریست ها داعش به سمت ریاض تغییر مسیر دهند و این کشور را وارد بحرانی هویتی کنند. انفجارهای اخیر در این کشور که داعش مسئولیت آن ها را به عهده گرفت شاهدی بر این مدعاست.

⭕️ جنگ یمن
سعودی ها که در هدف خود یعنی براندازی و سقوط نظام سوریه ناامید شده بودند این بار به دنبال به قدرت رسیدن ملک سلمان، همسایه جنوبی خود یعنی یمن را مورد حمله قرار دادند. پیش بینی آن ها این بود که در مدت کوتاهی خواهند توانست یمن را اشغال کنند و مزدوران خود را در این کشور به قدرت برسانند. اما با گذشت بیش از ٦ ماه از این جنگ نه تنها سعودی ها به اهداف خود در یمن نرسیده اند بلکه استان های جنوبی عربستان نیز مورد حمله انقلابیون یمنی قرار گرفته است. گزارش های غیر رسمی نشان می دهد در جنگ یمن بیش از ٦٠ میلیارد دلار زیان به عربستان وارد شده است. از سوی دیگر مردم یمن با تجاوز عربستان به کشورشان به دنبال تلاش برای آزادی استان های نجران، جیزان و عسیر هستند که عربستان آن ها را تصرف و اشغال کرده است. جنگ یمن نیز که سعودی ها به دنبال آن بودند تا آن را بعد از ناکامی در جنگ سوریه به عنوان برگ برنده ای معرفی کنند اکنون به باتلاقی برای سعودی ها تبدیل شده است.

⭕️ فاجعه منا
اما شاید بتوان بزرگترین بحران کنونی عربستان را بی کفایتی و بی تدبیری سعودی ها دانست. این کشور که صاحب بزرگترین ذخایر نفت در دنیا است تاکنون نتوانسته سیستم مدیریتی کارآمدی را تشکیل دهد. در جریان عید قربان و مراسم رمی جمرات در منا بیش از ٤ هزار نفر از حجاج کشته شدند. فارغ از دلیل این حادثه، ناکارامدی و بی کفایتی سعودی ها بار دیگر ثابت شد. این امر می تواند مشروعیت داخلی آل سعود را بیش از پیش ضعیف تر کند. چرا که رژیمی که کارامدی داخلی نداشته باشد نمی تواند در سیاست خارجی نیز موفق عمل کند و اکنون فاجعه منا بزرگترین نماد ناکارامدی ال سعود است .
برآیند چهار بحران فوق می تواند عربستان را در دو عرصه داخلی و خارجی دچار تنگناهای شدیدی کند و در صورتی که این کشور مسیر درست تعامل با کشورها را در پیش نگیرد این چهار بحران توانایی وارد کردن ضربات اساسی بر موجودیت و بقای سعودی ها را دارد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان ارتش

دشمنی‌ها با کوتاه آمدن برطرف نمی‌شود

 
اقتداری ایجاد کنید که دشمن جرأت خیال تعرض هم نداشته باشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردنددشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود

حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه ریزی برای «فردای بهتر و پیشرفته‌تر ایران اسلامی» را در همه بخش‌ها ضروری دانستند و گفتند: آینده کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده‌تر، مصمم‌تر، دانشمندتر و شجاع‌تر پرورش داد.

سخنان رئیس جمهور آرژانتین که سازمان ملل را منفجر کرد!

«داعش هم‌پیمان برخی قدرت‌های بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است....»

رئیس جمهور آرژانتین گفت: «یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می‌دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می‌دانستیم، حمایت می‌کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گرد هم آمده‌ایم که روشن شده است، آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط‌گرایی به افراط‌گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.»

رئیس جمهور آرژانتین گفت: «شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی روی داد، متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم؛ دخالت ایران را دران انفجار تأیید نکرد.»

«شما قطع‌نامۀ جنگ با القاعده را پس از حوادث یازدۀ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی صادر کردید، مجوز ورود نیروهای نظامی به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند؛ در حالی‌که این دو کشور هم‌چنان از تروریسم رنج می برند!»

رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: «با بمباران غزه، عمق‌و شدت فاجعۀ که اسرائیل مرتکب شد، روشن شد؛ شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند. در حالی‌که شما به راکت‌هائی‌که به اسرائیل اصابت کرد، اهمیت دادید و راکت‌هائی‌که به اسرائیل اصابت کرد، تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»

 «امروز اینجا هستیم تا یک قطع‌نامۀ بین‌المللی دربارۀ مجرم دانستن گروه "داعش" و مقابله با آن صادر شود. در حالی‌که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می‌شناسید و داعش هم‌پیمان برخی قدرت‌های بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است!»

پاسخ های خشن و سخت احتمالی ایران به آل سعود

به دلیل مسائل امنیتی و اطلاعاتی، از ذکر تمامی پاسخ های قاطع احتمالی و سناریوهای جمهوری اسلامی ایران در این نوشتار خودداری گردیده است و تنها بخشی از پاسخ های احتمالی ذکر گردیده است.

پاسخ های احتمالی درون مرزهای حاکمیتی آل سعود:


برخی از ابزارها و امکانات:
✅حمله نقطه ای و انبوه و ویرانگر موشکی (بالستیک و ...)
✅حملات دریایی با آتش سنگین نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران
✅عملیات ویژه نیروهای هوابرد و نیروهای ویژه دریایی و...
✅اهداف نظامی شامل پادگان ها و پایگاه های نظامی در هرنقطه از خاک عربستان (خصوصا حاشیه خلیج فارس و مرز با یمن)
✅اهداف نفتی شامل چاه ها و پالایشگاه های نفت منطقه شیعه نشین الشرقیه، خطوط انتقال نفت
✅اهداف تجاری شامل بنادر در دریای سرخ (جده، جیزان، ینبع و...) و خلیج فارس
✅اهداف سیاسی و امنیتی شامل فعال سازی گسل های اجتماعی در مناطق مختلف عربستان سعودی

لحظه انهدام مقر فرماندهی داعش در حماه

در حمله دقیق جنگنده بمب افکنهای سوخو 24 ارتش روسیه علیه مراکز استقرار گروههای تروریستی تکفیری داعش و القاعده در استانهای حماه و حمص سوریه بیش از 30 هدف نظامی متعلق به تروریستها منهدم شد.

لحظه انهدام مقر فرماندهی داعش در حماه+تصاویر

مفتی دربار سعودی: آل‌سعود برگزیده خدا هستند

مفتی دربار سعودی در بی‌حرمتی آشکار به صدها حاجی مظلومی که در نتیجه بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت سعودی‌ها در منا جان باختند، رژیم سعودی را به‌طور کامل از فاجعه مصیبت‌بار اخیر تبرئه کرد و خطاب به این رژیم گفت: شما هرگز در آنچه رخ داد، مقصر نیستید.
شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی دربار سعودی و رئیس به‌اصطلاح شورای علمای ارشد و پژوهش‌های علمی و فتوای رژیم در ادامه تلاش برای مشروعیت بخشی به رژیم آل سعود به سوء استفاده از آیات قرآن کریم پرداخت و خطاب به آل سعود گفت: خداوند هر یک از مخلوقات و خلقش را که بخواهد بر دیگری برتری می‌دهد، خداوند شما را برای این سرزمین بزرگ، سرزمین حرمین شریفین برگزیده است و این از کمال علم خداوند است.
 
آل الشیخ با تأکید بر حمایت کامل خود و شیوخ وهابی از رژیم آل سعود مدعی شد: خیلی‌ها به حاکمان عربستان و اقتصاد و انسجام آنها حسادت می‌ورزند.
 
مفتی دربار سعودی که خبرگزاری رسمی عربستان سخنانش را منتشر کرده است، در ادامه بی‌حرمتی به صدها حاجی مظلومی که در نتیجه بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت سعودی‌ها در مشعر منا قربانی شدند، رژیم سعودی را به‌طور کامل از فاجعه مصیبت‌بار اخیر تبرئه کرد و خطاب به آل سعود چنین گفت : شما هرگز در آنچه رخ داد (فاجعه منا) مسئول نیستید،‌ زیرا تمام تلاش‌های موفقیت‌آمیز خود را به کار گرفتید.

کودتا علیه ابوبکر بغدادی!

همانطور که علی (ع) پیش‌‌بینی کرد اختلاف‌‌ها میان سران داعش بالا گرفته. آنطور که برخی منابع گفتند موصل اخیرا شاهد یک کودتا ضد ابوبکر بغدادی بوده.
جزئیات دقیقی از این کودتا اعلام نشده اما به نظر می رسد که اختلاف‌ها میان رهبران شرعی و فرماندهان بعثی افزایش پیدا کرده.
حزب دموکراتیک کردستان اعلام کرده که این کودتا حدود دو ماه قبل اتفاق افتاده و تیم امنیتی ابوبکر بغدادی آن را خنثی کرده.
به گفته منابع کردستان عراق بیش از 500 نفر از نیروهای داعش بعد از این کودتا بازداشت شدند که بیشتر از 150 نفرشان اعدام شدند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که پنج نفر از اعدام‌‌‌شده‌‌‌ ها از عناصر رده بالای داعش و از نزدیکان بغدادی بودند.
باید دید با شدت گرفتن این اختلاف‌‌‌ها آیا داعش می‌تواند مانع «فروپاشی از درون» شود یا خیر.

اتفاقات اخیرحج امسال، واکنش‎های نادرستی را در پی داشت!


متأسفانه برخی هموطنان، بدون آن‎که وضعیت روحی خانواده‎های داغدار حجاج را در نظر بگیرند، اقدام به نشر متونی می‎کنند که به جای تسلیت، حاوی تمسخر، هتاکی و پرخاشگری به حجاج است! آیا اگر همین اتفاقات برای مسافران تایلند و ترکیه می‎افتاد، رفتارها همین‎گونه بود؟!
سهم سفر حج در سفرهای خارجی ایرانیان، تقریباً ده درصد است و مابقی، سفرهای (اغلب) توریستی است. هیچگاه کسی آن توریست‎ها را محکوم نمی‎کند و از آن‎ها نمی‎خواهد که به جای

رفتن به تایلند، پولش را به فقرا بدهد! کسی در زمان حضور در دیسکو یاد جهیزیه هیچ عروسی نیست! و دیگران هم از او این توقع را ندارند!
این تناقض‎ها و رفتارهای ناشایست، در شأن کشوری با سابقه تمدن چندین هزار ساله نیست. خوب است اگر تسلای خاطر خانواده‎های داغدار نیستیم، لااقل کمی بیاندیشیم!

نمایشگاه و موزه هوایی نهاجا افتتاح شد

نمایشگاه و موزه هوایی نیروی هوای ارتش در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده این نیرو در پایگاه یکم شکاری ترابری شهید سرلشگر حسین لشگری مهرآباد تهران افتتاح شد.

امیر علیرضا برخور

ه گزارش روابط عمومی نهاجا، این نمایشگاه و موزه هوایی دارای 43 غرفه تخصصی و فرهنگی است.

در این نمایشگاه انواع موشک نصر، فکور 90، قاصد، یاسر، ستار1 ، کروز قائم(عج)، قادر، عصر 67، سحاب، قدر و سامانه کایت برای بازدید عموم به نمایش درآمده است.

همچنین در این نمایشگاه بزرگ انواع هواپیماهای میراژ، اف7، اف5، اف 4، اف 14 ، میگ 29، تذرو 1(پرنده مرداب) ، سی 130 ، جت استار ، بوئینگ 707 مسافربری، بویینگ 747 سوخت رسان، اف 27 ، صاعقه و جت فالکون به نمایش درآمده است.

بالگرد دو موتوره شنوک، بالگرد 204 سی، تسلیحات هواپایه بهینه شده، سامانه خودرویی رفع آلودگی درخش و مهمات ساخته شده توسط جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش از دیگر تجهیزات و تسلیحات نظامی به نمایش درآمده در این نمایشگاه و موزه هوایی است.

امیر برخور در آیین افتتاح این نمایشگاه و موزه هوایی گفت: امروز شرایط دشمن برای جنگ سخت مساعد نیست اما باید در جنگ نرم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و ما باید برای تجلیل از حماسه آفرینی های شهدای گرانقدر دفاع مقدس گام های محکمی بر داریم.

جنگنده‌های کلاس

جنگنده‌های کلاس

عربستان با بمب در یمن و با بی‌کفایتی در مکه مسلمانان را شهید می‌کند

کشته و زخمی شدن پانصد نفر از حجاج در ازدحام سرزمین منا

 

عربستان سعودی از کشته شدن دست کم 717 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام بر اثر تراکم جمعیت در صحرای منی خبر داد. در این حادثه همچنین 805 نفر از حجاج زخمی شدند.

تقدیم به رزمندگان دفاع مقدس (جنگ نرم)

* ﺍﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺟﻨﮓ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﺖ،
ﺧﺎﮐﺮﯾﺰ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﺖ !
* ﺳـﻨﮕـﺮﯼ ﺩﯾﮕــﺮ ﺑـﻨﺎ ﺑـﺎﯾــﺪ ﮐـﻨـﯿـﻢ،
ﺩِﯾـﻦ ﺧــﻮﺩ ﺑــﺮ ﺩﯾـﻦ , ﺍﺩﺍ ﺑـﺎﯾـﺪ ﮐـﻨـﯿـﻢ !
* ﺳـﻨﮕـﺮ ﺩﺷـﻤﻦ ﺑﺮﻭﻥ ﻣﺮﺯ ﻧﯿﺴﺖ،
ﺍﺷـــﺘـﻬـﺎﯼ ﺍﻭ ﺑـــــﺮﺍﯼ ﺍﺭﺯ ﻧـﯿـﺴـﺖ !
* ﺳـﻨﮕﺮ ﺩﺷﻤﻦ ﺩﺭﻭﻥ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﺳﺖ،
ﺣـﻤـﻠـﻪ ﺍﮐـﻨﻮﻥ ﺟـﺎﻧﺐ ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ ﻫﺎﺳﺖ !
* ﻣﺤـﻮ ﺍﺭﺯﺷﻬﺎ ﺷﻌـﺎﺭ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ،
ﺭﺧـﻨـﻪ ﺩﺭ ﺍﻧـﺪﯾـﺸﻪ ﮐـﺎﺭ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ !
* ﻣﺮﺩﻫﺎ ﭼﻮﻥ ﺯﻥ , ﺧـﻮﺩ ﺁﺭﺍﯾﯽ ﮐﻨﻨﺪ،
ﺿـــﺪ ﺣـﯿـﺜـﯿـﺖ ﺻﻒ ﺁﺭﺍﯾـــﯽ ﮐـﻨـﻨـﺪ !
* ﭘــﻮﺷـﺶ ﺯﻧﻬﺎ ﺷـﺒﯿﻪ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺳﺖ،
ﺍﯾـﻦ ﺗـﻔﮑـﺮ ﺷـﯿـﻮﻩ ﺑـﯽ ﺩﺭﺩﻫـﺎ ﺳـﺖ !
* ﮐــﻮ ﮐـﺠﺎ ﺗـﺼـﻮﯾـﺮ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺭﺷـﯿﺪ،
ﺷــﯿـﺮ ﻣــﺮﺩﺍﻥ ﺑــﻼ ﺟــﻮﯼ ﺷـﻬـﯿــﺪ !
* ﺣــﻤﻠﻪ ﺑـﺮ ﺍﻓـﮑـﺎﺭ ﻣـﻠﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ،
ﻧـﻮﺟـﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑـﯽ ﻫـﻮﯾـﺖ ﻣﯽ ﮐـﻨـﻨـﺪ !
* ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﺍﯼ ﺗﮑﺎ ﻭﺭ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﮓ،
ﺍﯼ ﺷﺠﺎﻋﺎﻥ ﺍﯼ ﺩﻻ ﻭﺭ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﮓ !
* ﺟـﺒـﻬـﻪ ﻓـﺮﻫـﻨﮓ ﺭﺍ ﺍﺣـﯿـﺎ ﮐـﻨﯿﺪ،
ﺧــﺪﻋـﻪ ﻭ ﻧـﯿــﺮﻧﮓ ﺭﺍ ﺭﺳـﻮﺍ ﮐـﻨﯿﺪ !
* ﻭﺍﺭﺙ ﺧـﻮﻥ ﺷـﻘـﺎﯾﻖ ﮔﻮﺵ ﮐﻦ،
ﻣﺤـﻮ ﺷـﺪ ﺭﻧﮓ ﺣـﻘـﺎﯾـﻖ ﮔﻮﺵ ﮐﻦ !
* ﻏﺮﺑﯿﺎﻥ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﯾﺸﺖ ﮐﻨﻨﺪ،
ﺗﺎﺭ ﻭ ﭘــﻮﺩ ﺭﻭﺡ ﺗـﺸــﻮﯾـﺸـﺖ ﮐﻨﻨﺪ !
* ﺳﻢ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺩﺷﻤﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ،
ﺍﯼ ﺑـﺮﺍﺩﺭ ﺩﺍﺭﻭ اش ﺑـﯿــﺪﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ !!!