خاکریز
خاکریز

خاکریز

آیا بدون «وایبر» می‌توان به زندگی ادامه داد؟


آن‌هایی که از وایبر استفاده نمی‌کنند چه می‌گویند؟ 


در ادامه مطالب بخوانید و نظر بدهید  ادامه مطلب ...

ارتش سال اول جنگ وظیفه اش را بخوبی انجام داد.

روز اول جنگ نیروی هوایی با حمله گسترده بیش از 140 فروندی از هوا و در سه ماهه اول نیروی دریایی با از بین بردن نیروی دریایی بعثی از دریا کمر دشمن را شکستند و در همان روزهای نخست نیروی زمینی با کمک مردم در زمین و نیروی هوایی در هوا جلوی دشمن را سد کردند وگرنه دشمن یک هفته‌ای می خواست در تهران باشد. ارتش سال اول جنگ وظیفه اش را بخوبی انجام داد. اما باید دید سال آخر جنگ چرا ایستادگی اول جنگ نبود و ....

امیر ولیوند:

فتح سوسنگرد از حماسه‌های ماندگار ارتش است

فرمانده دانشگاه دافوس گفت: فتح سوسنگرد یکی از حماسه‌های ماندگار و برگ زرینی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر حسین ولیوند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در همایش بررسی سلسله عملیات‌های غرب اهواز در سال اول جنگ با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: فتح سوسنگرد یکی از حماسه‌های ماندگار و برگ زرینی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ولیوند ضمن گرامیداشت و خاطره تمام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: در طول دفاع مقدس سلسله عملیات‌های مهمی همچون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و ... صورت گرفته که به آنها از زوایای گوناگون پرداخته شده، اما سلسله عملیات‌های صورت گرفته در سال اول جنگ مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته می‌شود که ما در این همایش درصدد هستیم تا به اینگونه عملیاتها و نقش و تاثیر آنان بر روند جنگ تحمیلی بپردازیم.

فرمانده دافوس در ادامه با طرح این سوال که چه کسانی و چه گروه‌هایی در روزهای نخست جنگ جلوی پیشروی دشمن را گرفتند، افزود: اگر پیشروی دشمن در روزهای نخست توسط رزمندگان اسلام گرفته نمی‌شد و اگر خوزستان و اهواز درپی تصرف سوسنگرد به اشغال دشمن در می‌آمد، معلوم نبود سرنوشت جنگ به کجا کشیده می‌شد.

ولی‌وند سپس راهبرد توقف و تثبیت را دو راهبرد رزمندگان اسلام برای مقابله با دشمن در روز های نخست جنگ عنوان و تصریح کرد: رزمندگان اسلام با این دو راهبرد دشمن را در وضعیتی قرار دادند که چشم انداز جنگ را برایشان در ابهام قرار داد فلذا آنان را درهمان مراحل اولیه وادار به درخواست آتش کرد.

وی در پایان هدف از برگزاری همایش تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد را آشنائی هرچه بهتر جامعه با دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: در رابطه با سال اول جنگ این دانشگاه مقالات و کتابهای خوبی تالیف و یا در دست نگارش دارد.

سومین همایش سلسله عملیات غرب خوزستان

امیر موسوی در همایش سلسله عملیات غرب خوزستان:

ادعای ناکامی کشور در سال اول جنگ باطل است.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ عملیات مختلف در سال اول جنگ انجام شد گفت: اینکه چرا یک تفکری می‌خواهد حماسه‌های بزرگ سال اول جنگ را نادیده بگیرد این ادعا منطقی و مستدل نبوده و از حیث تاریخی درست نیست.

امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در سومین همایش سلسله عملیات غرب خوزستان که عصر امروز در دانشگاه فرماندهی دافوس برگزار شد، با اشاره به آزادسازی سوسنگرد و دستاوردهای آن، اظهار داشت: یکی از برکات این همایش زنده شدن روح تحقیق در مورد آزادسازی سوسنگرد است که تاکنون ازدل این کنکاش‌های مسائل مفید و ارزشمندی به دست آمده که شاید اگر این حرکت شروع نمی‌شد این نکات ناب استخراج نمی‌شد. در همایش اخیر از حدود 60 مقاله که مطالعه کردم از هر کدام یک نکته ناب استخراج شد.

وی افزود: نکته اول در خصوص این پژوهش‌ها رفع محکومیت از جنگ کلاسیک بود که دل این پژوه‌ش‌ها به دست آمد عملیات سوسنگرد عملیاتی کلاسیک و موفق بود. عملیات‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و والفجر 8 همگی عملیایت‌های کلاسیک بودند مگر اینکه بخواهیم تعریف عملیات سلیقه‌ای جدید از جنک کلاسیک ارائه کنیم که این هم باید منطقی باشد.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه فرماندهی جنگ آمیزه‌ای از علم هنر است تصریح کرد: خود هنر هم ذاتی و اکتسابی است و اگر کسی بخواهد منکر علمی بودن مدیریت جنگ شود چیزی نزدیک به سه چهارم توان مدیریتی و قوه عاقله جنگ را نفی کرده است و خلاقیت، ابتکار، نوآوری و انعطاف هم از هنرهای جنگ هستند و با علم و جنگ منافاتی ندارند. 

امیر موسوی رفع مظلومیت از سال‌های اول جنگ را از برکات این پژوهش‌ها دانست و افزود: اگرچه عملیات‌های بزرگ نیروی هوایی و دریایی هر کدام کتابهای پیروزی و حماسه بوده‌اند و دارای تاثیرگذاری قطعی در روند رو به پیر وزی جنگ داشته‌اند اما با یک دید کاملا زمینی در همان محدوده‌ای که خودمان بوده‌ایم اگر به حوادث نگاه کنیم بیش از 150 عملیات مختلف در سال اول جنگ انجام شد و تعداد قابل توجه آن با موفقیت صددرصد بود. 

وی ادامه داد: آزادسازی سوسنگر یک موفقیت بزرگی بود لذا این ادعا که ما در سال اول جنگ ناکام بودیم یک ادعای باطل است. اینکه چرا یک تفکری می‌خواهد حماسه‌های بزرگ سال اول را نادیده بگیرد این ادعا منطقی و مستدل نبوده و از حیث تاریخی نیز درست نیست. رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار با فرماندهان نظامی تاکید کردند که دفاع مقدس به ملت ما آبرو داد. این آبرو قطره قطره جمع شده نه از روز 31 شهریور بلکه از مقدمات دفاع مقدس و از 28 اسفندماه 57 وقتی 3 گردان به فرماندهی امیر حسنی سعدی و مرتضوی راد به طرف سنندج حرکت کردند این آبرو قطره قطره جمع شده اما این چه منطقی است که این را دور بریزیم. 

امیر موسوی با اشاره به اینکه سه دهه است که ما سود دفاع و حماسه و جانبازی رزمندگان در دفاع مقدس را می‌بریم تا یک کشور آرام و باثبات و با اقتدار ایجاد شود تاکید کرد: امروز چنان به اقتدار رسیده‌ایم که زورگویان همگی به هم خبر می‌دهند که به ایران دست‌درازی نکنید چون اینها شما را رها نمی‌کنند. نکته سوم دریافت جلوه‌هایی از مدیریت جهادی است چنانکه در تبیین نظریه‌ها باید سراغ صاحب نظریه رفت تئوریسین نظریه مدیریت جهادی مقام معظم رهبری است و تجلی مدیریت جهادی باید به سراغ ایشان رفت. 

امیر موسوی اضافه کرد: بی‌تردید اگر دفاع مقدس خواستگاه اصل مدیریت جهانی نباشد قطعا یکی از ریشه‌های اصلی دفاع مقدس است این نوع مدیریت که ایشان در مورد سوسنگرد انجام داد جلوه‌ای از مدیریت جهادی است. اینکه یک نفر از تمام سنگ‌هایی که در سر راه قرار می‌گیرد مایوس نشود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمان امام راحل در مورد آزادی سوسنگرد و مدیریت جهادی فرماندهی معظم کل قوا و حضور شهید فلاحی و فرماندهان بزرگ عملیات مانند امیر قاسمی و تلاش رزمندگان در ازادی سوسنگرد همان تلاش و کار درستی بود که انجام شد و پاداش خداوند آزادی سوسنگرد بود که به این کار تعلق گرفت.

عاشق مبارزه با صهیونیست هستیم

ارتش حزب اللهی اگر بمیرد
با دشمن دین سازش نمی پذیرد

نیروهای مسلح آمادگی های خود را دائماً افزایش دهند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارشان با فرماندهان نیروی دریایی به مناسبت روز نیروی دریایی با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این منطقه، فرمودند: نیروهای مسلح بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگیهای خود را دائماً افزایش دهند.

چرا توافق نهایی هسته ای رخ نداد؟

در این خصوص می شود به موارد زیر اشاره کرد

 

1-اصلی ترین عامل عدم رسیدن به توافق قطعی وتداوم حرکت در برزخ هسته ای زیاده خواهی و ناتوانی آمریکا در اتخاذ تصمیم تعیین کننده در مذاکرات بود

2-عامل بعدی تاثیر گذاری مخرب عربستان و رژیم صهیونیستی بود با فضا سازی مانع امضای توافق جامع وقطعی میان ایران و5+1 شد

3- عامل قابل تحسین وتقدیر,مقاومت منطقی تیم مذاکره ایران  بودکه سعی داشتند  مانع ازدست اندازی حریف به حقوق ملت ایران  در موضوع هسته ای شوند.

4-آخرین عامل جای خالی دادن  وزیر امر خارجه روسیه در پیک  زمان تصمیم گیری  بود و روسیه در این آزمون تاریخی کمافی السابق مردود شد

همه این حوادث یک پیام دارد آن این است  ملت ای  در معادلات جهانی اثر گذار است خواهد توانست حق خویش  بدست آورد که  از قدرت درون زا  برخودار باشد

هوشیاری از جنس بصیرت

به زمان پایان مذاکرات با 5+ نزدیک می شویم حریف  با طولانی کردن  زمان مذاکره  وزیاده خواهی  های مکرر  و... مترصد  است اهداف  چون دو قطبی کردن  مردم ایران  و تشدید اختلاف ها  وتبدیل آن به نزاع ودرگیری بی حاصل بکشاند   و ماهی مقصود  خویش را صید کند  و در  این راستا ی اگر این مذاکرات به توافق نرسید،  در داخل هیچکس نباید هیأت ایرانی را تخریب کنیم. . باید علت به توافق نرسیدن، دشمنی دشمنان ما معرفی شود که همینطور است نه اینکه گردن همدیگر بیندازی ایم  و  به تحقق خواب  ورویا های  دشمن را   کمک کنیم  و هم اگر به توافق رسیدند نباید بهره‌برداری جناحی  شود  چون این عزم ملی بود ه  وهزینه  عمومی  اعم از سیاسی و امنیتی واقتصادی و...صرف آن شد. و لی  صرف نظر از اینکه نتیجه چه خواهد شد ,آنچه  تا حالا برای افکار عمومی   مردم ما و هیات  محترم مذاکره کننده مشخص شده است  دشمن دنبال  رفع ابهام  خویش نیست وبازی برد- برد را  برنمی تابد   و خدا کند سر عقل آید و این قدر   بهانه تراشی نکند و هزینه برای نظان بین المللی و مردم مظلوم ما نتراشد.

جماعتی که به «پاشایی» هم رحم نکرد

موج‌سواری ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی
 

مردم ایران در میادین شهر به یاد درگذشت خواننده محبوب کشورشان شمع روشن می‌کنند بی‌توجه به مغرضان سیاسی که ‏خیلی علاقه داشتند در این بین باز هم آتشی از جنس فتنه ۸۸ در خیابان‌های شهر به راه بیافتد‎.

            
 انتشار خبر فوت خواننده محبوب کشورمان «مرتضی پاشایی» از مهمترین مطالبی بود که درهفته  گذشته مورد توجه ‏کاربران ایرانی در فضای مجازی قرار گرفته است و کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار گسترده تصاویر ‏همراه با تک بیت‌هایی از ترانه‌های ماندگار این خواننده جوان کشورمان یاد وی را گرامی می‌دارند‎.‎

اما طبق روال گذشته جریان سازهای سیاسی که هر از چند گاهی سعی می‌کنند با موج سواری و سوء استفاده از وقایع و ‏احساسات عمومی مردم به اهداف خاص سیاسی خود برسند نسبت به این رویداد تأسف انگیز فرهنگی کشور نیز بی‌تفاوت ‏نبودند و بی‌کار ننشستند. گویا این قصه سر دراز دارد.‏

در سال‌های اخیر و عموماً بعد از فتنه 88 رسانه‌های بیگانه و روشنفکرنماهای داخلی از هیچ تلاشی برای احیای خود ‏فروگذار نکردند از این رو با تمسک جستن به هر مناسبت مذهبی، ملی و فرهنگی در پی رسیدن به اغراض سیاسی خود بر می‌آیند؛ که ‏در جریان فتنه 88 و در اغتشاشات روزهای قدس و عاشورا شاهد آن بودیم‎.‎

عده ای که همواره با وقوع هر فاجعه طبیعی مانند زلزله، هر آسیب اجتماعی یا مرگ هر چهره مشهور از هیچ تلاشی در ‏راستای اهداف سیاسی خود فروگذار نمی‌کنند.

 

«لاشخورهای وطن فروش» عنوانی است که کاربران ایرانی در فضای ‏مجازی به این دسته از روشنفکرنماها داده‌اند! ‏‎

مراسم مشترک دانش آموختگی

مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی

دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

الان این عکسو تو خبرگزاری دیدم خیلی باهاش حال کردم "عکس مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران " دورود بر شرف و غیرت این افراد که امنیت رو برای ما تامین می کنند. من که خیلی دوسشون دارم. احساس غرور کردم و به ایرانی بودن خودم بالیدم. در این مراسم آقا فرمودند"دشمنان با ساختن گروه‌های مسلح به‌نام اسلام و قتل عام بی‌گناهان اسلام هراسی می‌کنند"

روباه پیر به خواسته اش نرسید...!

روباه پیر به خواسته اش نرسید...!

روضه حضرت علی اکبر علیه السلام از سینه سوخته پدر داغدار مرتضی پاشایی
مثل عصای حضرت موسی علیه السلام بساط سحر و جادوی فرعون رو باطل کرد.
و چه زیبا فرمود امام خمینی رحمة الله علیه که :
" هر چه داریم از همین محرم و صفر است". پی نوشت" " آهای روباه پیر...آهای بی بی سی...! تو برو از شاهین نجفی همجنس باز و ملعون حمایت کن...! هنرمندان ما را با تو کاری نیست.دامنشان از این نجاستها پاک پاک است"