خاکریز
خاکریز

خاکریز

قدیمی ترین استاد خلبان ایرانی در گذشت

نصر الله طهماسبی قدیمی ترین استاد خلبان ایرانی در گذشت.

قدیمی ترین استاد خلبان ایرانی در گذشت


نصر الله طهماسبی قدیمی ترین استاد خلبان ایرانی صبح روز پنجشنبه در سومین روز از ماه مبارک رمضان به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفته و به جمع یاران قدیمی خود پیوست.

این نابغه پروازی که بخشی از تاریخ نیروی هوایی ارتش است گواهینامه خلبانی خود را سال 1319 در 22 سالگی دریافت کرد.

وی که استادی بسیاری از خلبانان نیروی هوایی در قبل از انقلاب را به عهده داشت توانسته بود در دوران خلبانی بارها در لحظات حساس و بحرانی پرواز بهترین تصمیم را گرفته و سابقه یک بار ایجکت را در پرونده خود دارد.

پیکر این خلبان قدیمی نیروی هوایی امروز (دوشنبه) از مقابل منزل مسکونی آن مرحوم واقع در میدان هفت تیر تشیع می شود.

همچنین مراسم ختم مرحوم طهماسبی روز پنجشنبه بیست و هفتم خرداد ماه در مسجد الجواد(ع) هفت تیر برگزار خواهد شد.


تمام مراکز مهم اسرائیل شناسایی و موشک‌ها هدفگذاری شده‌اند


توضیحات مشاور


سردار احمد کریمپور در مراسم یادواره شهدای فصل بهار مریانج با اشاره به اندیشه‌های امام(ره) با اشاره به سخنان رهبری در مورد پاسخ دادن صریح به هرگونه حمله از کشورهای بیگانه، بیان کرد: حضرت آقا فرمودند در هر سطحی که به ما حمله شود ما هم در همان سطح حمله خواهیم کرد.


⛔️ متن شبهه ⛔️

" ...گزارش سفارت آمریکا در تهران که حاوی متن کامل پیام آیت الله خمینی است هنوز در آرشیو ملی آمریکا در حالت طبقه‌بندی نگه داشته شده است، اما خلاصه‌ای از پیام در سند "اسلام در ایران" آمده است. این سند در واقع گزارش تحقیقاتی ۸۱ صفحه‌ای سیا - مورخ مارس ۱۹۸۰ - است و در آن سوابق آیت‌الله خویی، آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله خمینی هم آمده است. سیا گزارش را سال ۲۰۰۵ از حالت طبقه‌بندی بیرون ‌آورد ولی چند قسمت حساس از جمله پاراگراف مربوط به پیام آیت‌الله خمینی را سانسور کرد. در دسامبر ۲۰۰۸ کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر نسخه دیگری از سند را به صورت دیجیتالی منتشر کرد که در آن این پاراگراف بدون سانسور آمده ولی تا به حال از دید اکثر مورخان و محققان پنهان مانده است. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار آن را به صورت عمومی منتشر می‌کند. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار این سند را به صورت عمومی منتشر می‌کند "خمینی توضیح داد که او با منافع آمریکا در ایران مخالفتی ندارد. بر عکس، او اعتقاد داشت که حضور آمریکا در ایران برای ایجاد توازن در برابر شوروی و احتمالا نفوذ بریتانیا ضرورت دارد."بنا بر این سند، پیام حدود ۱۰ روز قبل از سفر لئونید برژنف، رهبر شوروی به ایران توسط یک روحانی به ظاهر غیرسیاسی به نام حاج میرزا خلیل کَمَره‌ای به سفارت آمریکا در تهران می‌رسد... "

 در پاسخ به شبهه
"ادعای BBC در مورد ارتباط و همراهی امام خمینی(ره) با آمریکا !!" :


1⃣ در گزارشهای طبقه بندی نشده سال ۱۹۸۰ CIA و در سایت "کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر"، گزارشی "۸۱" صفحه ای با نام "اسلام در ایران" یافت نشد!


2⃣ سند ادعایی فاقد نشانه ای از اسناد CIA بوده و شبیه یک جریده است! متن انگلیسی نیز با ترجمه آن تفاوت دارد! سند : «ایشان مخالف منافع امریکا در ایران نیستند» اما ترجمه : «...او از منافع آمریکا در ایران حمایت می‌کند»!
3⃣ با فرض وجود این گزارش و ساختگی نبودن آن، چطور آمریکا در تمام این سالها از آن برای تهدید یا تخریب وجهه بزرگترین دشمن خود در جهان و الگوی استکبارستیزان عالم، استفاده نکرد؟!
4⃣ برخلاف ادعای شبهه، در کنار امام(ره) اکثریت علما با "انقلاب سفید" مخالفت کردند! حق رای زنان که برای استفاده ابزاری از آنها و استحاله جامعه مطرح شد، تنها یکی از سه مشکل این قانون در کنار "حذف شرط مسلمانی" و "تبدیل سوگند به کتب آسمانی به جای قرآن" بود!

5⃣ امام خمینی(ره) در سخنرانی ۱۳خرداد ۴۲ که منجر به دستگیری ایشان شد، از آمریکا بعنوان مملکت اجنبى مهاجم به ایران، قبضه گر امور، تلف کننده و هتک کننده اموال و نوامیس مردم نام بردند!

6⃣ ایشان از چند ماه قبل از این سخنرانی، در ۲۲اسفند ۱۳۴۱ در بیانات خود، صراحتا به نقش و خوی استعماری آمریکا اشاره می کردند!

7⃣ آیت‌الله میرزا خلیل کمره‌ای عالمی برجسته، از منادیان وحدت اسلامی و شخصیتی جهانی بود که چنین واسطه گری ای دور از شان وی بود!

8⃣ امام تحت فشار افکار عمومی آزاد شد، نه در نتیجه سازش! ادعای سازش امام در مقاله سفارشی ساواک در روزنامه اطلاعات ۱۸ فروردین ۴۳ با عنوان "اتحاد مقدس" و محتوای تفاهم روحانیون با دولت در اجرای "انقلاب سفید" مطرح شد!
9⃣ بیانات امام در سخنرانی ۲۱ فروردین ۴۳، ادعای سازش ایشان را با عبارات زیر نقش برآب کرد: "...خمینی تفاهم نخواهد کرد.
خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد. با سرنیزه نمی‌شود اصلاحات کرد..." و "... من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم...".

روایت اشک‌های خلبان شهید عباس بابایی در محضر امام خمینی(ره)

سردار علی فضلی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره خاطره خود از دیدار شهید بابایی با حضرت امام راحل روایت می‌کند:

«آن روزها(سال 1364) ما عملیات بزرگی نداشتیم. شرایط سختی حاکم شده بود و ناگزیر به انجام عملیات‌های کوچک و محدود بسنده کرده بودیم. در آن جلسه، برادر «محسن رضایی» فرمانده سپاه در آن زمان گزارشی خدمت حضرت امام ارئه کرد و امام چند جمله‌ای با این مضمون فرمود که: «عزیزان من! هر شب به دشمن هجمه کنید و خواب را از چشم دشمن بگیرید. به دشمن امان ندهید.»

در همان جلسه، عزیزی را دیدم که در صف اول نشسته و شانه‌هایش می لرزد. چهره‌اش از پشت سر قابل تشخیص نبود. رنگ لباسش قدری با یونیفرم ما تفاوت داشت و موی سرش کوتاه بود. ما آن روزها کلاه نداشتیم، ولی او کلاهی هم بر سر گذاشته بود. با بیانات امام شانه‌هایش می لرزید و داشت به نوعی عشق بازی می‌کرد. من به حال او غبطه خوردم و پیش خود گفتم، خدایا! این کجاست و ما کجاییم. چه احوال خوشی دارد.

حقیقتاً غبطه خوردم، ولی هنوز نمی‌دانستم کیست. یک لحظه نیم نگاهی به اطراف انداخت. دیدم عجب! این کسی نیست غیر از برادر شهیدم، «عباس بابایی»، فرمانده عملیات نیروی هوایی ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران.جلسه که تمام شد، رفتم جلو و با این عزیز بزرگوار معانقه کردم.

روزی خبردار شدم که اسم‌شان برای زیارت خانه خدا درآمده و باید همراه همسر محترمشان برای حج تمتع شرفیاب شوند، ولی به همسرشان گفته‌اند، شما بروید و حج به جا آورید،من هم انشاءالله در جبهه حج به جا خواهم آورد. شما بروید مکه، من هم می‌روم جبهه.

این اتفاق افتاد و همسرشان عازم مکه شدند. شهید بابایی هم عازم جبهه شدند و روز عید قربان،هنگام انجام عملیات‌های پی درپی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام، هواپیمایشان مورد اصابت قرار گرفت و در راه خدا به شهادت رسیدند.»

امام خمینی(ره) از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

   این ایام مقارن سالگرد امام راحل هستیمامام خمینی(ره) در طول دوران حیات پربرکت خود آن‌چنان تأثیرات بزرگی را در اذهان و افکار عمومی جهان به جای گذاشته که تا همیشه از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد.

 

تأثیرات افکار و اقدامات خمینی کبیر(ره) تا آنجا پیش رفته است که حتی شخصیتهای برجسته جهان و آنانی که حتی شاید میانه خوبی با انقلاب اسلامی ایران ندارند، در مقابل عظمت و حیات طیبه امام راحل سر تعظیم فرود آورده و از او به‌نیکی یاد می‌کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گفتارهایی است که برخی سیاستمداران و چهره‌های مشهور جهان در مورد امام خمینی(ره) مطرح کرده‌اند.

میخائیل گورباچف، رهبر شوروی کمونیستی:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

 

امام خمینی(ره)  فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد.

حافظ اسد رئیس‌جمهور سابق سوریه:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

 

دشمنان ملت عرب و ملل تحت ستم دنیا و حتی خود رژیم اشغالگر قدس بارها و بارها از انقلاب اسلامی ایران که تحت لوای امام خمینی(ره) به پیروزی رسید به وحشت افتاده و بارها از اربابش یعنی آمریکا گله کرد که چرا نمی‌تواند جلوی نفوذ و تأثیر انقلاب اسلامی ایران را که منجر به پیروزی فلسطین می‌شود بگیرد.

نلسون ماندلا رئیس‌جمهور اسبق آفریقا:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

 

امام رهبری منحصربه‌فرد بود که توانست با دست خالی، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

آیت الله خمینى در کشورش به‌عنوان یک قهرمان بزرگ تلقی می‌شود.

هنری کیسینجر، استراتژیست و مشاور یهودی‌الاصل رئیس‌جمهور سابق آمریکا:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

آیت الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ‌کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته‌شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌کرد، گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت، دشمنی آیت‌الله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.

بن‌بلا نخستین رئیس‌جمهور الجزایر:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

ملل عرب باید زنده شدن اسلام را در قرن بیستم مدیون انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره)  بدانند. این انقلابی است که دنیای غرب را اجباراً دگرگون خواهد ساخت و بسیاری از رژیمهای موجود در جهان عرب دیر یا زود سقوط خواهند کرد زیرا آوای نهضت امام خمینی(ره) در دورافتاده‌ترین نقاط جهان اسلام به گوش می‌رسد.

بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر اسبق پاکستان:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

رهبرانی مانند امام خمینی یک بار در قرنها زاده می‌شوند.

دفاع مقدس از جنس جهاد با ناتوی فرهنگی

واکنش شهاب حسینی به توهین های ضدانقلاب

واکنش شهای حسینی به توهین های ضدانقلاب

شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص جنگ روانی که علیه تقدیم جایزه‌اش به ساحت مقدس امام زمان(عج) به راه افتاده است، گفت: کوچکترین اهمیتی به این موضوعات نمی‌دهم؛ اگر خداوند بخواهد آتش خشم و غضب و حسد تبدیل به گلستان می‌شود، همانگونه که برای ابراهیم شد.

وی در ادامه بیان کرد: نه تایید این افراد من را خوشحال و نه تکذیبشان من را ناراحت  میکند.

پس از دریافت نخل طلای کن توسط شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون ایران، این هنرمند متعهد در نشست خبری فیلم فروشنده این جایزه را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تقدیم کرد.

حسینی در این نشست گفت: به خاطر همزمان دریافت شدن جایزه کن با شب میلاد امام زمان (عج)، این جایزه را با کمال احترام و افتخار به آستان مقدس حضرت صاحب الزمان در جمکران  تقدیم می‌کنم .

این سخن شهاب حسینی در رسانه ها بازتاب های مختلفی داشت. اکثر مردم دین دار ایران اسلامی از این اقدام تمجید کرده و این کار را برازنده هنرمندی متعهد دانستند.اما جریان ضد انقلاب مانند همیشه که از هر فرصتی در جهت تخریب انقلاب اسلامی و هنرمندان متعهد به اسلام ناب محمدی استفاده می کند؛ ایجاد جنگ روانی بر علیه این اقدام شهاب حسینی را آغاز کرده است.

دستگیری فرمانده داعش در فلوجه با تابعیت اسرائیلی

دستگیری فرمانده داعشی با تابعیت صهیونیستی

عکس/دستگیری فرمانده داعشی با تابعیت صهیونیستی

دستگیری یکی از فرماندهان بلندپایه داعش باتابعیت اسراییلی در فلوجه موسوم به ابوعمر

نوه یادگار امام سلام ای کاش....

افسران - یادگار امام سلام  ای کاش....


امام ما خود را خادم مستضعفان می دانست قضیه این کاخی که براش ساختید چیست؟

آیا واقعا امام راضی به این تجملات هست آیا  این تجملات با آرمان امام در تضاد نیست .آیا..... فقط می توان بگویم  سید بزرگوار, امام  ساده زیست  به همه ما سفارش موکد داشتند که بیدار باشیم تا در  دست شیطان های جن و انس گرفتار نشیم  و خلاصه آیا در این بنای مجلل و اشرافگونه، به این دستور امام  التفات داشتی، نکند دست مرموزی بخواهند با دست نوه  امام چهره نورانی امام  را به نسل جوان پرسشگر امروز, مشوش نشان دهند  و اگر چنین اتفاقی بیافتد بدانید  نه تاک خواهد ماند نه تاک نشان، پس بهوش باشیم.

همسر شهید بابایی به لقاءالله پیوست

خانم صدیقه حکمت پس از تحمل ماه ها درد و رنج ناشی از بیماری کبدی، بعد از ظهر روز دوشنبه بر اثر این عارضه در بیمارستان نمازی شیراز، دارفانی را وداع گفت.

همچنین در پی درگذشت همسر شهید بابایی، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش با صدور پیامی ضایعه درگذشت بانوی مکرمه سرکار خانم صدیقه حکمت را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت سرکارخانم صدیقه حکمت، همسر نجیب و صبور  سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی که در طول حیات خویش در مسیر احیای نام، یاد و خاطره آن شهید سعید از هیچ کوششی فروگذار نکرد، موجب تاثر خاطر گردید.

اینک که آن بانوی پرهیزکار پس از تحمل عوارض ناشی از بیماری به شهد شیرین دیدار همسر شهیدش کامروا گردیده، ضمن آرزوی برخورداری از رحمت واسعه الهی برای آن مرحومه، درگذشت ایشان را به خانواده معزز شهداء، خاصه خانواده محترم سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و بازماندگان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق صبوری در این مصیبت را مسئلت می نمایم.


فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرتیپ خلبان حسن شاه صفی

تبیین منطق قرآن واسلام "جهاد کبیر» از زبان رهبری

 

خرمشهرها در پیش است؛ در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است همزمان با سوم خرداد سالروز عملیات افتخارآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، صبح امروز(دوشنبه) مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام‌حسین(ع) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنان مهمی به تبیین منطق قرآنی و اسلامی «جهاد کبیر» به معنای «ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه استکبار» و ابعاد و الزامات آن در نظام جمهوری اسلامی پرداختند و با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده جبهه استکبار برای نفوذ و تغییر هویت نظام اسلامی، گفتند: مهمترین وظیفه‌ کنونی مراکز دانشگاهی و حوزوی، عناصر و جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تببین و روشنگریِ ژرفا و عمق شعارهای انقلاب» و «پرهیز از اقدامات سطحی»، «کادرسازی برای آینده»، و «تدوین علمی تجربه‌های متراکم و شگفت‌انگیز انقلاب در طول 38 سال گذشته» است.

مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با رمز "یا صاحب‌الزمان"

آغاز مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با تک هوایی نیروهای مهاجم

دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس 28 با حضور و استقرار یگان‌های پیاده، مکانیزه، زرهی، توپخانه، نیروهای واکنش سریع، نیروهای ویژه تیپ 65، و هوانیروز در منطقه نصرآباد اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش یگان‌های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش در منطقه عملیاتی وارد عمل می‌شوند.

همچنین در ادامه، بعد از اجرای عملیات هلی‌برن توسط یگان‌های نیروهای مهاجم، یگان‌های زرهی، مکانیزه و پیاده نیروی زمینی ارتش عملیات ضد هلی‌برن را به‌منظور پاکسازی منطقه آغاز می‌کنند.

پیامدهای مرگ ملا اختر منصور رهبر طالبان

پیامدهای مرگ ملااختر منصور

هرچند برخی معتقدند ملا اختر سال گذشته کشته شده است، به هر حال مرگ رهبر طالبان در صورت تایید، پیامدهایی بر طالبان و افغانستان خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که با کشته شدن ملا اختر منصور جریان طالبان تضعیف و تقسیم شده و گروه تروریستی داعش جایگزین طالبان گردد.
 ادعای مقامات امریکایی و سپس مقامات امنیتی افغانستان مبنی بر کشته شدن ملا اختر منصور، با وجود تکذیب پاکستان و طالبان، توسط یکی از فرماندهان ارشد شبه نظامیان طالب تایید شد.
البته گروه طالبان واکنش خاصی نشان نداده و مولوی مجاهد سخنگوی طالبان، خبر کشته شدن ملا اختر را رد می کند، اما به نظر می رسد کشته شدن سرکرده طالبان افغان نزدیک به واقعیت باشد؛ به ویژه که شبکه های اجتماعی روز یکشنبه تصویری از جسد رهبر طالبان را منتشر کردند و وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اختر منصور در ساعات پایانی شامگاه جمعه گذشته در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین نظامیان این کشور در منطقه ای دور افتاده نزدیک مرز پاکستان و افغانستان کشته شده، است. «عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان  نیز مدعی است که ملا اختر منصور در خاک پاکستان هدف حمله قرار گرفته است.