خاکریز
خاکریز

خاکریز

ابیاتی که مصرع دوم آنها مشهورتر است :

۱-گر دایره ی کوزه ز گوهر سازند

از کوزه همان برون ترآود که در اوست (بابا افضل)

۲-با سیه دل چه سود گفتن وعظ

نرود میخ آهنین در سنگ (سعدی)

۳-شکسته بال تر زمن در میان مرغان نیست

دلم خوش است که نامم کبوتر حرم است

۴-هر دم که دل به عشق دهی خوش دمی بود

در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست (حافظ)

۵-چنین است رسم سرای درشت

گهی پشت به زین و گهی زین به پشت (فردوسی)

۶-امیدوار بُوَد آدمی به خیر کسان

مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان (سعدی)

۷-صوفی نشود صافی تا در نکشد جامی

بسیار سفر باید ، تا پخته شود خامی

۸-در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب

یا رب مباد آن که گدا معتبر شود (حافظ)

۹-در محفل خود راه مده همچو منی را

افسرده دل افسرده کند انجمنی را (قائم مقام)

۱۰-مرو به هند و بیا با خدای خویش بساز

به هر کجا که روی آسمان همین رنگ است

۱۱-منظر دل نیست جای صحبت اضداد

دیو چو بیرون رود فرشته در آید (حافظ)

۱۲-زلیخا مرد از این حسرت که یوسف گشته زندانی،

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی….

تمدید توافق ژنو به نفع ایران نیست

مذاکرات مسقط ضمن داشتن پیام های گوناگون نشان از آن دارد آمریکا دنبال زمان سوزی است که  به دلیل زیر به نفع مباحث هسته ا ی ایران نیست

 


1- قبل از هر چیز، تمدید توافق ژنو در قالب یک توافق موقت جدید، با استراتژی آمریکا مبنی بر برچیدن تدریجی زیرساخت صنعت هسته‌ای ایران بدون هرگونه دستکاری جدی در رژیم تحریم‌ها کاملا منطبق است. آمریکایی‌ها می‌دانند برچیدن یکباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن نیست بنابراین راهبردی را در پیش گرفته‌اند که در طولانی‌مدت تاسیسات حساس هسته‌ای ایران را تعطیل کرده و ذخیره مواد هسته‌ای ایران را تهی کنند. تمدید توافق ژنو کاملا با این استراتژی منطبق است و هرگز به ایجاد یک تغییر اساسی در رژیم تحریم‌ها منجر نخواهد شد.

 


2- اگر فرض کنیم همچنان هدف نهایی مذاکره‌کنندگان ایران دستیابی به یک توافق نهایی است، پذیرش یک توافق موقت جدید که در آن بخش‌های بیشتری از برنامه هسته‌ای ایران دچار آسیب شود، قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات دشوارتر بعدی را به نحو اساسی کاهش خواهد داد. اگر آمریکایی‌ها، حس کنند بدون اینکه چیز زیادی روی میز گذاشته باشند در حال رسیدن به اهداف خود هستند، چه انگیزه‌ای برای امتیازدهی خواهند داشت؟ یک توافق موقت جدید، دست ایران را در هرگونه مذاکره آتی خالی می‌کند و در حالی که منازعه راهبردی ایران و آمریکا ادامه خواهد داشت، موضع ایران را تضعیف خواهد کرد.

 


3- نکته بعدی این است که اگر واقعا قرار است آمریکا موضع خود را تعدیل کرده و یک توافق خوب با ایران را بپذیرد، زمانی بهتر از حالا وجود ندارد. اگر اکنون توافقی حاصل نشود، چه عاملی در آینده وجود دارد که باور کنیم وجود آن عامل رسیدن به یک توافق را تسهیل خواهد کرد؟ دولت آمریکا اکنون باید چند تصمیم اساسی بگیرد. چیز زیادی برای مذاکره باقی نمانده و خلاقیت برای یافتن راه‌حل‌های فنی جدید هم نخواهد توانست بار عدم اتخاذ چنین تصمیم‌هایی را سبک کند.

 


4- آقای ریس جمهور محترم و وزیر امور خارجه‌اش بارها گفته‌اند حتی اگر توافقی رخ ندهد، دیوار تحریم‌ها ترک برداشته و هرگز وضعیت سابق قابل تکرار نخواهد بود. اگر دولت به واقع به سخنی که می‌گوید باور دارد، که دارد نباید از شکست مذاکرات هراس داشته باشد. آمریکایی‌ها چاره‌ای جز تداوم مذاکرات و رسیدن به یک توافق با ایران نخواهند داشت. چه جمهوریخواهان  و چه دموکرات‌ها، در سرجمع قدرت تقابلی آمریکا با ایران - بویژه با وضعیت فعلی منطقه- افزایشی ایجاد نخواهد شد. اگر دولت به واقع خواهان رسیدن به یک توافق خوب است باید آمریکا را متقاعد کند که در وضعیت استیصال و اضطرار نیست و این با سخنرانی و موضع‌گیری ممکن نخواهد بود. مخالفت قاطع با تمدید مذاکرات و اصرار بر اینکه تکلیف بحث باید همین حالا روشن شود، آمریکا را از این سوءتفاهم که ایران در هر حال خواهان توافق است و هیچ توافقی را بدتر از توافق نکردن نمی‌داند خارج خواهد کرد. تنها آن وقت است که ممکن است مشت آمریکا واقعا باز شود.


5- عدم تمدید توافق ژنو به هیچ‌وجه به معنای قطع یا ترک مذاکرات نیست. روشن است که در حالی که ایران به لحاظ فنی به وضعیت ماقبل ژنو بازگشته هم مذاکرات می‌تواند ادامه پیدا کند. اساسا قابل باور نیست که آمریکایی‌ها تحت هیچ شرایطی میز مذاکره را ترک کنند. برای تبدیل مذاکرات فعلی به یک مذاکرات معنادار، یک شوک لازم است و مخالفت با تمدید می‌تواند این شوک را ایجاد کند.

توئیتر، شیپور جنگ فرزندان یزید

از تکنیک‌هایی که داعش در جهت اشاعه و تنفیذ ترس به قلب مردم از آن استفاده می‌کند توئیت کردن اقدامات سبوعانه و ارسال اخبار حملاتشان در وب‌سایت توئیتر است. نگاهی خلاصه به پروپاگاندای اصحاب داعش در توئیتر ما را با وضعیت کنونی این شیاطین آشنا خواهد کرد.
 
 
فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

ماه‌ها از حمله گروهک تروریستی داعش به عراق می‌گذرد و در طول این مدت خون‌های بی‌گناه زیادی توسط این عده‌ اندک و البته سفاک ریخته شده است. گروهکی که با ادعای اشاعه اسلام در جهان دست به اسلحه برده‌اند و البته از ابتدا مشخص بود که از سوی غرب تغذیه شده‌اند و به سان سگی دست‌آموز به جان مسلمانان منطقه ما افتاده‌اند تا ضمن وارد آوردن آسیب‌هایی بر پیکر عراق و سوریه مظلوم، آتش فتنه و اختلاف‌افکنی میان مسلمانان را شعله‌ور کنند. آتشی که در سال ۶۱ هجری قمری یکبار توسط پدران آنان در کربلا روشن شد و اکنون اینان فرزندان خلف یزید و ابن زیاد و شمر هستند که حتی نام گردان‌ها و گروهان‌های تروریستی خود را با پدرانشان اسم‌گذاری کرده‌اند.

ارتش امروز

عکس و تصویر فرمانده کل قوا..

امروز ارتش یکى از مردمى‌ترین نهادهاى کشور ماست. بین نهادهاى گوناگونى که ساختار کشور و نظام را تشکیل داده‌اند، وقتى ارتش را نگاه میکنیم، مى‌بینیم یکى از نزدیکترین به آحاد مردم، به تمایلات مردم، به احساسات مردم، و یکى از نزدیکترین به کمک به حرکت عمومى مردم است.

شباهت‌" داعش "با ابولا

  1. با کمی کنکاش درباره ویروس ابولا و داعش می‌توان دریافت که این دو ویروس چقدر  از لحاظ منبع تولید و کارکرد به هم شباهت دارند. ویروس ابولا که موجب ترس و نگرانی کل جهان شده است تا حد زیادی شبیه گروه تکفیری داعش است که مرگ را گسترش می‌دهد. وهر دو  را آمریکا تولید وتوزیع نموده است.

  2.  گروه تروریستی داعش و ویروس ابولا در چگونگی پیدایش خود، علل شیوع و اشاعه، قدرت‌شان در عبور از مرزها و کشیده شدن به دیگر مناطق نقاط اشتراک زیادی با یکدیگر دارند.

  3. بنا به گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، اولین محل پیدایش ویروس ابولا در سودان در سال 1976 میلادی بوده در حالی که در اواسط دهه‌ 90 اسامه بن لادن، رهبر گروه تروریستی القاعده بعد از مرحله اولیه "جهاد" که در بیرون راندن اتحاد جماهیر شوروی سابق از افغانستان نقش داشت، مانند این ویروس در سودان اقامت گزید.

  4. در سودان بن لادن با تامین منابع مالی آن هم از طریق سرمایه‌گذاری‌ها‌ی متنوع، جذب دارایی‌های کانون‌های دینی در کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها برخی از افراد مسلح را در اطراف خود جمع کرد تا دوباره تشکیلات خود را به افغانستان بازگرداند که از آنجا به اجبار کوچ کرده بود. به دلیل نزدیک بودن طرز تفکرش با ملاعمر رهبر طالبان گروه تروریستی القاعده را که بعدها گروهک‌های تروریستی متعددی از دل آن درآمد و به تمام قاره‌ها و مرزها وارد شد، بنا کرد.

  5. ویروس القاعده از بالی اندونزی به سمت قندهار افغانستان، پیشاور پاکستان، بلوچستان ایران، الانبار عراق، دیرالزور سوریه و عرسال لبنان شیوع پیدا کرد و تنها به پیشروی در این مناطق اکتفا نکرد، بلکه به ر مصر و کشورهای شمال آفریقا رسید و به قوی‌ترین شکل ممکن در حملات 11 سپتامبر در نیویورک ظاهر شد و پس از آن بعد از حملات سال 2003 در عراق و سپس در سوریه و هم اکنون در لبنان پدیدار شده است.

نارین آفرین" صد آفرین به همت والا تو

در روزگاری که نامردی از سر و روی کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر و بالاخص دول عربی می بارد جای تعجب نیست که فرمانده نیروهای نظامی مستقر در کوبانی مظلوم یک شیر زن باشد. یک زن مبارز کرد به نام "مایسا عبدو" فرماندهی نیروهای نظامی کوبانی را در مبارزه با داعش بر عهده دارد. این زن نظامی که به نام "نارین آفرین" شهرت دارد، کمتر مقابل دوربین‌ها حاضر می‌شود. گفته می‌شود وی مغز متفکر عملیات‌های نیروهای کرد در کوبانی است و در کنار "محمود برخودان"، فرمانده ارشد نظامیان این شهر، در مقابل عناصر داعش ایستادگی می‌کند. به گفته رامی عبدالرحمن، دیده‌بان حقوق بشر در سوریه، "بخش اعظم عملیات‌های نظامی علیه داعش در کوبانی توسط نارین آفرین طرح‌ریزی شده‌‌اند و با فرماندهی وی اجرا می‌شوند."

اقدام شجاعانه سیدالاسرای ایران

آزاده شهید سرلشکر حسین لشگری که از سوی مقام رهبری به عنوانسیدالاسرای ایران ملقب گرفت از همان اول روزهای جنگ به اسارت رژیم وحشی بعثی درآمد. بعد از اسارت و انتقال به عراق؛ پسر عموی صدام که برای بازجویی شهید لشکری انتخاب  شده بود، به وی با افتخار می گوید "من سیلی محکمی توی صورت وزیر شما (شهید  تندگویان-وزیر وقت نفت) زدم!". بعد از چند روز شهید لشکری در فرصتی مناسب  سیلی محکمی به آن بازجو می زند و می گوید "این جواب چَکی بود که به وزیر  کشور من زدی". این حرکت شهید لشکری آنقدر بازتاب داشت که صدام بازجو و تیم وی را از کار برکنار می کند.

قاط زدن حاکمان رژیم صهیونیستی

لیبرمن: به ایران شلیک کنید و دیگر مذاکره نکنید آغا را باش
 
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگوی خود با یک رادیو ، صراحتا اعلام کرد که اسرائیل باید بدون توجه به رویکرد جهان در قبال برنامه هسته ای ایران، تصمیمی در این باره بگیرد.

 روزنامه جروزالم پست (jpost) در خبری به صحبت های وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: «وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگوی خود با رادیو اسرائیل، صراحتا اعلام کرد که اسرائیل باید بدون توجه به رویکرد جهان در قبال برنامه هسته ای ایران، تصمیمی در این باره بگیرد.»

 لیبرمن گفت: «اسرائیل باید هر چه سریع تر به تصمیمی جدی در مورد برنامه هسته ای ایران برسد و اسرائیل نیاز دارد که این تصمیم را بدون توجه به رویکرد و تصمیمات جهان در قبال برنامه هسته ای ایران، اتخاذ کند.»

 وی در ادامه افزود: «اگر شما می خواهید شلیک کنید، پس بهتر است شلیک کنید و دیگر مذاکره نکنید و اکنون زمان و شرایط بسیار حساس است و تهدید جدی است.»

 وی در ادامه سخنان خود در صبح روز دوشنبه نیز افزود: «در صورتی که ایران برنامه هسته ای خود را کامل کند، مصر و ترکیه نیز دیوانه وار به دنبال سبقت گرفتن در برنامه هسته ای خواهند رفت و امنیت منطقه به خطر خواهد افتاد.»

دوقدم تا پروانه شدن

دوقدم تا پروانه شدن

شهید گمنام - این چندمین بار بود که او را می دید. مثل هربار که از طرف مسجد اعلام می کردند که می خواهند برای ملاقات جانبازان به آسایشگاه بروند، ندا اولین نفری بود که ثبت نام می کرد. چند روز پیش هم که برای هفته دفاع مقدس، اعلام کردند که می خواهند دوشنبه به آسایشگاه بروند، زود آمد تا جاها پر نشود! همیشه با چنان ذوقی به ملاقات جانبازان می آمد که همه از میزان اشتیاق او تعجب می کردند!

 

ادامه مطلب ...