خاکریز
خاکریز

خاکریز

هزینه 18 میلیون دلاری پادشاه سعودی در آنتالیا

هزینه 18 میلیون دلاری پادشاه سعودی در آنتالیا

حضور پادشاه سعودی در اجلاس سران گروه 20 در آنتالیای ترکیه و قرق کردن هتل ماردان پلیس، دستکم هجده میلیون دلار هزینه دربرخواهد داشت. سعودی ها برای اقامت پادشاه سلمان به همراه یک هیات هزار نفره در آنتالیا، هتل ماردان پلیس را به مدت 18 روز قرق کرده است. کارکنان این هتل در ترکیه برای خدمت رسانی به شاه سعودی در مدت اقامتش در این هتل، آموزش های ویژه دیده اند.  اقدام پادشاه سعودی در تابستان گذشته در قرق کردن هتل و ساحل دریا در فرانسه برای حضور هیات هفتصد نفری وی در این هتل، موجب نارضایتی شدید شهروندان فرانسوی شده بود.

جاسوس آمریکایی در ایران به دام افتاد

ماموریت «نزار زاکا» در ایران/ از انقلاب سدر در بیروت تا جاسوسی در تهران نزارزاکا در راستای برنامه آمریکایی ها برای نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود به طوری که با نزدیکی به برخی جریانات سیاسی درصدد تشدید جریان دوقطبی درایران همانند آن‌چه در لبنان اتفاق افتاد، بود.

تسلط ارتش یمن بر پایگاه های نظامی ربوعه عربستان


بخش رسانه ای وزارت دفاع یمن تصاویر ویدئویی از عملیات مهم ارتش و کمیته های مردمی این کشور علیه مواضع نظامی عربستان سعودی در داخل شهر "ربوعه" در استان عسیر منتشر کرد. این تصاویر نشان دهنده ورود نیروهای یمنی به داخل شهر ربوعه و تسلط آنان بر مواضع نظامیان سعودی است. نظامیان سعودی پس از درگیری شدید با نیروهای ارتش یمن عقب نشینی کردند. 
نیروهای یمنی شمار زیادی از تجهیزات و خودروهای زرهی عربستان را در این شهر منهدم کردند.

آمریکا با مذاکرات ژنو، سوریه را تسلیم ایران کرده است


به نقل از سی اس پن، لیندسی گراهام -- سناتور آمریکایی -- ضمن انتقاد شدید از سیاستهای اوباما -- رئیس جمهور این کشور -- درباره سوریه تاکید کرد: "اوضاع کنونی سوریه برای ایران و روسیه خوشحال کننده است و آمریکا با مذاکرات ژنو درواقع سوریه را تقدیم ایران کرده است." 

وی مدعی شد: "وقتی جان کری -- وزیر امورخارجه آمریکا -- به ژنو می رود تا در گفتگوهای سوریه شرکت کند، عملا سوریه را دو دستی تسلیم روسیه و ایران می کند. وقتی ایران و روسیه و حزب الله در کنار بشار اسد باشند، هیچ تهدید جدی متوجه وی نخواهد بود. راهبرد آمریکا درباره سوریه کاملا ازهم پاشیده است." 

انتفاضه قدس، اسرائیلی‌ها را به وحشت انداخته است

"سید حسن نصرالله،" دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد انتفاضه فلسطینیان ترس و وحشت را به دل اسرائیلی‌ها انداخته و اقتصاد آنها را تحت تاثیر قرار داده است.وی افزود: اسرائیل خط مقدم قدرتهای استکباری و استعماری جهان برای هدف قرار دادن منطقه ما به شمار می‌آید.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده‌اند؟

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)

سوخوی 34 : جدیدترین هواپیمای تهاجمی روسها
گل سرسبد ناوگان تهاجمی روسیه در سوریه هواپیمای سوخوی 34 است. هواپیمایی با سامانه های مدرن که برای تهاجم به اهداف زمینی و دریایی ساخته شده و به عنوان جایگزین سوخوی 24 ساخته شده است. درگیری در سوریه اولین تجربه رزمی سوخوی 34 محسوب می شود. این هواپیمای هجومی به مانند سوخوی 24 توان حمل 8 تن سلاح را داشته و حجم گسترده ای از موشک های هوا به سطح و بمب های هدایت شونده روسی را حمل می کند. در حملات اخیر سوخوهای 34 روس با بمب KAB-500S دیده شده اند که تنها بمب هدایت ماهواره ای عملیاتی روسیه محسوب می شود.

در کنار این بمب انواع موشک ها مثل KH-25، KH-29، KH-58، KH-59 و بمب های هدایت شونده سری KAB-500 و KAB-1500 از جمله تسلیحات قابل حمل توسط سوخوی 34 هستند. این هواپیما از دو دستگاه موتور AL-31 بهره برده و برد رزمی آن در حدود 1000 الی 1500 کیلومتر است. سرعت این هواپیما در حدود 2000 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع پروازی آن 15 کیلومتر است.

دیدار فرماندهان نیروی هوایی ایران و چین

دیدار فرماندهان نیروی هوایی ایران و چین

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران ، با همتای چینی خود ژنرال "ماشیائوتیان" دیدار و پیرامون توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه نظامی  گفتگو کرد.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان قرار است روز جمعه هفته جاری با ترک شهر «شی ان»، به سفر چهار روزه خود به چین خاتمه دهد.

امیر خلبان «حسن شاه صفی» در پاسخ به دعوت رسمی ژنرال «ماشیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی چین به این کشور سفر کرده است.

حمله مشکوک امریکا به مقر مخالفان البغدادی

حمله مشکوک آمریکا به مقر مخالفان البغدادی

جنگنده‌های آمریکایی در اقدامی مشکوک محل نشست گروهی از اعضای ارشد داعش را که تصمیم به شکستن بیعت با وی گرفته بودند، بمباران کردند.

عملیاتی شدن یگان های واکنش سریع در ارتش ج.ا.ا...

امیر پوردستان: رزمایش محرم بسیار خوب برگزار شد و یگان‌های نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت‌های بسیار بالا و انعطاف پذیری برخوردار هستند و اکثر نیروهای شرکت کننده در رزمایش محرم یگان های واکنش سریع بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

شاهد پیشرفت بیشتری در نیروی دریایی خواهیم بود

دریادار سیاری: شاهد پیشرفت بیشتری در نیروی دریایی خواهیم بود

دریادار حبیب‌الله سیاری، در مراسم استقبال از ناوگروه اعزامی ایران به آستراخان روسیه در بندر انزلی، ضمن عرض خدا قوت به دریادلان اعزامی، اظهار کرد: توانمندی این دریادلان در دریانوردی در شرایط پرتلاطم نشان‌دهنده مهارت و آموزش آنان و نیز عظمت دریا است.

وی از اعزام و بازدید نیروی دریایی از بنادر اقیانوس اطلس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در آینده شاهد پیشرفت بیشتری در نیروی دریایی کشور خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عرصه ماموریت ایران را بین‌المللی خواند و تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش، نظامی، علمی ، سیاسی و بین‌المللی است.

دریادار سیاری مانور اقتدار جمهوری اسلامی در دریاهای آزاد را نشان‌دهنده بین‌المللی بودن این نیرو دانست و افزود: توانمندی و توان نیروهای مسلح در تمام عرصه‌ها و ارتباط با کشورهای منطقه و فرامنطقه موجب شده تا مذاکره‌کنندگان ایرانی با اقتدار حضور یابند و مذاکرات خود را به نتیجه برسانند.

در این مراسم از کارکنان، فرماندهان ناوهای اعزامی و نیز بازنشستگان و خانواده‌های معظم شهدای نیروی دریایی توسط استاندار گیلان و فرمانده نیروی دریایی ارتش تجلیل به عمل آمد.گفتنی است، ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور روسیه متشکل از ناوشکن دماوند و ناوهای موشک‌انداز جوشن و پیکان در 26 مهرماه امسال به طرف بندرآستراخان حرکت کرد و روز پنج شنبه وارد بندر انزلی شد.

درگیری ناوشکن جماران با 7 قایق دزدان دریایی


دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بامداد امروز هفت فروند قایق دزدان دریایی قصد حمله به نفتکش ایرانی را داشتند که با درخواست کمک فوری نفتکش، ناوشکن جماران بلافاصله خود را به محدوده حمله دزدان دریایی رسانده و پس از آتش سنگین بر روی دزدان دریایی آنها را وادار به عقب نشینی کردند.

سیاری افزود: ناو گروه سی و ششم نیروی دریایی متشکل از ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر از اواخر شهریور ماموریت خود در آبهای‌ آزاد و بین المللی را با هدف تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیهای تجاری و به نمایش گذاشتن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع کرده است.

اعدام آیت الله؛ خودکشی سیاسی آل سعود

افسران - اعدام آیت الله؛ خودکشی سیاسی آل سعود

...آل سعود تصور می کنند که این اقدام، نشانگر قدرت آنهاست و پایگاه مردمی، اجتماعی و سیاسی این رژیم نامشروع و غیر مردمی و غیر دموکراتیک در داخل سعودی را تحکیم و تقویت خواهد کرد؛ اما ارزیابی های کارشناسان و تحلیلگران اوضاع، کاملا عکس این برداشت را نشان می دهد و تاکید می کند که اعدام آیت الله، یک اشتباه تاریخی خواهد بود که جبران آن، از عهده سران بی تدبیر و خودرأی و استبدادپیشه کنونی سعودی خارج خواهد بود...