خاکریز
خاکریز

خاکریز

نگاهی به آسیب های خانواده امروز و علل ضعف در کارکردها

خانواده، برای رسیدن به کارکردهایی که برشمرده شد مانند هر نهاد دیگری نیازمند ساختار است...

ادامه مطلب ...

واقعا تاکنون پراید 70 میلیونی تو ایران دیده اید؟ (تصویری)

صاحب این پراید با خلاقیت و حوصله ای که داشته با صرف هزینه های زیادی پراید خودش را تغییر داده و به شکلی زیبا و اسپرت تبدیل کرده که البته چیزی در حدود 70 میلیون قیمت این پراید تخمین زده شده است.

واقعا تاکنون پراید 70 میلیونی تو ایران دیده اید؟ (تصویری)

ادامه مطلب ...

رقابت «طوفان ایرانی» با «کبرای آمریکایی» + عکس

ایران با عملیاتی کردن دو فروند بالگرد تهاجمی طوفان2، گام بلندی در جهت تولید بالگردهای پیشرفته‌تر برداشته است. اسرائیل پیشتر، طوفان1 را نمونه پیشرفته‌تر بالگرد آمریکایی کبرا نامیده بود.

ادامه مطلب ...

اقدام قابل تقدیر پلیس تهران

دستگیری و جمع آوری اراذل و اوباش دوشنبه شب با حضور پرسنل نیروی انتظامی در مناطق مختلف تهران برگزار شد.

جمع آوری اراذل و اوباش پایتخت ( تصویری) - www.taknaz.ir

رمز فتنه آینده لو رفت

نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: چشم فتنه 92 با فرمایشات جامع مقام معظم رهبری از هم‌اکنون کور شد.

ادامه مطلب ...

آیت اللهِ آهنین ایران

کریستین ساینس مانیتور (ChristianScienceMonitor) در خبری تحلیلی به شخصیت و تفکرات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای پرداخت و این تیتر را برای تحلیل خود برگزید: "بخشی از تفکرات آیت الله آهنین ایران". 

"ساینس مانیتور" نوشت: «چرا آیت الله آهنین ایران، به آمریکا بی اعتماد است و این آیا اشاره به مذاکرات هسته ای دارد و یا نشان دادن آمادگی برای رویارویی با غرب است؟»


این سایت در ادامه افزود: «هنوز برای بسیاری [آیت الله]خامنه ای که عمامه ای مشکی به سر دارد و علامتی است که نشان می دهد وی از اولاد حضرت محمد (ص) است به عنوان یک معما است. یک روحانی انقلابی با شور و مشتاق شعر که با یقه شیخی اش کاملا شیک در انظار ظاهر می شود.»

سایت این روزنامه آمریکایی نوشت: «پس از 1989 [آیت الله]خامنه ای به عنوان یک بازیگر محاسبه گر در عرصه بین المللی مطرح شد و امروز ایشان خود را یک شخصیت انعطاف ناپذیر و در حال تقویب ایران به عنوان محور مقاومت نشان می دهد آن هم در جنگی که برای شکست تکبر آمریکا و هم پیمانان غربی اش، و از بین بردن اسرائیل در پیش گرفته است. [آیت الله] خامنه ای دارای تفکرات ناشناخته ای است که برای فهم آن باید در شخصیت ایشان مطالعه کرد.»

کریستین ساینس مانیتور ادامه داد: «[آیت الله] خامنه ای همواره با بی اعتمادی به غرب به پیش آمده است و سیاست واشنگتن را در تلاش برای تغییر رژیم در ایران می بیند. [آیت الله]خامنه ای همیشه سعی کرده حفظ نظام را بر همه چیز مقدم کند.»
این سایت به نقل از "فریده فرهی" کارشناس مسائل ایران در دانشگاه هاوایی نوشت: «ما باید به [آیت الله] خامنه ای به عنوان فردی که در تمام جهات اثرگذار است نگاه و فکر کنیم.»

فرهی در ادامه یادآور شد: «بی اعتمادی [آیت الله] خامنه ای به آمریکا نه فقط به خاطر سیاست های ضد ایرانی واشنگتن در دهه های گذشته است بلکه به نوعی ریشه در DNA او دارد.» و شاید این جمله اشاره به سیادت ایشان باشد.

ادامه مطلب ...

نگاهی به آسیب های خانواده امروز و علل ضعف در کارکردها

خانواده، برای رسیدن به کارکردهایی که برشمرده شد مانند هر نهاد دیگری نیازمند ساختار است. در نگاه جامعه شناسان غربی، ساختار خانواده، مدل ثابت و مرجحی ندارد؛ به طور طبیعی به تبع تغییرات اجتماعی، تغییر کرده و منجر به تغییر در کارکردها می شود لذا به عنوان مثال از نگاه ایشان، تغییر ساختار مدیریت در خانواده از نظام طولی به نظام عرضی و دموکراسی که زن و مرد و فرزندان را از لحاظ قدرت تصمیم گیری در یک سطح قرار می دهد، به نوعی مؤید انعطاف این نظام در مقابل تغییر در ساختارهای اجتماعی بوده و مورد تایید است؛ اما در رویکرد دینی، دستیابی به کارکردهای خانواده متعادل، مستلزم وجود ساختار ویژه ای در خانواده است؛ ساختاری که بر اساس تفاوت نیازها و استعدادهای افراد خانواده و به منظور نیل به سعادت حقیقی انسان از سوی آفریدگار طراحی شده لذا نه تنها تابعی از تغییرات اجتماعی نیست بلکه تغییر شرایط اجتماعی و هماهنگ ساختن سایر نظام های اجتماعی را برای تحقق یک خانواده سالم طلب می کند. متاسفانه توجه به ساختار اصیل دینی در کشور مغفول مانده است. به دیگر سخن ،بشر برای گریز از بعضی ضعف های خانواده سنتی، ساختارهای خانواده مدرن را انتخاب کرده و درمان دردهایش را از آن طلب میکند در حالی که به اذعان بسیاری از اندیشمندان همین ساختارها، بحران خانواده در غرب را ایجاد کرده است. کاهش تمایل به تشکیل خانواده، عمر کوتاه ازدواج، روابط خارج از ازدواج و افزایش تعداد فرزندان نامشروع با پدرانی نامعلوم، افزایش تعداد خانواده های تک والدی و ناسازگاری و فاصله عاطفی فرزندان با والدین، نمونه هایی از نگرانی های جامعه مدرن درباره خانواده است. بنابراین بازنگری فعالانه و پویا در متون دینی برای اتخاذ ساختارهای اصیل خانواده، ضروری به نظر می رسد.

ادامه مطلب ...

السلام علیک یا امام حسن مجتبی (ع)

امام حسن« علیه‌السلام»

                                                                                                                                         
 ولادت امام حسن (ع ) فرزند امیر مؤمنان علی بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .
امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در مدینه تولد یافت . وی نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده علی و فاطمه عنایت کرد.

 القاب
 لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است که از همه معروفتر "مجتبی " می باشد.

 امامت 
امام حسن (ع ) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن 
حضرت ، به امامت رسید و مقام خلافت ظاهری را نیز اشغال کرد، و نزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت .

 شمایل امام حسن (ع ) از جهت منظر و اخلاق و پیکر و بزرگواری به رسول اکرم (ص) بسیار مانند بود.

 کمالات از پیغمبر اکرم (ص ) روایت کرده اند که درباره امام حسن و امام حسین (ع)
می فرمود: این دو فرزند من ، امام هستند خواه برخیزند و خواه بنشینند ( کنایه از 
این که در هر حال امام و پیشوایند .

 سیره امام حسن (ع ) بیست و پنج بار حج کرد، پیاده ، درحالی که اسبها نجیب را  با او یدک می‌کشیدند. 
چون وضو  می ساخت و به نماز می ایستاد، بدنش به لرزه می افتاد و رنگش زرد می شد. 
سه نوبت نیمی از دارائیش و دو نوبت تمام اموال خود را به فقرا بخشید.  
 
 عظمت و تواضع  ابن عباس که از امام حسن و امام حسین (ع ) مسن تر بود، رکاب اسبشان را می گرفت و بدین کار افتخار می کرد و می گفت : اینها پسران رسول خدایند. با این شأن و منزلت ، تواضعش چنان بود که : روزی بر عده ای مستمند می گذشت ، آنها پاره های نان را بر زمین نهاده و خود روی زمین نشسته بودند و می خوردند، چون حسن بن علی را دیدند گفتند: "ای پسر رسول خدا بیا با ما هم غذا شو". امام حسن (ع ) فورا از مرکب فرود آمد و گفت :" خدا متکبرین را دوست نمی دارد". و با آنان به غذا خوردن مشغول شد. آنگاه آنها را به میهمانی خود دعوت کرد، هم غذا به آنان داد و هم پوشاک .

 سخاوت در جود و بخشش امام حسن (ع ) داستانها گفته اند. از جمله مدائنی روایت کرده که : 
حسن و حسین و عبدالله بن جعفر به راه حج می رفتند. توشه و تنخواه آنان گم شد. گرسنه و تشنه به خیمه ای رسیدند که پیر زنی در آن زندگی می کرد. از او آب طلبیدند. گفت این گوسفند را بدوشید وشیر آن را با آب بیامیزید و بیاشامید. چنین کردند. سپس از او غذا خواستند. گفت همین گوسفند را داریم بکشید و بخورید. یکی از آنان گوسفند را ذبح کرد و از گوشت آن مقداری بریان کرد و همه خوردند و سپس همانجا به خواب رفتند. هنگام رفتن به پیر زن گفتند: ما از قریشیم به حج می رویم . چون باز گشتیم نزد ما بیا با تو به نیکی رفتار خواهیم کرد. و رفتند. شوهر زن که آمد و از جریان خبر یافت ، گفت : وای بر تو گوسفند مرا برای مردمی  ناشناس می کشی آنگاه می گویی از قریش بودند؟ روزگاری گذشت و کار بر پیر زن سخت شد، از آن محل کوچ کرد و به مدینه عبورش افتاد. حسن بن علی (ع ) او را دید و شناخت . پیش رفت و گفت : مرا می شناسی ؟ گفت نه . گفت : من همانم که در فلان روز مهمان تو شدم . و دستور داد تا هزار گوسفند و هزار دینار زر به او دادند. آن گاه او را نزد برادرش حسین بن علی فرستاد. آن حضرت نیز همان اندازه به او بخشش فرمود. او را نزد عبدالله بن جعفر فرستاد او نیز عطایی همانند آنان به او داد. 
حلم و گذشت امام حسن (ع ) چنان بود که به گفته مروان ، با کوهها برابری  می کرد.

                                                                   

 شهادت 
امام حسن (ع ) در تمام مدت امامت خود که ده سال طول کشید، در نهایت شدت و اختناق زندگی کرد و هیچگونه امنیتی نداشت ، حتی  در خانه نیز در آرامش نبود. سر انجام در سال پنجاهم هجری به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده ) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد .

 فرمایشات 
بدانید که خدا شما را بیهوده نیافریده و سر خود رها نکرده ، مدت عمر شما را معین کرده ، و روزی  شما را میانتان قسمت کرده ، تا هر خردمندی اندازه خود را بداند و بفهمد که هر چه برایش مقدر است به او می رسد ، و هر چه از او نیست به او نخواهد رسید ، خدا خرج دنیای شما را کفایت کرده و شما را برای پرستش فراغت بخشیده و به شکرگزاری تشویق کرده ، و ذکر و نماز را بر شما واجب کرده و تقوی را به شما سفارش کرده ، و آن را نهایت رضایت مندی خود مقرر ساخته .     تحف العقول ، ص (234 (
به درستی که خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه خلق خود ساخته تا به وسیله
طاعتش به رضای او سبقت گیرند .   تحف العقول ، ص (239 (
ی پسرم با هیچکس برادری مکن تا بدانی کجا می رود و از کجا می آید و چه ریشه ای دارد ، پس چون خوب از حالش آگاه شدی و معاشرتش را پسندیدی با او برادری کن به شرط گذشت از لغزش و کمک در تنگی . تحف العقول ، ص (236 (

خطاهای اطلاعاتی آمریکا تا درگیری‌های جهانی

خبرگزاری فارس: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در طول تاریخ با خطاهای اطلاعاتی فاحش خود موجب وقوع جنگ‌های بزرگ در جهان شده‌اند و به نظر می‌رسد، هم اکنون درصدد اجرای چنین سناریویی در سوریه به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی در آن هستند.

ادامه مطلب ...

وقتی موش وارد خوابگاه پسران شد! +عکس

 در خوابگاه‌های پسران کارهایی انجام می‌شود که حتی به عقل جن هم نمی رسد! این هم یک نمونه از اقدامات این دانشجویان است که برای عبرت گرفتن سایر موش‌های موزی در یکی از این خوابگا‌ها انجام شده است ...

آی آدمها،یک نفر...

زندگی جانباز شیمیایی محمدرضا پورحسن :شاید تنها واژه «ایثار» بتواند تفسیرگر رشادت دلاورمردانی باشد که سالهای سال میان امروز و دیروز هروله عشق می کنند . چشمان نافذ و ابری و لبهای خشکیده و متبسم آنها گویای رنجی نهفته از سالهای جنگ است که به خاطر آن روح بلندشان در آن فضای ملکوتی گاه متوقف می شود و گاه فریادشان در میان خانه ها و آسایشگاهها و خیابانها برای بیداری ما از غفلتها به گوش می رسد آیا خبری از آنهایی که به خاطر آرامش ما آسایش خویش را فدا کردند، داریم...

رکوردار جریمه رانندگی در آلمان یک فوتبالیست ایرانی است!

به گزارش آخرین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدوی کیا در این برنامه تلویزیونی گفت: رکورد دار بیشترین مبلغ جریمه رانندگی در کشور آلمان هستم؛ زمانی که عضو تیم آینتراخت فرانکفورت بودم یک روز قصد داشتم در تمرین تیم حضور پیدا کنم که متاسفانه کمی دیر کرده بودم و باید سریعتر خودم را به تمرینات می رساندم. 

در یکی از خیابانهای فرانکفورت که در آن حداکثر سرعت مجاز 50 کیلومتر در ساعت بود با سرعت 75 یا 80 کیلومتر در ساعت رانندگی می کردم. در آلمان به غیر از دوربین های ثابتی که در خیابان ها وجود دارد دوربین هایی به صورت غیر محسوس تخلف رانندگان را ثبت می کند، پس از طی مسافتی در مقابل یکی از پمپ بنزین های شهر فرانکفورت ماموری خودروی مرا متوقف کرد و با این که مرا شناخت که بازیکن تیم فرانکفورت هستم ضمن اعمال جریمه سه نمره منفی نیز برای من ثبت کردند.
 
بازیکن پیشین تیم های بوخوم، هامبورگ و آینتراخت فرانکفورت آلمان در ادامه گفت: یک هفته پس از این موضوع بار دیگر در یکی از اتوبان های آلمان دوربین های پلیس تخلفی را ثبت کردند اما این بار یکی از دوستان من در آلمان برگه تخلف را به جای من پر کرده بود و پس از مدتی نامه ای از طرف پلیس آلمان به منزل من آمده بود که در آن مرا 50 هزار یورو جریمه کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: پس از این بود که با دوستم تماس گرفتم و وی گفت برگه پلیس را به جای من پر کرده است. در ساعت 6 صبح ماموران پلیس به منزل ما در طبقه چهارم یکی از آپارتمان های فرانکفورت آمدند تا با توجه به شکایتی که کرده بودم دستخط مرا با دستخطی که برگه را پر کرده بود تطبیق دهند؛ آنها می خواستند مرا 50 روز کاری که معادل 75 هزار یورو می شد جریمه کنند اما از طریق وکیل این موضوع را پیگیری کردم و توانستم از خطر یکی از سنگین ترین جریمه های آلمان رها شوم.

مهدوی کیا در خصوص آمار کشته های رانندگی در ایران گفت: چرا ما از اتفاقات درس نمی گیریم؟ آمار کشته شدگان ما در تصادفات رانندگی در دنیا یکی از بالاترین آمار ها در جهان است. ما باید فرهنگ رانندگی مان را عوض کنیم؛ بسیاری از کسانی که در داخل کشور بد رانندگی می کنند در خارج از کشور بسیار خوب و در چارچوب قانون رفتار می کنند.

وی تصریح کرد: واقعا باعث تاسف است وقتی می بینیم یک موتورسوار در تصادفی ساده فقط به خاطر نداشتن کلاه ایمنی کشته می شود، کسانی که موتورسواری می کنند باید بدانند چشمهای نگران بسیاری پشت آنهاست و پدر، مادر، همسر و فرزندان آنها چشم انتظارشان هستند.
 
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه صحبتهای خود گفت: تبلیغات و آموزش خیلی مهم است و می تواند به بهبود رانندگی ما کمک کند. در آلمان از دوران کودکی و در مهدهای کودک به کودکان قوانین را آموزش می دهند. باید فرهنگ رانندگی ما عوض شود وبه حقوق دیگران نیز احترام بگذاریم؛ خیابان ها و خودروها باید استاندارد شوند و به بستن کمربند ایمنی نیز خیلی توجه شود.

کاپیتان تیم پرسپولیس یادآور شد: آمار کشته شدگان سوانح رانندگی ما که 20 هزار نفر در سال است واقعا فاجعه است و تنها آرزو می کنم این آمار در سال آینده به صفر برسد، رانندگان باید بدانند که جان 4 ، 5 نفر در دست آنان است و در رعایت قوانین باید دقت کامل داشته باشند و آرزو می کنم که دیگر شاهد حوادث تلخ در حین رانندگی نباشیم. 

مهدوی کیا در پایان صحبتهای خود گفت: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.