خاکریز
خاکریز

خاکریز

پرواز با هواپیمای بدون دم و سر

سرتیپ بازنشسته نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر خلبانعباس پورعلی از یادگاران دوران دفاع مقدس است که از روزهای اول و همزمان با اغاز جنگ حضور فعالی در آن داشته است. 


در زمان دفاع مقدس بحث تحریم ها وجود داشت و اکثر هواپیماها دچار نواقص و مشکلاتی بودند. ولی بچه های نیروی هوایی از تبحر بالایی برخوردار بودند و با تمامی موانعی که در پرواز برایشان وجود داشت در تمامی عملیاتها پرواز می کردند و نقاط حساس دشمن را منهدم می نمودند... بچه ها با تمامی مشکلات پروازی در تمامی عملیاتهای ارتش و سپاه پشتیبانی های لازم را انجام می دادند و در کنار آن حفاظت هوایی و مراقبت از بنادر خلیج فارس را نیز بر عهده داشتند. واقعیت این بود که تصور دشمنان بر این بود که با رفتن اساتید آمریکایی نیروی هوایی ایران دچار مشکل خواهد شد و هیچگونه اقدامی نمی تواند انجام دهد ولی بچه های ما ثابت کردند که می توانند کارهای خارق العاده انجام بدهند،شرایط برای ما در مواردی به جایی می رسید که به دلیل نداشتن امکانات ما هواپیماهای صدمه دیده را تعمیر و دوباره مورد استفاده قرار می دادیم حتی من به عنوان کاندید هواپیماهای تعمیر شده را تست می زدم و جالب اینکه یکبار با یک هواپیمایی که نه دم داشت و نه سر بعد از تعمیر پرواز کردم و آن را به رده پروازی بر گرداندم.


این کارهای خارق العاده شما ارتشیان در زمان جنگ و به ویژه در دهه اخیر نشان از عمق و درستی ایمانتان به ارزش های انقلاب اسلامی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.