خاکریز
خاکریز

خاکریز

خود باوری ٰ ایمان و حرکت

   عناصر جوان، خودباوری و نهضت علمی در سایه ولایت فقیه 

مقام معظم رهبری مد ظله العالی:
با نشستن و خوردن و خوابیدن و تکیه‌ی به بیگانه کردن و هوی و هوس را در زندگی حاکم کردن، هیچ ملتی به جائی نخواهد رسید. کسانی که وقتی صحبت دفاع مقدس میشود،منفی‌بافی میکنند؛ وقتی صحبت شهادت میشود، نیش‌زنی میکنند؛ وقتی بحث جانباز و ایثارگر پیش می‌آید، چهره در هم میکشند؛ وقتی بحث پیشرفتهای علمی و شکستن مرزهای علم پیش می‌آید، لبخند تمسخر میزنند؛ وقتی بحث سانتریفیوژهای مجموعه‌ی غنی‌سازی هسته‌ای پیش می‌آید، سر تکان میدهند و میگویند امکان ندارد، اینها از حرکت یک ملت چیزی نمیفهمند. تربیت‌شده‌های تربیت غلط و اخلاق فاسد طاغوتی چیزی از تأثیر ایمان و حرکت و جهاد نمیفهمند.

احیای معروفات در مراکز اداری


1- تمام جلسات با قرآن آغاز گردد.

2- در وقت شرعی ظهر همه جلسات خاتمه و پس از نماز برقرار گردد.

۳- تذکرات و فرمایشات حضرت امام (ره) و حضرت مقام معظم رهبری و ... در مورد ساده زیستی و خوسازی با شیوه ای زیبا بصورت کارت چاپ و برای مسئولین ارسال گردد.

۴- پخش صدای اذان با بلندگو توسط مسئولین ذیربط.

۵- تابلو بسیار زیبا در مورد خودسازی ، تذکرات اخلاقی ، و ... تهیه و در مکانهای مناسب نصب گردد.

۶- برنامه های نماز جماعت در اداره را به شیوه ای مختصر و مفید تنظیم تا همگام بتوانند شرکت نمایند.

۷- از طریق مختلف کارمندان را به وظایف انسانی و اهمیت خدمت برای خلق را آگاه نمائیم.

۸- کارمندان را در چگونگی حفظ نهاد خانواده و یک زندگی منطبق با احکام اسلام آشنا نمائید.

۹- شورای امر به معروف به هر طریق ممکن از خوبیهای افراد و موسسات کتباً « و لفظاً» خصوصی و عمومی با اسم و رسم تشکر مادی و معنوی نماید.

۱۰- به بهترین معروفها توجه بیشتری بعمل آید و نماز و قرآن سرلوحه کار قرار گیرد .

۱۱- تشویق و ترغیب و تذکر و ارشاد نسبت به ضرورت رعایت حقوق دیگران

۱۲- شناسایی نیروهای توانمند و درد آشنا و معرفی آنان برای تصدی مسئولیت های مختلف

۱۳- برنامه ریزی وتبلیغات مناسب و تشویق کارکنان به تقوی ، بی اعتنایی به دنیا ، مجاهدت در راه خدا ، صداقت و درستی ، برادری و ایثار ، رحم و مروت ، انفاق،حسن خلق ، حفظ بیت المال ، وقت شناسی و انضباط

۱۴- چگونگی استفاده صحیح و مطلوب از بیت المال با توجه به آئین نامه و ایجاد یک تبلیغات گسترده در محیط اداره تا جو حفظ بیت المال غالب شود .

۱۵- شناسایی راه حلهای مناسب برای تسهیل و تسریع و هدایت و راهنمایی مراجعه کنندگان و دریافت و بررسی پیشنهادات و انتقادات مراجعین

۱۶- اهتمام لازم بر تحقق و اجرای فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری

۱۷- ملاقات عمومی هفتگی بالاترین مقام مسئول اداره مربوطه با کارکنان و مردم


خیانت خاموش...

سلام دوستان ، امروز یکی از دوستان ناراحت بود. می گفت یکی از دخترهای فامیلشون رو توی پارتی گرفتند و پدر و مادرش حسابی ناراحت و خجالت زده اند. خانواده ی خیلی مذهبی نیستند ولی بی غیرت هم نبودند. وقتی بیشتر صحبت کردیم یکی از عواملش ماهواره بود. من نمی دنم برای چی پدر و مادرها این خیانت رو در حق بچه هاشون می کنند ؟ برای چی برخی مسائل رو که کانون گرم خانواده رو تهدید می کنه به راحتی تمام بابش رو توی خونه باز می کنند ؟ برای چی با جمله " آدم باید دلش پاک باشه " سر خودمون رو گول می مالیم.ما که خودمون در زمان بچگی ماهواره ، موبایل و ... نبود اینجوری از آب در اومدیم. بچه هایی که در این دوره زمونه در معرض چنین خطرات جدی هستند ، باید چه کار کنند.ما همه وسایل خطرناک رو براشون فراهم می کنیم بعد راهنماییشون نمی کنیم ! 
ای پدر و مادرها بدونید که دارید به فرزندانتون ظلم می کنید و باید روزی جوابگو باشید...

 و شیخ صدوق (ره) در من لا یحضره الفقیه به روایت از اسماعیل بن مسلم و او از امام صادق روایت مى کند که گفت: «خداوند به یکی از پیامبرانش وحی کرد: که به مؤمنان بگو لباس دشمنان مرا نپوشید، و خوراک دشمنان مرا نخورید، و راه دشمنانم را نروید، چون اگر این کارها را بکنید همانند دشمنانم دشمن من خواهید شد»

برای تمامی تهدیدها برنامه جدیدی داریم

امیر سرتیپ ˈ احمدرضا پوردستانˈ : امروز تهدیدها، از نظر نوع و شکل با تهدیدهای گذشته متفاوت است و ما برای همه این تهدیدها برنامه های جدیدی شکل داده ایم.

 

ادامه مطلب ...

تجهیز سامانه موشکی اس 200 به قابلیت های جدید

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی : سامانه اس 200 پیش از این با موفقیت در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 در منطقه عمومی بیرجند در سال گذشته (1391) مورد استفاده قرار گرفته بود.

  ادامه مطلب ...

وقتی عقـــل، عاشـــق شود

« وقتی عقـــل، عاشـــق شود ...

عشـــق، عاقــــل میشود و ...

شهید میشوی ....! »


•شهید دکتر مصطفی چمران

زمانه عجیبی است!

 زمانه عجیبی است!

برخی مردمان امام گذشته را عاشقند ، نه امام حاضر را...

میدانی چرا؟

امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر میکنند

اما امام حاضر را باید فرمان برند!

و کوفیان عاشورا را اینگونه رقم زدند...

شهید آوینی

زیباترین خوشحالی پس از گل/عکس

بازیکنان تیم فوتبال سافرنسه هیروشیما که این روزها در رده دوم جدول رده بندی جی لیگ حاضر هستند، یکی از جالب ترین شادی های پس از گل این فصل فوتبال جهان را به خود اختصاص داده اند.  ادامه مطلب ...

غلط آمریکایی ...

آقا دیدی تو جمع بچه ها یکی از همه زرنگ تر و تیز تره ، کارهاشو به موقع انجام میده و هیچ نقطه ضعفی نداره ، دوست داره مستقل باشه ، خوش فکره و خلاق ، اصلا با بقیه فرق داره و همه مامان و باباها دوست دارند همچین بچه ای داشته باشند و اون رو برای بچه هاشون مثال می زنند و کارها و روش های بچه های خودشون رو با اون شاخ شمشاد می سنجند. حالا فکر کنید که قلدر محله که همه بچه ها گوش بفرمان و حلقه به گوش اونند و راه به راه براش پول و غذا و ... میارند ، از راه برسه و ببینه یه همچین بچه ای داخل محله وجود داره و از اون اطاعت نمی کنه. هر کاریش میکنه از تهدید ، تشویق ، تطمیع ، تحریم و ... ولی بچه ی قصه ی ما هیچ جوره راه نمی یاد و تازه تو چشای قلدر محله با اقتدار نگاه می کنه و میگه : من قبولت ندارم...

قلدر محله ما که خیلی ناراحته و کم آورده ، میزنه به سیم آخر و میگه : اگر به حرف هام گوش نکنی اینقدر می زنمت که بمیری به قول اوباما همه گزینه ها روی میز من هست...

و بچه قصه ما با اقتدار می گه : اینقدر نگو همه گزینه ها...همه گزینه ها ، اصلا می خوام ببینم اگر همه گزینه هات روی میزت باشه مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

و قلدر محله ما کم بیاره و می بینه نخیر این طرف نه ضعفی داره ، نه هیچ جوره راه میاد و سرش رو می ندازه پایین و راهش رو می کشه و می ره. در حالی که بچه های دیگه ی محله هم کم کم پچ پچ کنان صداهاشون رو می برند بالا و قلدر محلمون رو مسخره می کنند...

اهای آمریکا با اون همه ادعا ، جدا ۳۵ ساله که هر بلایی که می تونستی سرمون اوردی و ما هم مقاومت کردیم ولی بازم تهدید به گزینه حمله نظامی می کنی. با توجه به مشکلات مالی شدید ، نارضایتی مردمت ، تهدید شدن در همه دنیا ، حمایت مردم ایران از نظامشون و هزار دلیل دیگه :

می خوام ببینم اگر همه گزینه ها هم روی میز باشه اونوقت مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!


شگفتی مجله مشهور غربی از توان متخصصان ایران + تصاویر

یه مجله غربی در مقاله ای به توانمندی های ناوگان هواپیماهای جنگنده ی ایران پرداخته و عنوان نموده که ایران علیرغم تحریم های فراوان و برخی کمبودها و مشکلات  به خوبی توانسته در اورهال کردن هواپیماها ، نگهداری از آنها ، بهینه نمودن انواع سامانه های این نوع هواپیماها و ... اقدام که واقعا جای شگفتی دارد. جا داره از همین جا یه خسته نباشید جانانه به همه مسوولین و فرماندهان  ارتش جمهوری اسلامی ایران مخصوصا نیروی الهی هوایی در ایجاد چنین شگفتی داشته باشیم .


دستپاچگی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه رژیم اسرائیل سفرا و دیپلمات‌های خود در حوزه رسانه‌ای و تبلیغاتی را مکلف به ارتباط فشرده با مسئولان و سردبیران و به خصوص خبرنگاران و تحلیلگران متخصص امور ایران و پیگیر مذاکرات هسته‌‌ای بین ایران و غرب کرده‌‌اند.

برخی گزارش‌های واصله از منابع مطلع حکایت از تحرکات بیشتر اسرائیلی‌ها برای تداوم فضاسازی تخریبی در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در ژنو دارد.

در این ملاقات‌های حضوری و تماس‌های تلفنی اسرائیلی‌ها تلاش دارند تا با استناد به مفاد مذاکرات واقعی بعد از مذاکرات دور قبل بین برخی اعضای کشورهای غربی شرکت‌کننده در مذاکرات، در عین حال مطالب کذبی را به رسانه‌ها درز بدهند که با فضای واقعی مذاکرات و جهت‌گیری و رویکرد کلی حاکم بر جلسات مذاکرات کاملا مغایر است.

خاطره ای کوتاه اما خواندنی از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

دکتر سورنا ستاری در جلسه هفتم آبان 92 شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نخبگان کشورمان در داخل و خارج، خاطره ای جالب از تصمیم خود برای عزیمت به آمریکا برای ادامه تحصیل تعریف کرد.

به گزارش بولتن نیوز، دکتر ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در حین ارائه گزارشی که به دنبال بررسی راهکارهای حفظ نخبگان در داخل کشور و نحوه جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج بود، گفت: بنده سال 1369 حائز رتبه 60 کنکور سراسری شده و در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شدم.
سال 1373 در دوره کارشناسی فارغ التحصیل شدم و تصمیم گرفتم که برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کنم، اما پدرم با این تصمیم من مخالفت کرد و صراحتا به من گفت که با روحیه ای که در تو سراغ دارم، اگر بروی باز نمی گردی.
پدرم مانع از رفتن من شد و خودش 4 ماه بعد به شهادت رسید. «سورنا ستاری فرزند شهید سرلشکر منصور ستاری، فرمانده شهید نیروی هوایی ارتش می باشد.»
بالاخره من ماندم و در همان دانشگاه صنعتی شریف به تحصیلاتم تا مقطع دکترا ادامه دادم تا اینکه امروز به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان مشغول کار هستم و خودم متولی حفظ نخبگان کشورم.
دکتر سورنا ستاری مدارج کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و نیز استادیار این دانشگاه است.
همچنین دکتر ستاری دو ثبت اختراع داخلی و خارجی و 14 کتاب را نیز در کارنامه خود دارد. سوابق کاری وی بدین شرح است:
1- مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور
2- رئیس پژوهشگاه صنعت نفت
3- ریاست پژوهشکده نانوتکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت

4- ریاست گروه انرژی موسسه مطالعات بین المللی انرژی

آمریکا بازیچه دست اسرائیل

آنهایی که دنبال مذاکره با کدخدا هستند باید این را بدانند که افسار آمریکا دست اسرائیل است.

منطق این گونه افراد مانند این است که تا وقتی کدخدا را نبینند؛ با بقیه حرف زدن فایده ندارد چون گوش شان به کدخداست و چیزی را قبول ندارند.

در حال حاضر با رنگ باختن تمام لبخندهای اوباما به روحانی و جان کری به ظریف، آن هم تنها با دیداری کوتاه با نتانیاهو، به نظر می رسد که افسار آمریکا دست اسرائیل است و از آن تبعیت می کند و اینک سوالی جدی ایجاد می شود: که نکند همان منطق که روحانی را پای مذکره با آمریکا رساند، اطرافیان او را به مذاکره با کدخدای اصلی هم وسوسه کند؟!

در پاسخ به گزینه نظامی کدخدا و صهیونیست ها باید گفت:

من یک هدف دارم و شما تنها گلوله دارید. 

دعا کنید بعد از تمام شدن گلوله هایتان زنده نباشم.

و این را بدانید پشت این نقاب فقط تکه ای استخوان و ماهیچه پنهان نشده.

در پشت این نقاب یک آرمان وجود دارد و آرمانها ضد گلوله هستند.