خاکریز
خاکریز

خاکریز

آمریکا بازنده اصلی جنگ سایبری

نتایج مطالعات صورت گرفته توسط موسسه «پونمون» (Ponemon) که تحت حمایت شرکت چند ملیتی فناوری اطلاعات «هیولت پاکارد» است نشان دهنده افزایش غیرقابل کنترل حملات سایبری صورت گرفته علیه آمریکا است و آمریکا برای مقابله با این تهدید یکی از شرکت های هوافضا که کار اصلی آن تولید جنگنده و هلی کوپترها برای ارتش آمریکا است را به مقابله با طرح تهدید سایبری فراخوانده و ایران را یکی از تهدیدات سایبری آمریکا قلمداد کرده است.

جنگ سایبری

جنگ سایبری

منابع آمریکایی خبر دادند که آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون که «دارپا» نام دارد برنامه ای به نام X را برای توسعه توانمندی جنگ سایبری دفاعی آمریکا و به ویژه مقابله با توان سایبری ایران راه اندازی خواهد کرد.

عربستان، ایران را تهدید به حمله نظامی کرد!

آب که سربالا بره عرستان هم هفت تیر کش میشه!روزهایی که می گذرد در اطراف ما اتفاقاتی به وقوع می پیوندد که آینده‌ای روشن را برای ایران  اسلامی به دنبال خواهد داشت.

نیروهای دفاعی ایران در رتبه چند دنیاست؟ + رتبه کشورهای همسایه

بر اساس گزارش GlobalFirepower

رتبه بندی GlobalFirepower شامل ۵۵ کشور است. کشورهای عربی مانند عربستان سعودی رتبه ۲۶/، سوریه رتبه ۳۵/، عراق رتبه ۳۶/، الجزایر رتبه ۳۸/، لیبی رتبه ۳۹/، اردن رتبه ۴۳/، یمن رتبه ۴۸/، لبنان رتبه ۵۲/، کویت رتبه ۵۳/ و قطر رتبه ۵۵ نیز در رتبه بنده نشریه وارد شدند.
نیروهای دفاعی ایران در رده بندی جهانی قوی ترین نیروهای مسلح رتبه ۱۲ را از آن خود کرد.به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ طبق گزارش نشریه آنلاین GlobalFirepower، در این مرحله ارتش ایران در توانایی های جنگی خود پایینتر از ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، هند،  است.
شاخص ارزیابی این دسته مراکز فقط  تعداد و نوع سلاح  ارتش ها است ولی توان نیروی های  مسلح ما  علاوه  بر داشتن تجهیزات مدرن  روز  متکی به ایمان  آنان است  که قدرت نظامی ما را چند صد برابر میکندکه  البته غربی ها این مطلب  را درک نمیکنند و بهمین دلیل در محاسبات دچار خطا ی راهبردی می شوند.

آغاز پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت

رزمایش مشترک پدافند هوایی با نام مدافعان آسمان ولایت ۴ با اعلام رمز یا محمد رسول‌‌الله آغاز شد.

خبرگزاری فارس: آغاز رزمایش پدافند هوایی با گسترش انواع جنگنده‌های ارتش

رزمایش مشترک سراسری پدافند هوایی از صبح امروز با اعلام رمز یا محمد رسول الله از سوی امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء آغاز شد.

این رزمایش با حضور یگان‌های مختلف ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در گسترده 850 هزار کیلومتر مربع میهن اسلامی و در استان‌هایی نظیر خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس برگزار می‌شود.

محتوای کتاب 4گفتار رهبر از عاشورا

دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در آستانه‌ی ماه محرم، کتاب «چهار گفتار» رهبر انقلاب اسلامی در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ی عاشورا منتشر کرد.

این کتاب که تازه‌ترین محصول انتشارات انقلاب اسلامی است شامل چهار سخنرانی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که با توجه به موضوع مشترک تمامی آن‌ها یعنی تحلیل زمینه‌ها و عوامل مؤثر در بروز حادثه‌ی عاشورای سال 61 قمری اینک به صورت مجموعه‌ای منتشر شده است. این گفتارها که در سال‌های 71، 74، 75 و 77 ایراد شده است.

راهبردهای اقتصاد مقاومتی

قتصاد مقاومتى شرائطى دارد، ارکانى دارد؛ یکى از بخشهایش همین تکیه‌‌ى به مردم است؛ همین سیاستهاى اصل ۴۴ با تأکید و اهتمام و دقت و وسواسِ هرچه بیشتر باید دنبال شود؛ این جزو کارهاى اساسى شماست. در بعضى از موارد، من از خود مسئولین کشور میشنوم که بخش خصوصى به خاطر کم‌‌توانى‌‌اش جلو نمى‌‌آید. خب، باید فکرى بکنید براى اینکه به بخش خصوصى توانبخشى بشود؛ حالا از طریق بانکهاست، از طریق قوانین لازم و مقرراتِ لازم است؛ از هر طریقى که لازم است، کارى کنید که بخش خصوصى، بخش مردمى، فعال شود.

اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی

-این نوشتار کلید واژه های راهبردی از توصیه های مقام معظم رهبری را برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی در سه مقوله بررسی می کند.

سرمایه اجتماعی و کارکردهای آن

سرمایه اجتماعی همانند سرمایه اقتصادی، زاینده و مولد است. متأسفانه ما به نعمت‌های اجتماعی خود چندان آگاه نیستیم. این سرمایه‌ها در سال‌ها اثرات خود را می‌گذارند و به خودی خود، ما را قادر می‌کنند تا ارزش ایجاد کنیم.

 گفتار زیر از دکتر عباسعلی رهبر، استاد جامعه‌شناسی سیاسی و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به سرمایه اجتماعی و کارکردهای آن و نیز مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی در نظام مردم‌سالاری دینی پرداخته که در پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب درج شده است:

 چیستی سرمایه اجتماعی

 با ایجاد ارتباطات میان سطوح خرد، میانی و کلان اجتماعی، جامعه در فضای لازم و مناسب برای تولید سرمایه اجتماعی قرار می‌گیرد. مثلاً برقراری ارتباط مستقیم و چهره‌به‌چهره مقامات عالی سیاسی کشور با مردم، سبب ساخت و تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود.

 بر پایه یک تقسیم‌بندی، چند نوع سرمایه در جهان وجود دارد؛ سرمایه‌های فیزیکی، مالی، انسانی، فرهنگی، نمادین و اجتماعی. سرمایه نمادین در ارتباط با سرمایه اجتماعی قرار دارد. مثلاً جایگاه رهبری علاوه بر نقشی که در سرمایه اجتماعی دارد، می‌تواند به عنوان یک سرمایه نمادین هم مطرح باشد. حتی در نظام امامت دینی هم ما غیر از سرمایه اجتماعی، «سرمایه نمادین» هم داریم؛ یعنی امامت می‌تواند به عنوان نمادی برای مهم‌ترین موضوع یک جامعه و حکومت مورد توجه قرار گیرد که همانا «مشروعیت» است.

سرمایه اجتماعی

سرمایه اجتماعی

نمادین‌ بودن در جامعه‌شناسی به معنی نشانه‌ بودن است. مثلاً پرچم برای هر جامعه‌ای یک نماد است و تشریفات نیست. همه رؤسای جمهور باید به این پرچم احترام بگذارند. یک وجب از خاک هر کشوری که شاید برای بسیاری افراد ارزشی نداشته باشد، به عنوان یک نماد در هویت و حیثیت مردم و نظام آن کشور مطرح است.

نقاط قوت‌ و فرصت‌های ایران در مسیر پیشرفت

رهبر معظم انقلاب در سفر خود به خراسان شمالی فرمودند: «هدف، پیشرفت است؛ منتها رصد‌کردن مرحله به مرحله هم لازم است، که این کارِ نخبگان است. امروز شرائط ما چگونه است؟ نقاط قوّت ما کدام است؟ … فرصت‌هامان کدام است؟ براى بهره‌مندى از فرصت‌ها چگونه برنامه‌ریزى کنیم؟»

 نگاه راهبردی به هر سیستم، بعد از تعیین چشم‌انداز و مشخص نمودن مأموریت سیستم، نوبت به تحلیل وضعیت می‌رسد که در این مرحله مهم‌ترین داده‌ها جهت تصمیم‌گیری‌های کلان به دست می‌آید.

 با توجه به مرزهای تعریف‌شده‌ی سیستم، به طور کلی، تحلیل وضعیت به ۲ بخش تحلیل وضعیت درون سیستم و تحلیل محیط تقسیم می‌شود. برای رسیدن به یک تحلیل صحیح و واقع‌بینانه و همچنین گزینش راهبرد مناسب، باید در داخل هر نظام، نقاط ضعف (۱) و قوت(۲) و در محیط آن، تهدیدها (۳) و فرصت‌ها (۴) بررسی گردد.

آمریکا دیگر پدربزرگ اسرائیل نیست/ تل‌آویو به فکر خود باشد

ستون‌نویس معروف یک روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای تأکید کرد آمریکا دیگر پدربزرگ اسرائیل نیست و رئیس‌جمهوری این کشور به اندازه‌ای پرمشغله است که تل‌آویو دیگر نمی‌تواند برای نجات خود، به آمریکا تکیه کند.

 «توماس فریدمن» در روزنامه آمریکایی نیویورک‌‌تایمز نوشت: دوستان اسرائیلی از من می‌پرسند که آیا «باراک اوباما» که برای دومین بار بعنوان رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شده است، از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به دلیل رفتارهای او و «شلدون آدلسون» تأمین کننده بی‌پروای مالی او در حمایت آشکار از «میت رامنی» رقیب جمهوری‌خواه اوباما، انتقام خواهد گرفت؟ پاسخ ما به اسرائیلی‌ها این است: شما باید خیلی خوشانس باشید که چنین اتفاقی بیافتد.

درخواست پناهندگی آقازاده صهیونیستی از ایران

پسر یکی از فرماندهان ارشد سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) به دنبال اخذ پناهندگی از ایران است.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه صهیونیستی دبکا فایل، پسر یکی از فرماندهان ارشد سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) که به دنبال اخذ پناهندگی از ایران است از طریق مرزهای شمالی سرزمین اشغالی فرار کرده است تا خودش را تسلیم حزب الله لبنان کند.
دبکا ادامه می‌دهد: پسر این فرمانده اسرائیلی که اخیرا به اسلام گرویده است در هفته‌های گذشته از طرف خانواده‌اش به مرگ تهدید شده است.
این پایگاه صهیونیستی مدعی شد: هنوز مشخص نیست که آیا پسر این فرمانده اسرائیلی به ایران منتقل شده است یا خیر به دلیل این که این احتمال وجود دارد که وی به خاطر تهدید هایی که علیه اش شده است به دنبال اخذ پناهندگی از ایران است تا اطلاعاتی به مقامات ایران بدهد.
دبکا در پایان می‌نویسد: این در حالی است که ایران و رژیم صهیونیستی در مورد اینکه هواپیمای جاسوسی ایران که در تاریخ ۶ اکتبر توسط حزب الله به سرزمین های اشغالی فرستاده شد از مراکز حساس اسرائیل عکسبرداری کرده است یا خیر؛ اختلاف نظر دارند.

پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» اندکی پس از انتشار این خبر آن را از روی خروجی خود حذف کرد.

استعفای پترائوس و ارتباط آن با موضوع مذاکره با ایران

به گزارش فارس، پس از کناره‌گیری ناگهانی «دیوید پترائوس» از سمت ریاست سازمان سیا به دلیل روابط نامشروع، شایعات و فرضیه‌های مختلفی در مورد دلایل اصلی کناره‌گیری وی مطرح شده است. در این میان «رابرت پری» نویسنده و روزنامه‌نگار تحقیقی مشهور آمریکایی با انتشار یادداشتی در پایگاه «کنسرسیوم‌نیوز» که متعلق به خود اوست، این فرضیه را مطرح کرده است که پترائوس در جریان پاکسازی در کاخ سفید و برای بازتر شدن فضای مذاکره با ایران مجبور به استعفا شده است. 

نیروی نظامی هوشمند ایران پهپهاد جاسوسی نیروی دریایی امریکا را هد

به خبر اعلامی از سوی پنتاگون و تایید وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران یک فروند پهباد جاسوسی ارتش آمریکا که در فراز خلیج فارس به جاسوسی از وضعیت استقرار نیروی دریایی ایران مشغول بود با آتش به موقع جنگنده های ارتش ایران متواری و منطقه را ترک نموده است.


فرار هواپیمای جاسوسی آمریکا از فراز مرزهای آبی خلیج فارس


 الگوی  این رشادت ها شهدایی هستند که سید الشهدای  نیروهای مسلح  صیاد شیرازی است ؛ که از بعد نظامی  فاتح فتح المبین و از  لحاظ اخلاقی - دینی نیز الگوی  ولایت پذیری واخلاق مداری بوده اند. هیچ برهه ای از زمان نیروهای مسلح فارغ البال از جنگ نبوده و نیست و در دوران صلح نیز این ارگان منظم به بازسازی قوای از دست رفته دست یازیده و هم اکنون در اوج امادگی برای دفاع از این مرز و بوم اماده و مهیاست . که این اقدام بموقع وهوشمندانه  آنان گواه این ادعا است . ما اطمینان داریم کشورهای همجوار همچون پاکستان و ترکیه بدلیل نداشتن نیروهای مسلح مشابه ایران اسلامی دچار حسد و رشک هستند و مترصد الگو گیری از مشی این نیرو های مسلح خواهند بود . 

شبیه سازی حمله رژیم صهیونیستی به ایران در یکی ازدانشگاه تل آویو

درراستای  برنامه تبلیغاتی حمله احتمالی اسرائیل به ایران؛ یک دانشگاه صهیونیستی این رژیم  به منظور ایجاد تشنج در اذهان عمومی و همینطور اماده سازی مردم همیشه سرباز این حاکمیت مریخی  با ایجاد وضعیت جنگ مجازی و ضریب های محتمل این برنامه در صدد اماده سازی اذهان عمومی برای حمله به ایران  بر آمده است .

در این برنامه شبیه سازی شده   وضعیت های مختلف جنگ از جمله شرکت یا عد م شرکت ارتش امریکا در این جنگ قطعی مجازی به تصویر کشیده شده است و راه های مقابله با تمامی وضعیت ها  را برانداز کرده است .

در این جنگ ضریب عملکرد جنگنده های رژیم صهیونیستی  100 % موفق ارزیابی شده و علاوه بر آن بر خطاهای موشک های تلافی جویانه ایران زیادی حساب باز شده است .

از یک سو ارتش امریکا درگیر نمی شود ؛ و در صورت درگیر شدن نیز کلیه تاسیسات زیربنایی ایران منهدم می شود .


این فعل که به آن کار تحقیقی و پژوهشی چسبانده اند از هر سو به نفع رژیم صهیونیستی  ارزیابی و در واقع  به منظور کاهش استرس های  حاکمان رژیم صهیونیستی جان دوست  و حریص به دنیا از حمله تلافی جویانه ایران تهیه شده است .

ارزیابی های امنیتی نشان می دهد:

برنامه های ضدامنیتی غرب برای اخلال در آرامش کشور همچنان ادامه دارد. در تازه ترین نمونه،برخی اطلاعات دریافتی نشان دهنده آن است که سرویس های اطلاعاتی غربی نوع جدید از عملیات اطلاعاتی را که می توان آن را عملیات با هدف تولید نارضایتی نامید در دستور کار خود قرار داده اند.

 از شیطان های جن و انس  جز نا امید سازی و اختلاف افکنی، تولید مزاحمت برای مردم انتظاری نیست، ولی وزن ملت ایران به دلیل دین قوی، رهبری کارآمد و دارای عقبه درخشان  و ... آنقدر وزین است که این طرح های ناقص آنان در نطفه خفه خواهد شد.

تصویر پهپاد عمود پرواز ایرانی

کوکر 1 مجهز به چهار موتور کم صدا، رادار چند منظوره، سیستم ثابت سازی اپتیکی دوربرد و سیستم ارتباط ماهواره ای برای تبادل اطلاعات مجهز شده است که قابلیت رادار گریزی و عملیات تصویر برداری و پرواز مداوم 3 ساعته تا شعاع عملیاتی 170 کیلومتری و تا ارتفاع 12 هزار پا را در شرایط آب و هوایی مختلف و در روز و شب را دارد؛ در همین حال حرکت در نزدیکترین سطح زمین و حتی بر روی آب از توانمندی های ویژه پهپاد عمود پرواز کوکر1 است.

ملت ایران از شکم تحریم  های متمادی غرب پهپاد عمود پرواز و ساخت و پرتاب ماهواره و ساخت انواع موشک های قاره پیماوشکستن وورود به بسیاری از حوزه های دانش بشری و... بیرون آورد آیا این دستاورد عظیم ملت ایران در پس پرده این تحریم ها برای عقلا اردوگاه غرب کافی  نیست تا دست از اقدام های بچه گانه ونا بخرادانه خود  بردارند.

باراک حسین اوباما برنده قطعی ریاست جمهوری امریکا شد

تنش های چندش آور پیش بینی های این و آن و در نهایت فالگیری  به واسطه مسابقه سوسک ها به پایان رسید و باراک حسین اوباما برای بار دوم به عنوان ریاست جمهور ی امریکا انتخاب شد .

اولاند در لبنان و عربستان و کامرون در دبی چه می خواهند ؟

سفرهای وزرا و رئسای جمهور اهمیت خاصی دارند و حتی تاریخ ساز هستند .

اما اهمیت دو سفر اخیر دو قدرت برتر اروپا در شرایط فعلی اهمیت چند چندانی دارد . و مهمتر آنکه این دو مقام همزمان و از پیش طراحی شده کشورهای هدف را  با هماهنگی یکدیگر انتخاب و عازم این کشورها شده اند .حمایت فرانسه از لبنان جنبه تاریخی داشته و ما نیز به این حمایت ارج می نهیم اما ایکاش این حمایت ها سبب چشم پوشی اسرائیل از سوییس خاورمیانه ( لبنان ) می شد . کما اینکه در طول تاریخ هیچ کشوری مانند لبنان در معرض تهدید از سوی بیگانه ( اسرائیل ) واقع نشده است .

استقرار هواپیماهای پیشرفته انگلیسی در امارات

گزارش هایی از استقرار قریب الوقوع جنگنده های پیشرفته انگلیسی در امارات در خصوص پروژه تهدید ایران بر سر زبان هاست .


چندی پیش خبری مبنی بر عدم  موافقت نیرنگستان با در اختیارقراردادن پایگاه های نظامی خود به امریکا جهت حمله به ایران در فیگارو منتشر که سرخط خبری مهمی شده و از زوایای مختلف تفسیرهای مختلفی در راستای تشنج افکار عمومی شاهد بودیم .

 این روباه مکار  در مدت یک هفته بعد از خبراول  در صدو هشتاد درجه مخالف به عنوان یک نیروی مهاجم اقدام به استقرار جنگنده در جوار مرزهای ایران نموده و تبدیل به پیشقراولان حمله به ایران گردیده است .

 واقعیت این است امارات  در آینده بسیار نزدیک به تیر غیب گرفتار خواهد شد  جنگنده ها و همه آنچه را  شیطان ها در این جا انبار کردند بدون کمترین هزینه در دستان  ما خواهد بود.

فرمانده لشکری که به دیدار دختر سرطانی اش نرفت

سید ابراهیم نیاکی پسر آن فرمانده ی رشید خاطره ای بسیار شنیدنی و تکان دهنده از پدر خود دارد که به خوبی نشان گرد دینی بزرگ است که شهدایی چون او بر گردن ملت ایران دارند:

خواهر کوچکی داشتیم که در نوجوانی به سرطان استخوان مبتلا شد. در زمان عملیات «الی بیت المقدس» (آزاد سازی خرمشهر) که پدرم در حال فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی در خوزستان بود بیماری خواهرم شدت گرفت و همه از او قطع امید کردند پدرم به این فرزند ته تغاری اش علاقه زیادی داشت و خواهرم هتاریخ  خیلی خاطر ایشان را می خواست. با قرارگاه تماس گرفتیم و به پدر اطلاع دادیم که دخترش آخرین روزهای عمرش را طی می کند و هر چه زودتر خودش را برای آخرین دیدار با او برساند. اما پدر قبول نکرد که بیاید. گریم که پدر نتوانست به دیدار خواهرم بیاید و آخرین لحظات عمر خواهر در کنارشان باشد. ایشان در جواب اصرارهای مادرم گفت «این سربازانی که الان در حال جنگ با بعثی ها هستند همه شان فرزندان من هستند الان من وظیفه دارم کنار آن ها باشم و همراهشان بجنگم»خواهرم در سن ۱۶ سالگی فوت کردند و پدرم تا چهل و هفت روز بعد از وفات دختر ته تغاری اش هم نتوانست به خانه برگردد. فرمانده ی شهید امیر «سید مسعود منفرد نیاکی»  در ۶ مرداد ۱۳۶۴ بال در بال فرشتگان گشود در بهشت زهرای تهران - قطعه ۲۶ - ردیف ۸۰ - شماره ۴۷ در انتظار قیام مولایش آرام گرفته است. روحمان با یادش شاد.

 آنروز که علمدار حسین (ع) از نوشیدن آب فرات انصراف داد یزیدیان  پنداشتند که شکست رزمجوی تشنه حسین برایشان آسان شد . اما غافل بودند از اینکه آن فداکاری نهالی میکارد تا در تاریخ برای بارها و بارها ثمر بخشد و امروز نیز فرمانده پیگیر راه حسین ( ع) از شهد شیرین زیارت فرزند بیمارش منصرف می گردد تا یادآور آن واقعه عظیم باشد .