خاکریز
خاکریز

خاکریز

تجهیز ناوهای ارتش به پهپاد/ اورهال ناو «لاوان» در نداجا

دریادار سیاری در نشست خبری اعلام کرد:


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بسیاری از ناوهای این نیرو مجهز به سامانه پهپاد هستند که در صورت نیاز از آنها استفاده می‌شود.
امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته در مراسم دانش آموختگی در دانشگاه امام (ره) در نوشهر بحث‌ها و بازدیدهایی را داشتند و در بحث فناوری‌های نوین دریایی توصیه‌های خاصی داشته‌اند که در دانشگاه‌های دریایی به آن بپردازیم.

وی با تاکید بر لزوم پیشرفت و توسعه برای تامین نیازمندی‌های نوین دریایی اظهار داشت: در همین راستا اولین همایش ملی فناروی‌های نوین دریایی در تاریخ 12 و 13 شهریورماه در دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار می‌شود.

پوتین دستور حمله به عربستان را صادر می‌کند

روزنامه یوروتایمز گزارش داد: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه به نیروهای مسلح این کشور دستور حمله به عربستان را در صورت حمله غرب به سوریه صادر می‌کند.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع نزدیک به کاخ کرملین نوشت:"پوتین پس از دیدار اخیر خود با "بندر بن سلطان" رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان از اظهارات "بندر" درخصوص اینکه اگر روسیه شکست سوریه را نپذیرد عنان                                                    تروریست های چچنی را برای ایجاد هرج و مرج و اقدام تروریستی در المپیک زمستانی روسیه در سال 2014 رها خواهد کرد خشمگین شده است.

پیام "حاج قاسم سلیمانی" به آمریکا درباره سوریه

بی‌بی‌سی ادعا کرد:
بی‌بی‌سی ادعا می‌کند که ایران، سرلشگر قاسم سلیمانی را به بغداد فرستاده و مالکی هم مشاور امنیت ملی‌اش، "فالح فیاض" را حامل پیام ایران به آمریکا کرده است.


این در حالی است که طی روزهای اخیر پیامکی منتسب به سردار سلیمانی منتشر شده که در آن آمده: «هر چتربازی که قرار است از هواپیما هلی‌برن شود، هر تفنگداری که قرار است از ناوها پیاده شود، هر کماندویی که قرار است با نفربر پیاده شود، یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد. شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است. همانجایی که می‌تواند معراج ما و گورستان شما باشد.»وی افزود: هر سرباز آمریکایی که از هواپیما پایین می آید یا از ناو خود بر خاک سوریه پا می گذارد، باید تابوتش را با خودش حمل کند.

آمریکا به نفع القاعده در سوریه می‌جنگد

سرلشکر فیروزآبادی:
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها که پس از 11 سپتامبر با دروغ بزرگ «مبارزه با القاعده» به کشورهای منطقه تهاجم نظامی‌ کرده‌اند، اکنون به نحو القاعده در سوریه می‌جنگند.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات جاری در بحران سوریه و بروز فراز و نشیب‌هایی در جبهه شرکای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای همراهی با آمریکا در حمله احتمالی نظامی به این کشور، اظهار داشت: سخن از حمله آمریکا به سوریه از هر جهت برای سایر قدرت‌ها می‌تواند مشکلات عظیمی را به بار آورد.

وی افزود: آمریکایی‌ها که پس از 11 سپتامبر با دروغ بزرگ «مبارزه با القاعده» به کشورهای منطقه تهاجم نظامی‌ کرده‌اند، اکنون به نحو القاعده در سوریه می‌جنگند. 

آمریکا در اقدام نظامی علیه سوریه تنها ماند

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما معتقد است که منافع آمریکا در خطر است و متعهد شده است که استفاده کنندگان از سلاح شیمیایی را مجازات کند.


 به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، کاخ سفید اعلام کرد که اوباما بر این باور است که منافع آمریکا در خطر است و متعهد شد کسانی را که از سلاح هایی شیمیایی استفاده کردند، مجازات کند. بر اساس این گزارش، اوباما گفت که کشورهایی که با به کار گیری سلاح‌های شیمیایی منشور و تعهدات [بین‌المللی] را نقض می کنند، مجازات خواهند شد و رئیس جمهور آمریکا بر اساس منافع واشنگتن تصمیم خود را درباره سوریه مشخص خواهد کرد.


واکنش کاخ سفید پس از آن صورت گرفت که مجلس عوام انگلیس پیشنهاد دولت برای دخالت نظامی در سوریه را رد کرد. این در حالی است که یک مسئول کاخ سفید به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: واشنگتن در صورتی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تصمیم بگیرد، به تنهایی برای اجرای حمله به سوریه گام برخواهد داشت.


فلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که این کشور در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت نخواهد کرد. هاموند با اشاره به عدم مشارکت لندن در جنگ احتمالی علیه سوریه، تاکید کرد که آمریکا از این امر احساس ناامیدی خواهد کرد. لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.


دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند. علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است.

پنج تحول جهانی در صورت حمله به سوریه

در صورت حمله به سوریه جهان شاهد تحولاتی بزرگ خواهد بود، چرا که پنج اتفاق مبارک در یک حرکت نامبارک از سوی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش در منطقه خاورمیانه رخ خواهد داد.
،‌ سوریه کشوری در جنوب غرب آسیا، در همسایگی کشورهای ترکیه، عراق، لبنان و اردن ،امروز شاهد صف‌آرایی کشورهای غربی-عربی برای تجزیه یا تغییر حکومت با بهانه واهی و خودساخته استفاده از سلاح‌های شیمیایی دولت علیه مردم  است. درست همان بهانه‌ای که آمریکا با همکاری کشورهای هم‌پیمان خویش در 20 مارس سال 2003 علیه عراق با نام «عملیات آزادسازی عراق» به کار گرفت.
 
سوال اصلی اینجاست که چرا تاریخ برای آمریکایی‌ها عبرت‌آمیز نیست؟ آیا آمریکایی‌ها که همیشه در مقابل دیگر کشورها دم از حمایت از صلح و دموکراسی و مقابله با جنگ افروزه‌ در جهان می‌زنند ولی همواره اقداماتی نظیر جنگ، مداخله، کودتا، فتنه و نظایر آن را در سراسر جهان طرح‌ریزی می‌کنند. هزینه‌های جانی و مالی جنگ‌های ویتنام، عراق و افغانستان را از یاد بردند؟ 
ادامه مطلب ...

سوریه کدام نقاط اسرائیل را هدف قرار می‌دهد +تصاویر

با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره قطعی شدن حمله غرب به سرکردگی آمریکا به سوریه، رژیم صهیونیستی که در کمترین فاصله از سوریه قرار دارد، به نگران ترین و منفعل ترین طرف این معادله تبدیل شده است.
به گزارش مشرق به نقل از العالم، رژیم صهیونیستی به سبب داشتن کارخانه ها و تاسیسات نظامی متعدد، بیمناک ترین همسایه سوریه به شمار می رود و از آن جا که می دانند موشک های سوریه تا کجای اراضی اشغالی را می تواند با خاک یکسان کند، در عین بیمناکی از حمله به سوریه، سعی می کنند جلوی انتشار اخبار مربوط به توانمندی های موشکی سوریه را بگیرند.

این در حالی است که با سقوط نخستین موشک به سوریه، این کشور می تواند ده ها هدف در اسرائیل را آماج حملات موشکی خود قرار دهد.

اگر نگاهی مختصر به "سیبل"های احتمالی اسرائیلی داشته باشیم به مواردی حیاتی نظیر کارخانه های پتروشیمی در حیفا، رصدخانه های تجسسی اسرائیل و ده ها هدف دیگر بر می خوریم که همگی در تیررس موشک های سوریه قرار دارند.

در تصاویر زیر، شماری از این اهداف قابل مشاهده است:

- کارخانه های پتروشیمی حیفا و بندر این شهر که در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته است:

- مراکز حیاتی و حساس در مرزهای حیفا که از میان آن ها می توان به ژنراتور مرکزی برق و همچنین مرکز "شین بت" اشاره کرد که سازمان امنیت داخلی اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی است:

- رادارها و پایگاه های تجسسی در نزدیکی حیفا در مناطق بایر: