خاکریز
خاکریز

خاکریز

وزیر شایسته دولت یازده هم

در تقدیر از وزیری که به جای فیس بوک بازی و ایجاد حاشیه، عملکرد قابل دفاعی از خود به جا گذاشته است.
 در حالی که بیش از 6 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم می گذرد و برخی از وزرای دولت جدید بیش از آنکه به عملکرد و انجام وظایف خود در افکار عمومی شهره باشند، با فیس بوک بازی، ایجاد حاشیه و اظهارات غیر مرتبط با مسئولیت شان شناخته شده اند، در میان دولتمردان هستند کسانی که بدون هیچ حاشیه ای، تنها به انجام وظیفه تخصصی خود مشغول اند و اتفاقا در این مدت کوتاه نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته اند.
 
  از همان روزی که آقای روحانی لیست وزرای پیشنهادی خود به مجلس را برای رای اعتماد معرفی کرد، ، نام دکتر قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت متفاوت جلوه می نمود چرا که کمتر کسی بود که در حیطه پزشکی سررشته ای داشته باشد و از میزان تخصص وی در این عرصه اطلاعی نداشته باشد، از همین رو وی توانست با کسب 260 رای مثبت از نمایندگان مجلس، کار خود را به عنوان وزیر بهداشت جدید آغاز کند.
 
اما در همین 6 ماه گذشته رصد کوتاهی بر اقدامات و عملکرد وزارت بهداشت نشان می دهد اگر این وزارتخانه را موفق ترین بخش دولت یازدهم ندانیم، بدون تردید یکی از موفق ترین بخش های دولت بوده است که توانسته بدن جریان سازی خدمات خوب و قابل قبولی را به مردم ارائه دهد.
 
تلاش وزارت بهداشت برای کاهش قیمت های نجومی برخی از داروهای بیماری های صعب العلاج یکی از مهمترین اقداماتی بوده است که طی ماه های گذشته انجام شده و باعث افزایش میزان رضایت مردمی شده که در این عرصه با مشکلات متعددی روبرو بوده اند.
 
همچنین پیش گرفتن سیاست گسترش چتر بیمه برای آحاد مردم نیز از دیگر اقدامات ارزشمند وزارت بهداشت است که در صورت تحقق کامل، می تواند علاوه بر افزایش سلامت عمومی جامعه، بسیاری از مشکلات مردم در مواجهه با هزینه های بالای بیماری های مختلف را حل کند. موضوعی که تا کنون بارها از سوی رهبر معظم انقلاب نیز خطاب به مسئولان دولت های مختلف گوشزد شده است که باید شرایط بگونه ای باید که یک بیمار، بجز درد و رنج بیماری، مشکلات دیگر از جمله درد و رنج مربوط به هزینه های علاج بیماری را نداشته باشد.
 
از سوی دیگر اقدام تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر قرار دادن مخارج بخشی از خدمات دندانپزشکی ذیل بیمه های تامین اجتماعی نیز در صورت اجرای نهایی می تواند بخش دیگری از مشکلات عمده مردم در زمینه بهداشت و درمان را مرتفع کند.
 
همه اینها در حالی است که قاضی زاده هاشمی توام با مسئولیت وزارت بهداشت، تا کنون چندین نوبت با سفر به مناطق محروم کشور و معالجه رایگان بیماران، «رویکرد مردمی و توجه به مناطق محروم» را عملا سرلوحه کار خویش قرار داده است ، قاضی زاده با رفتار خود نیز نشان داده مدیریت یک وزارتخانه فقط در پشت دربهای بسته و جلسات چند نفره با دیگر مسئولان خلاصه نمی شود.
 
 
در مجموع به نظر می رسد در صورتی که تعداد افرادی مانند قاضی زاده هاشمی در کابینه دولت یازدهم بیشتر بود، طی ماه های گذشته نه تنها بسیاری از مشکلات مردم حل می شد  دولت با چالش های کمتری مواجه بود  پاتوق یاران از دولت تدبیر وامید کمی تا قسمتی جدی می خواهد با حمایت  از این دسته وزرا و جایگزینی نمودن وزرای حاشیه ساز وفیس بوکی نسبت به حل مشکلات ملت اقدامات عملی موثرتری صورت  دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.