فرهنگی اجتماعی

فرهنگی اجتماعی

با توجه به اینکه در نه‌ماهه‌ی منتهی به انتخابات، کشور با موج رو به افزایش تورم روبه‌رو بوده است و افکار عمومی نیز به این مسئله توجه داشته‌اند، نامزدهای ریاست‌جمهوری نیز از حساسیت افکار عمومی به این مسئله استفاده کرده‌اند و موضوع اقتصاد، تورم و تحریم‌های بین‌المللی را به عنوان محور اصلی تبلیغات خود قرار داده‌اند. هر هشت کاندیدا، تمام همت خود را صرف این کرده‌اند که مردم را نسبت به آینده‌ی اقتصادی کشور، در صورت رأی دادن به ایشان، خوش‌بین کنند. چند تن از کاندیداها، با ساده‌انگاری سعی دارند به مردم القا کنند که با اجرای سیاست تنش‌زدایی در حوزه‌ی روابط خارجی می‌توانند تحریم‌های غرب علیه ایران را کم کنند، فارغ از اینکه علت تحریم‌ها نه سیاست یک دولت خاص، بلکه مقاومت اندیشه‌ی انقلاب اسلامی در مقابل اندیشه‌ی غالب و نظم نوین جهانی است.

موضوع یارانه‌ها و چگونگی ادامه‌ی هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر و سایر برنامه‌های اقتصادی نیز از بحث‌های اصلی نامزدهای محترم در چند روز گذشته بوده است. چند تن از نامزدهای محترم حتی کتاب برنامه‌های خود را چاپ و از آن رونمایی کرده‌اند؛ در حالی که نه در کتاب‌های رونمایی‌شده و نه در سخنرانی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، ما اثری از برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی دولت آینده نمی‌بینیم.