خاکریز
خاکریز

خاکریز

اردوغان می داند، مرسی قربانی چه اشتباهاتی شد؟



  • فقدان برنامه برای مدیریت انقلاب، باعث شد پس از پیروزی مرسی و اخوان المسلمین بدون برنامه باشند.
  • انتخاب دوستان ناباب، مرسی؛ حاکمان عربستان وآمریکا که دوستان ویاران اصلی رییس حکومت قبلی مصر <<فرعون>> بودند را بدون هیچ ملاحظه ای به لیست دوستان خود اضافه کرد و باتکیه و توجیه آنان  در داخل وهابی ها و سلفی ها را میدان داد و در منطقه؛ در فتنه  مردم کشی سوریه مشارکت کرد  و فرجامش نشانگر نتیجه دوستی با گرگ‌های این زمانه شد، حکومت وی  یک سال دوام نیاورد و اولین کسانی که به فرد جایگزین وی  تبریک گفتند همان رفقای دزد  قافله، عربستان وآمریکا  بودند.
  • میدان دادن به گروه‌های افراطی و تکفیری در عرصه قدرت داخلی اشتباه دیگر وی بود  که پس از عزل حمایت های گروههای تروریستی همچون القائده از وی  مبین این موضوع است.
  •  سرویس اطلاعاتی راقدرت در سایه در هر کشور است  مرسی ولی نتوانست آن را بازسازی کند، این سرویس نیز همچنان با عناصر قبلی رِژِیم اداره و با کشورهایی مثل آمریکا و عربستان ارتباط تنگاتنگی داشته و مجری دستورات آنان بود.
  •  آتش فتنه‌ای که مرسی با  توصیه دوستان نابابش، آمریکا وعربستان درسوریه برضد مقاومت اسلامی برپاکرد دامن وی راگرفت و نهایتاً با این وضع ذلیلانه  برکنار شد.
  • امروزه ج.ا.ایران در معادلات منطقه و جهان  کشوری محوری و اثرگذار است و مرسی به دلیل  توهمی که ناشی از القا دشمنان به ظاهر دوست است، ارتباط مناسبی با ج.ا.ا برقرار ننمود و از این پشتوانه قوی محروم ماند.

تیرنگاه: مرسی مشاوره و نصایح عقلای جوامع دینی را گوش نداد و  با دشمنان  دوست‌نما همراه شد و  نتیجه را دید. انتظار است آقای اردوغان از حادثه‌ی پر تجربه‌ی آقای مرسی درس بگیرد  تا به سرنوشت او دچار نشود!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.