خاکریز
خاکریز

خاکریز

خاطره جالب رضا کیانیان از ادکلن بهشتی

رضا کیانیان بازیگر مطرح سینما مدت‌ها قبل در مصاحبه‌ای خاطره جالبی از دیدار با شهید بهشتی بازگو کرده که جالب و خواندنی است «شما چطور انقلابی هستید که مبل و یخچالی مدل بالا و پر از گوشت و … دارید و این طور زندگی می‌کنید؟»     ...

  ادامه مطلب ...

تسلط کامل ارتش ج.ا.ا بر پنج گذرگاه مهم جهان

تسلط کامل ارتش ج.ا.ا بر پنج گذرگاه مهم جهان

 دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش عصر امروز در دیدار هیات نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه، دوست و مسلمان و بسیار نزدیک هستند که مشترکات ملی، مذهبی و فرهنگی زیادی دارند.

سیاری افزود: نقش هر دو کشور ایران و پاکستان در اوضاع و احوال منطقه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم این دید و بازدیدها باعث توسعه روابط دو کشور شود.

وی ادامه داد: جهان 9 گذرگاه مهم دریایی دارد که ایران بر 5 گذرگاه آن اشراف دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به وزن ژئوپلتیک دو کشور ایران و پاکستان تاثیرگذاری هر دو کشور در تصمیم‌گیری‌های منطقه زیاد است.

سیاری با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای منافع راهبردی مشترکی در دریا هستند گفت: بازدید ناوگروه‌های دو کشور، تامین امنیت سواحل مکران و دریای عمان، تبادل دانشجو و استاد و بازدیدهای متقابل می‌تواند در توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: توسعه تعاملات عملیاتی در دریای برای برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی و ایجاد ساز و کار مشترک برای مقابله با قاچاق و دزدی دریایی می‌تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد.

سیاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال این است با ناامن جلوه دادن منطقه حضور خود را در آب‌های منطقه توجیه کند که برای مقابله با این راهبرد باید با همکاری کشورهای منطقه امنیت را حاکم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت خلیج عدن و آب‌های آزاد برای ما مهم است و در این راستا حدود 200 مورد درگیری با دزدان دریایی داریم و با اینکه اصلا قصد دستگیری دزدان دریایی را نداریم اما سه مورد هم آنها را دستگیر کرده‌ایم.

سیاری تاکید کرد: امنیت هر منطقه باید توسط کشورهای همان منطقه تامین شود و ما مایل نیستیم تحت امر هر کشور دیگری در خلیج عدن حاضر شویم بلکه حاضریم همکاری‌های نزدیکی با کشورهای منطقه داشته باشیم.

سیاری در پایان اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف و آموزشی و ساخت و تعمیرات و کارهای فنی و رزمایش‌های تاکتیکی با پاکستان داشته باشیم.

قدرت امروز ما به برکت مکتب اسلام است


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر ما امروز قدرتمند و عزتمند هستیم و تمام دنیا نمی‌تواند اقدامی علیه نظام ما انجام دهد به برکت مکتب اسلام راستین و شهدای عزیز است.

باید متناسب با تحریم ها و تهدیدها ظرفیت افزایی کرد

 

 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نزاجا در یادواره 200 شهید ارتش شهرستان "فسا"، اظهارداشت: اگر ما منطبق با تهدیدهای پیش رو، ظرفیت‌ها را در خود ایجاد نکنیم، در آینده دچار مشکل شده و آسیب جدی خواهیم دید.
 
برگزاری یادواره شهدا به عنوان یک حرکت مقدس فرهنگی فاخر است
 
وی همچنین از برگزاری یادواره شهدا به عنوان یک حرکت مقدس فرهنگی فاخر نام برد و اظهارداشت: در قالب این یادواره‌ها باید ارزش‌های برآمده از نظام جمهوری اسلامی سینه به سینه و نسل به نسل انتقال یابد.
 
سربلندی امروز ما به برکت مکتب اسلام است
 
امیر سرتیپ پوردستان با بیان اینکه شهدا درس گرفته از مکتب "امام حسین (ع)" هستند، تصریح کرد: اگر ما امروز قدرتمند و عزتمند هستیم و تمام دنیا نمی‌تواند اقدامی علیه نظام ما انجام دهد به برکت مکتب اسلام راستین و شهدای عزیز است.
 
گفتنی است؛ در این مراسم از کتاب 560 صفحه‌ای با عنوان "عند ربهم یرزقون" و نرم افزار چند رسانه‌ای با همین نام رونمایی شد که این کتاب و نرم افزار به همت پایگاه اطلاع رسانی شهدای ارتش تهیه و چاپ شده است.

تعیین زمان رزمایش "جنگ الکترونیک" توسط ستاد کل نیروهای مسلح


امیرسرتیپ حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: زمان انجام رزمایش جنگ الکترونیک توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود که تاکنون اطلاع داده نشده است.
تعیین زمان رزمایش جنگ الکترونیک توسط ستاد کل نیروهای مسلح / همه یگان‌های مرتبط با جنگ الکترونیک در رزمایش شرکت می‌کنندامیر سرتیپ "کیومرث حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره رزمایش جنگ الکترونیک که اخیرا توسط امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" مطرح شده بود و این که چه یگان‌هایی در این رزمایش شرکت می‌کنند اظهار داشت: همه یگان‌هایی که مرتبط با موضوع جنگ الکترونیک هستند شرکت می‌کنند.  
جانشین فرمانده نزاجا درباره اهداف رزمایش جنگ الکترونیک افزود: ارتقای مهارت جنگ الکترونیک و انتقال تجربیات آن به نسل جدید از جمله اهداف این رزمایش است.  
وی درباره "زمان انجام رزمایش" خاطرنشان کرد: زمان انجام رزمایش توسط "ستاد کل نیروهای مسلح" تعیین می‌شود که تاکنون اطلاع داده نشده است.


همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه ایران

افشاگری جدید اسنودن؛
روزنامه جروزالم پست نوشت افشاگری جدید ادوارد اسنودن از تلاش‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه ایران حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ جروزالم پست نوشت: ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا برخی اسناد و مدارک این آژانس را فاش کرده است که تلاش‌های اطلاعاتی آمریکا ، انگلیس و اسرائیل علیه ایران را نشان می‌دهد.
 
 جروزالم پست نوشت این اسناد و مدارک از همکاری های اطلاعاتی آمریکا ، انگلیس و اسرائیل علیه اهداف ایران حکایت دارد.

مرگ مساوی آمریکا (مرگ بر آمریکا2) حامد زمانی

93/12/9 بعد از نماز مغرب و عشا از آواز پاپ مرگ بر امریکا ٢ یا همون مرگ مساوی با آمریکای حامد زمانی رونمایی شد. سخنران برنامه مهندس ضرغامی بود. مهندس ضرغامی طی سخنانی گفت مرگ بر آمریکا ذکر است. ایشان اضافه کرد، تصویر پیام دارد، در تصاویری که کری میان آقای ظریف و اشتون قرار داد، انگار کری بزرگترشان است و می‌خواهد میان این دونفر صلح برقرار کند. البته به آقای وزیر گفتم که دقت کنند و ایشان هم مراقب هستند. وی اضافه کرد، توافق دو مرحله ای درخصوص فلسطین و جنگ اعراب دوبار در منطقه بکار گرفته شده و لو رفته است. لذا رهبری معظم خوب آن را شناسایی و لو دادند. ایشان گفت، شعار مرگ بر آمریکا، شعار ملی است، به جناح خاصی ربطی ندارد. به گفتگوها هم آسیب نمی زند، مگر آنها بدترین حرف را نمی زنند. خانم امریکایی که معادل آقای عراقچی ما هست آن حرف ها را زد ولی مقامات ما چنین حرف‌هایی نمی زنند. در خصوص جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا هم گفتند: راه درست همین کار زیربنایی شما است. در ادامه نیز حامد زمانی با همخوانی قلیچ مرگ بر آمریکای2 یا مرگ مساوی است با آمریکا را به دو زبان فارسی و انگلیسی رونمایی کردند. در انتها نیز جوایز  دومین جایزه بزرگ امریکا اهدا شد.

 لینک دانلود فیلم

گردان های پروازی پهپاد در نیروی هوایی تشکیل شده است

فرمانده پهپاد نیروی هوایی ارتش:

گردان های پروازی پهپاد در نیروی هوایی تشکیل شده است / افزایش 800برابری پروازپهپاد ها نسبت به سال گذشته/ اولین دوره خلبانان پهپاد نهاجا به زودی فارغ التحصیل می شوند.

فرمانده پهپاد گفت: در ساختار نیروهای مسلح ماموریت های جداگانه ای برای هر نیرو در حوزه پهپاد تعریف شده است و در این راستا به نیروی هوایی ارتش ماموریت های ویژه ای داده شده است، به همین منظور گردان های پهپاد در پایگاه های نیروی هوایی تشکیل شده و در راستای ماموریت های ابلاغی انجام وظیفه می کنند.

 به گزارش روابط عمومی نهاجا، فرمانده پهپاد نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولین دوره خلبانان پهپاد برای نخستین بار در کشور که به صورت آکادمیک آموزش دیده اند  تا پایان سال جاری  فارغ التحصیل می شوند و به ناوگان پهپاد نیروی هوایی ارتش ملحق خواهند شد .

وی افزود: آموزش سرلوحه برنامه های نیروی هوایی در بحث پهپاد هست و خلبانان این حوزه به صورت مستمر،آموزش های تخصصی خود را می بینند که در همین راستا همایش آموزش ابابیل در پایگاه برادران شهید دلحامد انجام شد.

 فرمانده پهپاد نهاجا گفت: ما در حوزه پهپاد پیشرفت های خوبی داشته ایم و در برنامه پنج ساله ششم توسعه که از سال 1394 آغاز می شود بایستی تعداد پهپاد های خود را به چند برابر تعداد موجود افزایش  دهیم  و انشاءا... در این پنج سال نیروی هوایی به پهپاد های دور برد و خیلی دور برد دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: مابه دنبال بالابردن مداومت پروازی و تسلیح پهپاد ها به انواع تجهیزات جنگی و جنگ الکترونیک برای جنگ های نا متقارن احتمالی هستیم.

فرمانده پهپاد نهاجا اظهار داشت: بحث پهپاد در همسایگان ما هنوز به خوبی ایفای نقش نمی کند اما در کشور های فرا منطقه ای که در حال حاضر در اطراف ما حضور دارند از این پرنده ها به به وفور استفاده می کنند. در حال حاضر حرف اول در بین کشور های همسایه در بحث پهپاد را ما می زنیم و حتی کشور های فرامنطقه ای نیز در توان پهپاد ما را هم ردیف خودشان می دانند و همیشه از هواپیماهای بدون سرنشین ما واهمه دارند.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش  پیشرفت های فراوانی در امر آموزش و عملیاتی کردن کلیه پایگاه ها در حوزه پهپاد داشته و تقریبا نسبت به پرواز های سال قبل یک افزایش پروازی 800 برابری را انجام داده است.

فرمانده پهپاد نیروی هوایی در پایان گفت: از پهپاد در ماموریت های شناسایی، مراقبت، نشان دادن صحنه جنگ به صورت آنلاین، جمع آوری اطلاعات، پروازهای رزمی، جنگ الکترونیک، فریب دشمن، ماموریت های انتحاری ، شکاری رهگیر، آموزشی و پشتیبانی فرماندهی می توان  استفاده کرد و در تمامی  ماموریت ها یی که می خواهند نیروی انسانی به صورت مستقیم درگیر نشود از پهپاد به عنوان مکمل پروازهای جنگنده ها استفاده می شود به نوعی می توان گفت تمامی  ماموریت هایی را که یک هواپیمای با سرنشین می تواند انجام دهد به غیر از بحث ایثار و جان برکفی خلبانان تیز پرواز که در نهان خلبانان هست را پهپاد ها می توانند انجام دهند.

رزمایش مقابله ی با معیار های جنگ نیابتی توسط ارتش ج.ا.ا

رزمایش

 

رزمایش "مهزیار" متناسب با جنگ‌های نیابتی برگزار می‌شود/ استفاده از پهپاد انتحاری و ظرفیت‌های بالگردی در رزمایش

 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: رزمایش "مهزیار" در نیمه اول اسفند ماه در منطقه‌ای به وسعت 50 هزار کیلومتر مربع واقع در جنوب غرب کشور و با محوریت جنگ‌های نیابتی اجرا می‌شود.

صباح الخیر یا شیخ سدیس از خواب سنگین غفلت بیدار شدی ?

مواضع مفتی افراطی تغییر کرد
«اسلام دین رحمت و برادری است. تسامح موجود در اسلام، با هیچ دینی قابل مقایسه نیست. اسلام دین تسامح، همبستگی و اعتدال است و فطرت هیچ مسلمانی با خشونت و تروریسم موافق نیست.»


عبدالرحمن سدیس در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد الحرام با ذکر حدیث «لا یعذب بالنار الا رب النار» اظهار داشت: «حدیث صحیح نبوی که در کتب روایی صحیح ما آمده است، تصریح می کند که به جز خداوند هیچ کس، حتی پیامبر هم حق ندارد کسی را زنده زنده آتش بزند. این کار، سرپیچی صریح از دستورات پیامبر است و کسی که از جانب خود، "عِقاب جدیدی" را وضع کند، قطعا در کار شریعت دخالت کرده است!»
 
حمله بی سابقه امام جمعه مسجد الحرام به داعش
 
عبدالرحمن سدیس، از روحانیون تندروی وهابی است که مدت کوتاهی بازداشت شد.
اما نفوذ وی در جهان اسلام و به خصوص جوانان وهابی به اندازه ای است که حتی بعد از بازداشت نیز بار دیگر نمازهای جمعه مسجد الحرام را ایراد کرد.

گفتنی است چندی قبل و در دوران ملک عبدالله، داعش به صراحت آل سعود را به حمله نظامی تهدید کرد و در واکنش، مفتی های حکومتی وهابی جنبشی را علیه داعش راه انداختند. این جنبش تحت عنوان «حفظ امنیت وطن و سرزمین حرمین، بر ما واجب است.» همه مفتیان وهابی را به موضع گیری علیه داعش فرا می خواند، اما «عبد الرحمن سدیس» از معدود مفتی هایی بود که از موضع گیری علیه داعش خودداری کرد.و اخیرا این افاضات را فرمود.

مطالبات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی

 

راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور
مطالبات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی براساس بیانات در دیدار مردم آذربایجان
۱۳۹۳/۱۱/۲۹
 قطع اتّکاء بودجه‌ى کشور به نفت باید اتّکاء بودجه‌ی کشور به نفت قطع بشود؛ باید به اینجا برسیم...این کار سخت را با همّت، با اعتماد به این مردم، با اعتماد به این جوانها، با اعتماد به سرمایه‌های داخلی کشور، با اعتماد به خدای متعال که وعده‌ی نصرت داده است، میشود انجام داد.
 تکیه‌ى بودجه به تولید داخلى و مالیات بودجه‌ی کشور، اداره‌ی دولت، به‌وسیله‌ی درآمدهای از درون مردم باشد، یعنی از همین مالیات، که مالیات هم مربوط میشود به تولید و کسب و کار.
 ارتقاء بهره‌وری تولیدکننده‌ی ما، بنگاه‌دار ما سعی کند با کم کردنِ ریخت‌وپاش، هزینه‌ی تولید را کم کند، کیفیّت را بالا ببرد؛ این میشود بهبود بهره‌وری.
 استفاده‌ى حدّاکثرى از ظرفیّتهاى داخلی و جغرافیایى کشور ما روی نقشه که نگاه کنید، یک چهارراه بسیار حسّاس و مهمّ زمینی و هوایی است؛ دسترسی به آبهای آزاد هم دارد؛ اینها فرصتهای بسیار مهمّی است؛ علاوه بر منابع، علاوه بر امکانات، برنامه‌ریزی بشود، فکر کنند، از این فرصتها به نحو احسن استفاده کنند.
 مصرف محصولات داخلى توسط مردم و مسئولین آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند... من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند.
 اجتناب از اسراف، تضییع مال و هدر دادن منابع عمومى اجتناب از اسراف، تضییع مال، هدر دادن منابع عمومی، هدر دادن آب، هدر دادن نان، از بین بردن خاک.
 
 توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان شرکتهای دانش‌بنیان به‌وجود بیاید. شرکتهای دانش‌بنیان هم فقط مخصوص صنعت نیست؛ در صنعت، در کشاورزی، در خدمات، در نیازسنجی.
 مبارزه جدّی با قاچاق مبارزه‌ی جدّی با قاچاق از جمله‌ی کارهای لازم در اقتصاد کشور است.
 مبارزه‌ى جدّى با بدحساب‌هاى بانکى یک عدّه‌ای هستند از تسهیلات بانکی، بناحق و نادرست استفاده میکنند؛ برای یک کار تسهیلات میگیرند، در کار دیگری آن را مصرف میکنند که مصلحت کشور نیست؛ بعد هم بدهی خودشان را با بانک‌ها تسویه نمیکنند؛ اینها واقعاً مجرمند.

جلوه ای از یک ارتشی واقعی...

افسران - مثل یک بسیجی...!!

مثل یک ارتشی...!!

همیشه حاضر بود...
هیچ وقت خودش رو کنار نمی کشید...
حتی وقتی بنی صدر خلع درجه أش کرد. با لباس بسیجی می رفت سپاه
مثل یک بسیجی صفر کیلومتر کار می کرد....
طرح می داد و برنامه ریزی ستادی می کرد...
اصلا براش مهم نبود که تا دیروز سرهنگ بوده و امروز یه بسیجی ساده است،
  او نان صداقت اش را می خورد و فقط به خدمت فکر می کرد  و خداوند هم  نیز او را محبوب دلها نمود وعزیزش کرد...


هدیه به روح بلند شهید صیاد شیرازی صلوات