خاکریز
خاکریز

خاکریز

یک معجزه قرآنی در دانمارک + تصاویر

در شمالی‌ترین شهر کشور اروپایی دانمارک می‌توان یک نشانه قرآنی را دید.

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می‌توان در سجیه دید، جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می‌پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی‌شوند و بنابرین این پدیده زیبا به وجود می‌آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.

به گزارش جنوب نیوز، در قرآن بارها از آیات و نشانه‌های خداوند شنید‌اید اما هیچ‌گاه به آنها در اطراف‌مان توجه نکرده‌ایم. این یکی از همان نشانه‌های است که خداوند در آیات مختلف درباره آن سخن گفته است. با دیدن این مناظر عجیب و زیبا، می توان بیشتر تعمق کرد.

چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم اما قرآن نخوانم؟


آیات و روایات زیادی در باب انس با قرآن و قرائت و تدبر در این صحیفه سعادت وارد شده است اما در کنار آنها سیره اولیای الهی در توجه به این کتاب آسمانی متنبه کننده و تکان دهنده است.

با نگاهی به سیره حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در می یابیم که ایشان جدا از ایام سال در ماه مبارک رمضان توجه ویژه ای به قرآن کریم داشته اند؛ به طوری که روزی هفت بار قرآن می خواندند!؛ در هر فرصتی ولو اندک قرآن می خواندند ،بار ها دیده شد که امام حتی در دقایقی قبل از آماده شدن سفره -که معمولا به بطالت می گذرد- قرآن تلاوت می کنند1.

یکی از اطرافیان امام می گوید که ایشان در نجف چشمشان درد گرفت و به دکتر مراجعه کردند،دکتر بعد از معاینه چشم امام گفت: شما باید چند روزی قرآن نخوانید و به چشمتان استراحت بدهید. امام خندیدند و فرمودند: دکتر، من چشم را برای قرآن خواندن می خواهم، چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم شما یک کاری کنید که من بتوانم قرآن بخوانم2.

 

بهانه سالروز عملیات قادر

عملیات "قادر 1" که مرحله نخست آن در روز 23 تیرماه 1364 آغاز گردید یکی از عملیات های آفندی موفق و ارزشمند رزمندگان غیور و ولایتمدار ارتش جمهوری اسلامی ایران و نهمین عملیات ارتش در پنجمین سال جنگ تحمیلی محسوب می شود.  ادامه مطلب ...

جنگ نرم برای‌مان شده است پرستیژ و . . .

حاج حسین یکتا:
جنگ نرم برایمان شغل، پرستیژ، پست، کلاس، اشتغال، مؤسسه، آرم، اسم، ردیف بودجه، شهرت و شهوت شده است. بودجه در اختیار شده است. ساختار و سازمان و ساختمان شده است. اما در جنگ برای فرمانده لشکر این مباحث اصلا مهم نبود چون می‌خواست شهید بشود. اگر می‌خواهند اثری بگذارند باید به این مسائل توجه بکنند و کارشان اثری هم ندارد اگر توجه نکنند.
- سالها پیش تهاجمی ناجوانمردانه علیه‌این مرز و بوم صورت گرفت و عده‌ای رخت بر بستند و در این تهاجم عند ربهم یرزقون شدند. بعد از جنگ عده‌ای نیز بر سر زندگی‌های‌شان کما فی السابق برگشتند، اما عده‌ای دست از دفاع بر نداشتند. شاید سوال شود که جنگ که تمام شده است دیگر چه نیازی به دفاع در برابر مهاجم؟ آن زمان که تهاجم نظامی بود، دفاع این عده نیز نظامی بود، ولی بعد از جنگ تهاجم رنگ عوض کرد و فرهنگ را نشانه گرفت، مدافعین نیز به دفاع از فرهنگ غنی اسلامی و دفاع مقدس پرداختند و روایت جنگ را به زبان‌های مختلف و به هنر‌های مختلف به نسل‌های بعدی منتقل کردند. 

تیر نگاه : ادامه را بخوانید ضرر نمی کنید ونظرهم  یادتان نرود.

مسعود رجوی مرد+عکس


به گزارش  بهشت ایران، مسعود رجوی از بیماری سرطان رنج می برد و تحت درمان بود به درک واصل شد.

این خبر غیررسمی را وبلاگ "یادداشت های یک عجم" منتشر کرده که طی آن آورده است: هرچند که مریم رجوی می گوید حال مسعود رجوی رو به بهبود است ولی به گفته برخی منابع آگاه، امروز مسعود رجوی، رهبر منافقین به هلاکت رسید و جسد وی در پاریس به گور سپرده شد.

سلفی گری چیست و سلفی ها چه کسانی هستند؟

دنیای امروز بخصوص جهان شیعه در حال حاضر با یکی از تهدیدات جدی در عرصه بین‌المللی مواجه است. این مشکل به واسطه ظهور جریان‌های تندرو عقیدتی بروز و ظهور پیدا کرده است.

از زمان شکل‌گیری جریان‌های تندرو با لباس "سلفی‌گری" در دنیای معاصر مدت زمان زیادی نمی‌گذرد اما وقوع برخی رویدادها و حمایت غرب از گروهی از مسلمانان که نگاهی افراطی به اسلام دارند، رشد سلفی‌گری و به تبع آن جریان تکفیری‌ها را در پی داشته است.

  ادامه مطلب ...

گزارش تکان دهنده سازمان ملل در مورد منافقین

خبرگزاری رویترز (Reuters) در خبری نوشت:« فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق رهبران سازمان مجاهدین خلق[گروهک تروریستی منافقین] را به نقض حقوق بشر متهم نمود»

 

در این گزارش آمده است:« شکایات زیادی از اردوگاه مجاهدین خلق[گروهک تروریستی منافقین] در مورد نقض آشکار حقوق بشر توسط رهبران این سازمان به دست او رسیده است. گزارشات روزانه از اردوگاه "حریه" حاکی از آن است که زندگی خصوصی ساکنان آن به شدت کنترل می شود.»

 

به گزارش رویترز مارتین کوبلر،  فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق گفته است تعداد قابل توجهی از ساکنان کمپ حریه  گفته اند که اجازه خروج از این کمپ یا تماس با خانواده هایشان را ندارند.آن ها گفته اند که حتی اجازه ملاقات با اعضای خانواده خود که در داخل اردوگاه مستقر هستند را نیز ندارند.

تولید انبوه "تیربار اخگر" به‌زودی آغاز می‌شود

یک مقام عالی ارتش اعلام کرد: 

این سلاح ایرانی دارای کالیبر 7.62 میلیمتر و شش لوله بوده و بیشینه نواخت تیر آن چهارهزار تا پنج‌هزار گلوله بر دقیقه و برد نهایی آن بیش از هزار متر اعلام شده که با عملیاتی‌شدن آن، توان دفاعی واحدهای زمینی کشورمان به‌طور چشمگیری افزایش می‎یابد.


پشنهاد موشکی روسیه به ایران+عکس


S-300 missile systemS-300PMU2 (SA-10B)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Tor-M1_SAM_(2).jpg/300px-Tor-M1_SAM_(2).jpg


تلاش دولت روسیه برای متقاعد کردن ایران به پس گرفتن شکایتش بابت عدم تحویل «اس 300» ادامه دارد. در این راستا، پس از آنکه ایران با درخواست های اولیه مسکو برای عدم ارجاع موضوع به مراجع بین المللی موافقت نکرد، اکنون روسیه پیشنهاد ارائه یک سامانه جایگزین را به جای «اس 300» مطرح کرده است.

جاسوسی که انفجار حرم ائمه (ع) را طراحی کرد

وی طرح انفجار تعدادی از حرم های ائمه علیهم السلام و مساجد و حسینیه های شیعیان در سراسر جهان را آماده کرد.


"تام دانیال" جاسوس سازمان اطلاعات و امنیت ایالات متحده آمریکا (CIA) است. 

او با بلند کردن ریش خود و تغییر نام، خود را شیخ "أبو اللواء الصوری" معرفی کرده و موفق شد در مأموریتی چند ساله به گروهک تروریستی القاعده بپیوندد و پس از پایان مأموریتش، با اطلاعات و رازهای سرشاری از القاعده، به آمریکا بازگشت.

البته وی با یک گذرنامه جعلی لبنانی با نام "تیسیر جودت عبدالهادی" خود را به القاعده رساند و با هماهنگی آنان نام شیخ "أبو اللواء الصوری" را برای خود انتخاب کرد.

"تام دانیال"‌ خود را یک لبنانی که از سال ها پیش در مکزیک زندگی می کرده،‌ معرفی کرد و موفق شد بر برخی مشکلات زبانی و لهجه ای – به دلیل ضعیف بودن زبان عربیش – فائق آید.

او بعد از پیوستن به القاعده، موفق شد با هوش و زکاوتی که داشت، به سرعت رشد کند و به یکی از تصمیم گیران و طراحان اصلی این شبکه تبدیل شود.

بایستی موشک ایرانی جواب موشک اماراتی شلیک شود!

به نقل  از فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ عبدالله بن زاید همتای اماراتی خود، تلفنی گفت‌وگو کرد و نسبت به اخراج ایرانیان از امارات متحده عربی ابراز نگرانی کرد و خواستار تجدیدنظر دولت امارات در این زمینه شد.

ولی خاکریز به آقای علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان و دیگر مسؤولین مربوطه سفارش می کند که بایستی موشک ایرانی جواب موشک اماراتی شلیک شود و در اولین گام 300 اماراتی مقیم جزیره ابوموسی اخراج شوند و با تبدیل این تهدید به فرصت ریشه فتنه جزایر ایرانی را به مدد خدا خشکاند.

بحرین دیگر مکانی مناسب برای استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیست

این نتیجه‌گیری همچنین در گزارش دسامبر 2012 وزارت کار آمریکا تصریح شده و در آن به وخامت فضای حقوق کارگران در بحرین و تبعیض سیاسی و فرقه‌ای علیه کارگران شیعه اشاره شده است. این وزارتخانه اخیرا خواستار مشورت‌های رسمی با دولت بحرین برای بررسی ادعاهای مربوط به نقض حقوق کارگران پس از سرکوب‌های سال 2011 شده است. توجه فزاینده دولت آمریکا به بحرین با توجه به اندازه این کشور و جمعیت کمش ممکن است به نظر غیرطبیعی بیاید اما زمانی که نوبت به سیاست خارجی آمریکا در منطقه خلیج فارس می‌رسد، حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین به این جزیره کوچک اهمیت زیادی می‌بخشد. همانطور که «ویلیام برنز»، معاون وزیر خارجه آمریکا ماه جاری در سخنرانی خود در دانشگاه «پرینستون» گفت، آمریکا از نعمت روی برگرداندن از خاورمیانه که گاهی به صورتی ناخوشایند حضور خود را اعلام می‌کند، محروم است. چندین تحلیل‌گر نیز به همین مسئله اشاره کرده‌اند از جمله «دنیس بلر»، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا که اخیرا نگرانی‌هایش را درباره بی‌ثباتی فزاینده در بحرین اعلام کرد. آنها معتقدند اگر اوضاع همچنان رو به وخامت گذارد، بحرین ممکن است دیگر مکانی مناسب برای میزبانی از ناوگان پنجم آمریکا نباشد. گرچه وزارت دفاع آمریکا هنوز طرحی جایگزین را برای تغییر مکان ناوگان پنجم ارائه نداده است، اما به نظر می‌رسد به تهدیدی که چنین بی‌ثباتی متوجه ناوگان پنجم می‌کند، پی برده باشد. ژنرال «جیمز ماتیس»، رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا در ماه مارس به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که گفت‌وگو و اصلاحات در بحرین کلید اطمینان از ثبات و امنیت این کشور هستند که در سایه افزایش تنش‌ها میان ایران و غرب مورد نیاز است

تعطیلی دو شبکه امریکایی

 اگرچه رسانه ها تصویری یکی از ابزار مهم و تاثیرگذار دیپلماسی عمومی غرب محسوب می شوند، اما عدم توجه به جامعه ایرانی توسط متخصصین آمریکایی، سبب شده است که آمریکا در بحث رسانه های فارسی زبان شکست سنگینی بخورد و مسوولان کاخ سفید به این نتیجه برسند که در جنگ رسانه ای شکست خورده و نتوانستند به اهداف حداقلی خود دست پیدا کنند.
دلایل متعددی برای تعطیلی دو شبکه VOA و رادیو فردا وجود دارد اما در گزارش زیر به صورت اجمال به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

1- عدم تأثیرگذاری در مخاطبین

از مواردی که برای تعطیلی این دوشبکه بیان شده است، تأثیر ناچیز و کاهش مخاطبین این دو شبکه در میان فارسی زبانان است به حدی که بر اساس آمار منتشر شده، سهم صدای آمریکا و رادیو فردا در میزان جذب مخاطب، 5.1 درصد است در حالی که دو شبکه BBC وMANOTO   روی هم رفته 49 درصد مخاطبین را به خود جذب کرده اند.

بنابر این گزارش، بخش فارسی صدای آمریکا وابسته به دولت ایالات متحده با بودجه سالیانه 23 میلیون دلار کمتر از پنج درصد مخاطب دارد در حالی که شبکه من و تو با سالیانه 9 میلیون دلار، 32 درصد مخاطبین فارسی زبان را به خود اختصاص داده است. 

 


آمار منتشر شده از میزان مخاطبین رسانه های فارسی زبان

از سوی دیگر، در مقایسه آماری بین سال 2010 تا 2011، میزان بیندگان و مخاطبین صدای آمریکا از 19.6 به 6.1 درصد کاهش یافته است.


2- انتشار عمدی اطلاعات نادرست در وبسایت BBG

از دیگر دلایل توقف رادیو فردا و صدای آمریکا، انتشار آمار نادرست در وبسایت رسمی BBGاست، بطوریکه مسوولان قسمت فارسی زبان صدای آمریکا، با تعمد برای گرفتن بودجه سالیانه و حتی مبلغی بیش از بودجه درنظر گرفته، آمار سال 2010 خود را برای سال 2012 منتشر کردند در حالیکه این رسانه از سال 2010 تا سال 2011 بیش از نیمی از مخاطبین خود را از دست داده است اما در آمار سال 2012، عدد 21 درصد را به عنوان میزان مخاطبین صدای امریکا منتشر کرده است.[1]

در قسمت دیگری از این گزارش آمده است: صدای آمریکا بدون هیچ اطلاع قبلی، برنامه پارازیت با اجرای "کامبیز حسینی" را بدون هیچ دلیل قانع کننده ای متوقف و مجری آن را اخراج کرده است پس چگونه ممکن است این رسانه بدون هیچ برنامه جذابی، در سال 2012 21 درصد مخاطب داشته باشد در حالیکه بی بی سی فارسی با تنوع در اجرا و جذب افراد جدید، بسیاری از مخاطبین فارسی زبان را به خود جذب کرده است.

"هیلاری کیلنتون" وزیر خارجه سابق آمریکا و یکی از اعضای BBG در دیدار سالانه خود گفته است: با توجه به ظرفیت BBG و همچنین اهداف این مجموعه، ما هیچ کاری نتوانستیم انجام بدهیم و BBG تقریبا مرده است.

کلینتون همچنین می گوید: ما در BBG آن کارهایی را که در جنگ سرد انجام می دادیم را هم انجام نمی دهیم و نمی توانیم پیام آمریکا را به سراسر جهان برسانیم.[2]

3- ساختاری مبتنی بر فامیل گرایی و پارتی بازی

بنابر گزارش منتشر شده توسط پزوهشگاه کنگره آمریکا در سال 2012، سطح بالایی از فامیل گرایی، آشفتگی و آلودگی در قسمت فارسی زبان صدای آمریکا اتفاق افتاده است و عملا این مسائل، اهداف و ماموریت های دیپلماسی عمومی آمریکا را نه تنها اجابت نکرده بلکه در مواردی خلاف راهبرد دیپلماسی عمومی آمریکا عمل کرده است.[3]

مصادیقی از اشفتگی و فامیل بازی در صدای آمریکا به شرح زیر است:

1- گسترش فامیل گرایی و پارتی بازی در استخدام کارکنان بدون گزینش و کنترل

2- پارتی بازی برای انتن دادن به گروه های خاصی از اصلاح طلبان به دلیل سابقه های دوستی و ندادن آنتن به دیگر گروه های مهم

3- پرداختن بیش از حد با اخباری که مشکلات جامعه آمریکایی را نشان می دهد در صورتی که به مشکلات رژیم ایرانی بسیار کمتر پرداخته می شود.

4- استخدام دوستان و آشنایان بدون صلاحیت و تجربه لازم برای کار در رسانه و همچنین عدم توجه به درخواست دیگر متقاضیان شایسته

در ادامه گزارش کنگره درباره صدای آمریکا آمده است: بسیاری از کارمندان صدای آمریکا نه تنها هیچ سابقه رسانه ای و ژورنالیستی ندارند بلکه از فراریان سیاسی ایران و تنها از جریان اصلاح طلبان هستند، افرادی همچون علی افشاری ، احمد باطبی، فریبا داودی مهاجر و ... که احتمالا مامور سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در میان کارمندان صدای آمریکا هستند. 

در این گزارش با اشاره به مضمون برنامه های غیر اخلاقی صدای آمریکا آمده است: اگرچه صحبت در باب مسائل جنسی از نظر فرهنگ غربی پذیرفته شده است و جامعه ایرانی هم جامعه باز و آزادی است، اما خانواده های ایرانی عملا دارای ساختار خاص و محافظه کاری هستند و پخش برنامه هایی با مضمون جنسی نه تنها به نفع دیپلماسی عمومی آمریکا نیست بلکه به جذب مخاطب هم کمکی نمی کند و عملا سبب دور شدن مخاطب ایرانی از رسانه آمریکایی می شود.

 


تبدیل شدن صدای آمریکا به باشگاه فامیلی در آمریکا

4- وسعت نامناسب اداره با توجه به خروجی

با توجه به گزارش وبسایت BBG، کل کارمندان این اداره در 43 زبان مختلف، 1209 نفر است در حالیکه صدای آمریکا در بخش فارسی بیش از 200 نفر کارمند دارد[4] که 79 نفر به عنوان تمام وقت و 114 نفر به عنوان پیمان کار هستند.


چگونه خلبان یک جنگنده شویم؟

خیلی از جوانان ایرانی آرزو دارند که روزی بتوانند خلبان (جنگنده) شوند.

ارتــش جمهوری اسلامی ایران هر ســـاله به­منظور گزینش و جذب نیروهای  خود اعم از زمینی، هوایی، پدافند و دریایی اقدام به برگزاری آزمون می­کند.  

برای ورود به دانشگاه هوایی شهید ستاری و خلبان شدن نیز باید از طریق همین آزمون اقدام کرد...  ادامه مطلب ...

اردوغان می داند، مرسی قربانی چه اشتباهاتی شد؟



  • فقدان برنامه برای مدیریت انقلاب، باعث شد پس از پیروزی مرسی و اخوان المسلمین بدون برنامه باشند.
  • انتخاب دوستان ناباب، مرسی؛ حاکمان عربستان وآمریکا که دوستان ویاران اصلی رییس حکومت قبلی مصر <<فرعون>> بودند را بدون هیچ ملاحظه ای به لیست دوستان خود اضافه کرد و باتکیه و توجیه آنان  در داخل وهابی ها و سلفی ها را میدان داد و در منطقه؛ در فتنه  مردم کشی سوریه مشارکت کرد  و فرجامش نشانگر نتیجه دوستی با گرگ‌های این زمانه شد، حکومت وی  یک سال دوام نیاورد و اولین کسانی که به فرد جایگزین وی  تبریک گفتند همان رفقای دزد  قافله، عربستان وآمریکا  بودند.
  • میدان دادن به گروه‌های افراطی و تکفیری در عرصه قدرت داخلی اشتباه دیگر وی بود  که پس از عزل حمایت های گروههای تروریستی همچون القائده از وی  مبین این موضوع است.
  •  سرویس اطلاعاتی راقدرت در سایه در هر کشور است  مرسی ولی نتوانست آن را بازسازی کند، این سرویس نیز همچنان با عناصر قبلی رِژِیم اداره و با کشورهایی مثل آمریکا و عربستان ارتباط تنگاتنگی داشته و مجری دستورات آنان بود.
  •  آتش فتنه‌ای که مرسی با  توصیه دوستان نابابش، آمریکا وعربستان درسوریه برضد مقاومت اسلامی برپاکرد دامن وی راگرفت و نهایتاً با این وضع ذلیلانه  برکنار شد.
  • امروزه ج.ا.ایران در معادلات منطقه و جهان  کشوری محوری و اثرگذار است و مرسی به دلیل  توهمی که ناشی از القا دشمنان به ظاهر دوست است، ارتباط مناسبی با ج.ا.ا برقرار ننمود و از این پشتوانه قوی محروم ماند.

تیرنگاه: مرسی مشاوره و نصایح عقلای جوامع دینی را گوش نداد و  با دشمنان  دوست‌نما همراه شد و  نتیجه را دید. انتظار است آقای اردوغان از حادثه‌ی پر تجربه‌ی آقای مرسی درس بگیرد  تا به سرنوشت او دچار نشود!


دیر نیست که رهبر ایران در سوریه خطبه پیروزی بخواند

یک روزنامه سعودی سیاست خارجی عربستان طی 3 دهه گذشته در مقابل ایران را شکست خورده توصیف کرد.

الحیات چاپ لندن نوشت: چرا سیاست خارجی عربستان از بیش از سه دهه گذشته تاکنون ناکام بوده است؟ این شکست‌ها را در عراق و سرزمین شام، حتی در بحرین و یمن شاهدیم که در هیچ کدام ریاض هیچ موفقیتی به دست نیاورده است. چند دلیل مهم برای این ناکامی وجود دارد. اول از همه ضعف نظامی، این بدان معنا نیست که توانایی‌های نظامی عربستان به معنای کلمه‌ای و حرفی آن ضعیف است، بلکه برعکس، توانایی‌های نظامی عربستان قوی‌تر از هر زمانی است، عربستان از سلاح‌های هوایی و دفاعی‌ای بهره می‌برد که در منطقه بهترین هستند. 

اما با این حال توانایی نظامی کلی‌اش نسبت به حجم جغرافیایی و دموگرافیک و اقتصادی آن کوچک است. همچنین نقش منطقه‌ای که این توانایی‌های نظامی می‌بایست ایفا کنند و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند نیز ناچیز است. به عبارت دیگر فاصله بسیار بزرگ دولت با توانایی‌های نظامی‌اش سبب شده تا سیاست خارجی عربستان توانایی مانور نداشته باشد، برای همین است که عربستان برای حل مشکلات منطقه‌ای نمی‌تواند به فکر استفاده از گزینه نظامی باشد.

الحیات با اشاره به نفوذ گسترده و پایدار ایران می‌نویسد: عربستان تاکنون در برابر این نفوذ ایران چه کاری از پیش برده است؟ چه بخواهیم چه نخواهیم باید بگوییم هیچ. ریاض نه برای کوتاه‌مدت، نه برای میان‌مدت و نه برای طولانی‌مدت هیچ سیاستی برای مهار توانایی‌ها و نفوذ ایران در منطقه نداشته است. عربستان فقط مشغول افزایش توانایی‌های نظامی خود با خرید اسلحه بوده بدون این که توجه کند چه نیازی به این سلاح‌ها دارد و قرار است از ‌آنها در کجا و چگونه استفاده کند.

این روزنامه سعودی در تحلیل دیگری با اشاره به شکست سناریوی عبری-عربی-غربی نوشت: (آیت‌الله) خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران با ایراد خطابه از بالای منبر مسجد بنی‌امیه در دمشق به آرزوی دیرین خود خواهد رسید. او اعلام خواهد کرد که به اتحاد اسلامی که از مدت‌ها پیش قولش را داده بود، جامه عمل پوشانده است. او با کبکبه از منبر پائین آمده و در کنار علمای سنی سوری خواهد ایستاد. با آنها دست داده و در مقابل دوربین‌های تلویزیون‌ها که این صحنه تاریخی را ضبط می‌کنند، دست‌هایشان را با همدیگر به هوا بلند خواهند کرد.

نشریه لوموند دیپلماتیک با اشاره به این تحلیل الحیات نوشت: در حالی که مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو2 درباره سوریه فراهم می‌شود، پیروزی نیروهای دولتی به کمک حزب‌الله، اوضاع را تحت تاثیر قرار داده است. سرمقاله‌نویس سعودی اکنون از آینده فاجعه‌بار زیر ضربه پارسی‌ها و شیعیان می‌گوید. سوریه از زمان انقلاب 1979 ایران تنها متحد مطمئن عربی این کشور بود و در لحظات دشوار از جمله تهاجم عراق در سال 1980 از ایران حمایت کرد در حالی که برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به طرفداری از صدام بسیج شده بودند. 

بنابراین دخالت جمهوری اسلامی در ماجرای سوریه، گزینش استراتژیکی و عقلانی است. اکنون آمریکا هم پس از شکست‌های عراق و افغانستان، مایل به ورود در ماجراجویی جدید در خاورمیانه نیست و به قول ریچارد هاس همکار سابق جرج بوش، «باید در آمریکا نظم برقرار کرد و سیاست خارجی را از داخل کشور آغاز نمود. مشکلات داخلی از خرابی سیستم حمل و نقل تا کمبود کارگر ماهر مانع از اعمال رهبری آمریکا در سطح جهانی است .